Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Krijgt God wat Hij wil? Is de duivel sterker dan God?

• theo

Niks deugt er volgens jou dan is een ander toch uitgel ul d ?

• Douce.

Precies, dan is er ook geen draagvlak meer (dat blijkt al enige tijd) om een interactief gesprek te voeren.

Douce

• David

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ik wilde je aantonen dat het niet bijbels is om te

> veronderstellen dat de mens van natur een vrije

> wil heeft.

Mooi. Van jou kan ik altijd wat leren

Want dat betekent dus dat als een mens niet voor Gods kiest hij vanzelf terecht komt in gebondenheid.

Zoiets als iemand die de vrijheid neemt om drugs te gebruiken juist zijn vrijheid verliest.

Echte vrijheid kan je dan alleen krijgen als je vanzelf naar Gods wil gaat leven.

Je eigen ego staat je daarbij wel in de weg. Die moet dan eerst verdwijnen

David ;)

• theo

Douce Schreef:

——————————————————-

> Precies, dan is er ook geen draagvlak meer (dat

> blijkt al enige tijd) om een interactief gesprek

> te voeren.

>

> Douce

Na enig aarzelen - ik had het in mijn bericht ook geschreven maar toch maar gewist.,,, nu dan toch maar…het is met LeSage niks anders dan met Samuel en Boaz en Florin.

• Douce.

Hierin kan ik me wel vinden.

Echt vrij word/ben je pas door iemand boven je te erkennen c.q accepteren.

Douce

• Frederik D

Ik denk dat je nu overdrijft.

• ¥ Lotje ¥

Jij word met de dag gekker

• theo

Als het om woordkeus van LeSage gaat i.v.t. de woordkeus van voornoemde mensen..inderdaad, dan is het overdreven.

Als het om gedachtengang gaat is het niet overdreven.

Niks deugt behalve de eigen visie en/of geloofsovertuiging en/of bijbeluitleg.

• LeSage

je draaft door, theo.

een zielszorger is nooit uitgel.ld.

Aan jou de schone taak om mensen die ten onrechte nog steeds vast blijven houden aan mythes, zo te leiden dat ze zonder trauma zélf na gaan denken, en zonder nodeloze pijn de waarheid onder ogen zien.

• keessie

Maarja Theo zal je niet eens bij jezelf te raden gaan en niet aldoor met vingertjes gaan wijzen.