http://www.hoddenbagh.nl/bijbelopen/sab_zon_1.html
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk vraag me soms af waarom mensen het zo belangrijk achten wanneer de sabat was… vrijdag, zaterdag, zondag… Ik kan alvast nergens uit het OT opmaken wanneer dat was, onze kalender bestond niet eens
Ik zelf acht me niet meer onder de wet, daar die zoals al gezegd in Christus is vervuld, maar ik werk eigenlijk niet op een zondag en ook niet op een zaterdag… Ik werk wanneer ik zeg dat ik ga werken
thomas Schreef:
——————————————————-
> Dat is het NT in één regel.
>
> Hoe lees jij de tekst dan van Zach.?
Bs'd
Dat lijkt me vrij duidelijk: In het einde der tijden zullen de mensen inzien dat de joden toch gelijk hebben, en dat het christendom leugen en bedrog is.
En daarom zullen ze zich tot de joden wenden, die de hele wet naleven, om van hen te horen hoe ze moeten leven op een manier die God behaagt.
> En de macht van de wet houdt met de onderstaande
> tekst op, omdat het volgen van Christus (in de
> mens) in-houdt dat God de 10 geboden inlijft in
> Christus, omdat de Liefde de geboden vervult.
Hoe kan je christus volgen in een mens? Kan je hem ook volgen buiten een mens?
Hoe kunnen de 10 geboden ingelijft worden in JC?
De liefde vervult de geboden? Dan heeft geen enkele christen de liefde, want geen enkele christen vervult de geboden.
Kan je die simpele logica begrijpen?
> Zach.8:23 Alzo zegt de HEERE der heerscharen: Het
> zal in die dagen geschieden, dat tien mannen, uit
> allerlei tongen der heidenen, grijpen zullen, ja,
> de slip grijpen zullen van een Joodse man,
> zeggende: Wij zullen met u gaan, want wij hebben
> gehoord, dat God met u is.
>
>
>
> Efeze 2: 11 Daarom gedenkt, dat gij, die eertijds
> heidenen waart in het vlees, en die voorhuid
> genaamd werdt door hen, die genaamd zijn
> besnijdenis in het vlees, die met handen
> geschiedt;
Het NT, en met name Paulus, is allemaal leugen en bedrog, en gezwam in de ruimte.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Eliyahu Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Hij vereenvoudigde ze niet, hij citeerde twee
> wetten van de wet van Mozes, en dus niet van de 10
> geboden, zie Deut 6:4 en Lev 19:18
>
> Math. 22
>
> 36 Meester, wat is het grote gebod in de wet? 37
> Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God,
> liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw
> ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het
> grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan
> gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als
> uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet
> en de profeten.
Bs'd
Deut 6:4 “Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één! 5 Daarom zult u de HEERE, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw kracht.”
En nu met de naam van God niet vertaald als “De HEERE”, maar met de letters van de naam van God gewoon weergegeven:
"Luister, Israël! J-H-W-H , onze God, J-H-W-H is één!
5 Daarom zult u J-H-W-H , uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw kracht."
Lev 19:18 "U mag geen wraak nemen of een wrok koesteren tegen uw volksgenoten, maar u moet uw naaste liefhebben als uzelf. Ik ben J-H-W-H."
Je ziet dus dat JC gewoon citeerde uit het OT.
En niet zomaar uit het OT, maar uit de wet van Mozes, die natuurlijk gewoon de wet van God is.
Dus de grootste geboden, zoals geciteerd door JC, komen niet uit de tien geboden, maar uit de wet van Mozes.
Waarmee maar weer bewezen is dat er geen onderscheid is tussen de 10 geboden en de wat van Mozes.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Exodus 20
>
>
> 1 Toen sprak God al deze woorden: 2 Ik ben de
> HERE, uw God, die u uit het land Egypte, uit het
> diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere
> goden voor mijn aangezicht hebben.
> 4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige
> gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat
> beneden op de aarde, noch van wat in de wateren
> onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet
> buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God,
> ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der
> vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en
> aan het vierde geslacht van hen die Mij haten,
> 6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen
> die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.
> 7 Gij zult de naam van de HERE, uw God, niet
> ijdel gebruiken, want de HERE zal niet onschuldig
> houden wie zijn naam ijdel gebruikt.
> 8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt;
> 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
> 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE,
> uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw
> zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch
> uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling
> die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen
> heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee
> en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende
> dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en
> heiligde die.
> 12 Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen
> verlengd worden in het land dat de HERE, uw God, u
> geven zal.
> 13 Gij zult niet doodslaan.
> 14 Gij zult niet echtbreken.
> 15 Gij zult niet stelen.
> 16 Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen
> uw naaste.
> 17 Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij
> zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn
> dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn
> rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste
> is.
>
>
> Deuteronomium 5
> 6 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land
> Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.
> 7 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht
> hebben.
> 8 Gij zult u geen gesneden beeld maken van enige
> gestalte, die boven in de hemel of onder op de
> aarde is of die in de wateren onder de aarde is.
