Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Krijgt God wat Hij wil? Is de duivel sterker dan God?

• LeSage

terug naar mijn argument op reaktie: gestudeerde theologen hebben ook ná Copernicus de wateren onder de aarde nog verdedigd.

Soms zelfs met het argument dat dát immers was wat men van de kansel wilde horen.

Ik vraag me af of het prediken van oude waarheden met de toevoeging ‘het is symboliek’, of ‘mensen voelen zich daar gelukkig bij’ toch niet eenv orm van vals getuigenis geven is,

• theo

Zolang er ook mensen vandaag de dag zijn die verkondigen dat er wezens diep onder de grond leven is het toch niet raar dat mensen ook geloven dat er water onder de aarde zou kunnen zijn?

Je vraagt veel, ke vraagt je veela af maar het lijkt erop alsof je mensen niet gunt om zich goed te voelen op de manier waarop ze gelovig zijn.

De paus heeft aanhangers evenals Kuitert en Hendriks en Bottenbly en de zwartekousenkerkdominee en Hitler en Lou de palingboer en Brooklyn en Obama en Poettin en Bagwan en en en en

Zoveel mensen zoveel zinnen.

In het hele rijtje heb ik alleen maar problemen met organisaties ( van welke snit dan ook) die ten koste gaan van mensen.

Jij bent een evangelist die predikt dat oude waarden en tradities niet meer mogen.

• Stefan

Het Licht zal zichZelf herkennen. Daar is geen discussie voor nodig, of argumentatie, of een ‘gezond verstand gebruik’. Maar een; waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden. Dat is hoe het geloof in de mens zijn uitwerking heeft.

Het geloof start en onderhoudt de her-verbinding met God, en alles daaruit en daartoe wordt ‘gebruikt’ om deze nieuwe maar herkenbare vibraties in de woorden van een ander te willen horen of lezen.

Alle prietpraat, mooipraat en misleidende praat wat afleidt, draagt niet bij als voeding ‘uit de hemel’.

Dat herkennen is de werking van de Geest.

Wie kan zeggen dat hij de Geest heeft? Dat kan alleen de Geest zelf zijn..

• Frederik D

Ja ja, de Duivel was een randdebiel en heette eigenlijk Lotje.

• LeSage

theo Schreef:

——————————————————-

> Zolang er ook mensen vandaag de dag zijn die

> verkondigen dat er wezens diep onder de grond

> leven is het toch niet raar dat mensen ook geloven

> dat er water onder de aarde zou kunnen zijn?

Ik zeg ook niet dat het raar is. ik zeg dat het niet bestaat, en dat we er geen vals getuigenis over af moeten geven.

>

> Je vraagt veel, ke vraagt je veela af maar het

> lijkt erop alsof je mensen niet gunt om zich goed

> te voelen op de manier waarop ze gelovig zijn.

>

> De paus heeft aanhangers evenals Kuitert en

> Hendriks en Bottenbly en de

> zwartekousenkerkdominee en Hitler en Lou de

> palingboer en Brooklyn en Obama en Poettin en

> Bagwan en en en en

en dus….?

>

> Zoveel mensen zoveel zinnen.

>

> In het hele rijtje heb ik alleen maar problemen

> met organisaties ( van welke snit dan ook) die ten

> koste gaan van mensen.

>

> Jij bent een evangelist die predikt dat oude

> waarden en tradities niet meer mogen.

heb ik ergens gezegd dat iets niet mag??

• LeSage

waarom ga je niet in op wat ik zeg, Thomas?

• LeSage

Ik zie niets in het tekstvak, Frederik.

• punky abaya

ik kan het woord argument niet meer horen.

• punky abaya

Le Sage denkt met zijn LeSagemobiel

• punky abaya

blijkbaar heeft Fred niks zinnigs te melden. Net als jij. Je kunt beter eskimo worden in kenia, heb je nog een primeur.