Het is het broekzak-vestzakmodel.
Jezus betaalde met zijn marteldood aan zijn broertje Satan, en Satan gaat op zijn beurt aan het eind der tijden weer betalen aan God.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlCU Schreef:
——————————————————-
> ¥ Lotje ¥ Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > uit het Nieuwe Testament
> > Geschreven door Holman, Alie
> >
> > De
> > Here Jezus zei: luister eens even, er is ook
> > gezegd dat je de Here God niet uit mag dagen.
> Daar
> > had de duivel niet op gerekend, de duivel kon
> niet
> > op tegen de woorden die Jezus sprak, hij kon
> niet
> > op tegen de woorden die in de boeken stonden,
> de
> > woorden van God. De duivel ging weg, gelukkig
> en
> > Jezus ging naar Galilea, Hij voelde de kracht
> van
> > de Geest heel sterk en iedereen sprak over Hem.
> >
> > Lucas 4:1-14
> > Mattheus 4:1-11
>
>
> Alie Holman had even verder moeten lezen dan zijn
> neus lang is, en ook Jezus verzweeg een tekst uit
> het OT, rekening houdende dat de satan dat ook
> niet weet wat er in de boeken stond:
>
> Maleachi 3:15 En nu, wij achten de hoogmoedigen
> gelukzalig; ook die goddeloosheid doen, worden
> gebouwd; ook verzoeken zij den HEERE, en
> ontkomen.
>
> Zo zie je maar, dat ook Jezus een leugentje om
> bestwil kon doen.
Ik zal de rest er maar bij zetten van de tekst, want je rukt hem weer zoals gewoonlijk uit zijn verband!
Het onderscheid tussen de rechtvaardige en de goddeloze
13 Vermetel zijn uw woorden over Mij, zegt de HERE. En dan zegt gij: Wat hebben wij dan onder elkander over U gesproken? 14 Gij zegt: Nutteloos is het God te dienen; wat gewin geeft het, dat wij zijn geboden onderhouden en dat wij in rouw gaan voor het aangezicht van de HERE der heerscharen? 15 En nu, wij prijzen de overmoedigen gelukkig; niet alleen worden zij gebouwd, terwijl zij goddeloosheid bedrijven, maar ook verzoeken zij God, en ontkomen.
16 Dan spreken zij die de HERE vrezen, onder elkander, ieder tot zijn naaste: De HERE bemerkte het toch en hoorde het en er werd een gedenkboek voor zijn aangezicht geschreven, ten goede van hen die de HERE vrezen en zijn naam in ere houden. 17 Zij zullen Mij ten eigendom zijn, zegt de HERE der heerscharen, op de dag die Ik bereiden zal. En Ik zal hen sparen, zoals iemand zijn zoon spaart, die hem dient. 18 Dan zult gij tot inkeer komen en het onderscheid zien tussen de rechtvaardige en de goddeloze; tussen wie God dient, en wie Hem niet dient.
Maleachi 3
CU Schreef:
——————————————————-
> Dat doe ik toch? Ze verzochten God en ontkwamen.
> Ook als je verder leest. (met dank aan samuel)
Speciaal het laatste stukje van de tekst is duidelijk, gezien het oordeel waar niemand aan ontkomt!!!
16 Dan spreken zij die de HERE vrezen, onder elkander, ieder tot zijn naaste: De HERE bemerkte het toch en hoorde het en er werd een gedenkboek voor zijn aangezicht geschreven, ten goede van hen die de HERE vrezen en zijn naam in ere houden. 17 Zij zullen Mij ten eigendom zijn, zegt de HERE der heerscharen, op de dag die Ik bereiden zal. En Ik zal hen sparen, zoals iemand zijn zoon spaart, die hem dient. 18 Dan zult gij tot inkeer komen en het onderscheid zien tussen de rechtvaardige en de goddeloze; tussen wie God dient, en wie Hem niet dient. Maleachi 3
Bedankt!
Ik weet wel zeker dat het om De gebroeders Karmazow ging.
Die andere heb je ook genoemd.
Ik heb het boek inmiddels besteld bij bol.com. Het had daar heel goede recenties.
Ben benieuwd of het passionele karakter en de intense manier van ervaren zoals ik de Russen heb leren kennen, in dat boek ook tot uitdrukking komt.
Waarom vind je het een belangrijk boek voor christenen om te lezen?
Met een groet, Ellen
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Bedankt!
> Ik weet wel zeker dat het om De gebroeders
> Karmazow ging.
> Die andere heb je ook genoemd.
>
> Ik heb het boek inmiddels besteld bij bol.com. Het
> had daar heel goede recenties.
> Ben benieuwd of het passionele karakter en de
> intense manier van ervaren zoals ik de Russen heb
> leren kennen, in dat boek ook tot uitdrukking
> komt.
>
> Waarom vind je het een belangrijk boek voor
> christenen om te lezen?
Fred is een determinist en een tegenstander van de vrije wil, daarom raad hij het boek van de determinist Dostojewski aan.
Nadat ik van bovenaf geboren was heb ik vele boeken verbrand waaronder “ De gebroeders Karazamow ”
Jij weet wat ik zou doen maar ik ben jou niet:P
Boaz.
>
> Met een groet, Ellen
Bedankt Boaz.
Tja tenslotte heb jij het boek ook gelezen voor je het weg deed en ik houd er wel van om naast mijn Bijbelstudie ook even over de grens te kijken van wat zich daar zoal beweegt.
Ik moet zo weg dus heb ik het artiekel van Trouw (goeie krant trouwens) even opgeslagen, dan kan ik het later op mijn gemak nog eens overlezen.
Wat mij daar wel in trof was dit:
Vlak voordat Dostojevski geëxecuteerd zou worden, liet de tsaar als extra pesterij een stotterende koerier de gratieverlening voorlezen. Dat moet een enorme indruk hebben nagelaten.
Dat was net hetzelfde als dat rabbijn Jacobs ‘Jezus’ moest zeggen maar daarvoor een lange stilte liet vallen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?