> 9 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen
> dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een
> naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen
> bezoek aan de kinderen en aan het derde en aan het
> vierde geslacht van hen die Mij haten, 10 en die
> barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij
> liefhebben en mijn geboden onderhouden.
> 11 Gij zult de naam van de HERE, uw God, niet
> ijdel gebruiken, want de HERE zal niet onschuldig
> houden wie zijn naam ijdel gebruikt.
> 12 Onderhoud de sabbatdag, dat gij die heiligt,
> zoals de HERE, uw God, u geboden heeft. 13 Zes
> dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen,
> 14 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE,
> uw God; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw
> zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch
> uw dienstmaagd, noch uw rund, noch uw ezel, noch
> uw overige vee, noch de vreemdeling die in uw
> steden woont, opdat uw dienstknecht en uw
> dienstmaagd rusten zoals gij; 15 want gij zult
> gedenken, dat gij dienstknechten in het land
> Egypte geweest zijt, en dat de HERE, uw God, u
> vandaar heeft uitgeleid met een sterke hand en met
> een uitgestrekte arm; daarom heeft u de HERE, uw
> God, geboden de sabbatdag te houden.
> 16 Eer uw vader en uw moeder, zoals de HERE, uw
> God, u geboden heeft, opdat uw dagen verlengd
> worden en het u wèl ga in het land, dat de HERE,
> uw God, u geeft.
> 17 Gij zult niet doodslaan.
> 18 En gij zult niet echtbreken.
> 19 En gij zult niet stelen.
> 20 En gij zult geen valse getuigenis spreken
> tegen uw naaste.
> 21 En gij zult niet begeren uws naasten vrouw,
> gij zult uw zinnen niet zetten op uws naasten
> huis, noch op zijn akker, noch op zijn
> dienstknecht, zijn dienstmaagd, zijn rund, zijn
> ezel, noch op iets, dat van uw naaste is.
Bs'd
En wat wil je daar nou mee zeggen?
Frans Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Kun/wil je dat uitleggen want ik begrijp en weet
> werkelijk niet waar in de bijbel staat dat de rest
> van de geboden niet voor alle mensen zouden
> gelden.
> >
> > Joodse gelovigen zijn van mening dat alle niet
> joden zich aan Noachitische geboden moeten houden,
> dat is voldoende zo vinde zij.
>
> De Joden hadden als uitverkoren volk aparte wetten
> gekregen, offerwetten, reinigingswetten enz… De
> Mozaïse wetten dus. Elk daarvan had zeker zin en
> is eigenlijk voor iedereen aan te raden als men er
> sterk genoeg voor is.
Bs'd
De joden hebben AL de wetten gekregen, alle 613, dat is dus inclusief de 10 geboden.
En ja, voor de niet-joden zijn er de Noachidische geboden.
Wat niet wil zeggen dat de niet-joden de rest van de geboden niet mogen naleven. Iedereen die wil kan de 613 geboden op zich nemen, en deel worden van het uitverkoren volk van God.
> De tien geboden echter waren en zijn geldig voor
> alle volkeren, ze werden niet voor niets apart
> bewaard in de ark, terwijl de metten die Mozes
> voor zijn volk verkreeg er naast bewaard werden.
>
> Ik denk dat (behalve het eerste gebod om God
> boven alles te zetten en die van de bewuste
> sabbat) ook de ongelovigen het met de rest van die
> wetten in principe eens is.
Misschien zijn ze het er wel mee eens, maar de ongelovigen, net als de christenen, moeten niks hebben van de wet van God, en ze leven hem niet na.
Alleen de joden leven de wet van God na, en daarom zijn zij het uitverkoren volk, een heilig volk, een volk van priesters: "Nu dan, als u nauwgezet Mijn stem gehoorzaamt en Mijn verbond in acht neemt, dan zult u uit alle volken Mijn persoonlijk eigendom zijn, want heel de aarde is van Mij.
U dan, u zult voor Mij een koninkrijk van priesters en een heilig volk zijn."
Ex 19:5-6
theo Schreef:
——————————————————-
> Aha, jij wilt in de gunst komen bij God uit
> eigenbelang.
>
> Rijk worden of gezond blijven tot je 99ste b.v.
Bs'd
Het is heel eenvoudig; God zegt dat wie de geboden naleeft, dat die de zegeningen krijgt, en wie ze niet naleeft, die krijgt de vervloekingen.
Dan is de keus heel simpel, toch?
> Maar jij bent ook selectief in Gods ge/verboden
> hoor.
>
> Dan weet ik je antwoord al: Zelfs de beste laat
> wel eens een steekje vallen .
Alle geboden die nu nageleefd kunnen worden, worden door de joden nageleefd.
Sommige, zoals de geboden die betrekking hebben op de tempel, kunnen nu niet nageleefd worden, omdat er geen tempel is.
Waar niet is verliest de keizer zijn recht.
Gezien de politieke situatie is het nu ook niet mogelijk om homo's te stenigen.
Maar als er een religieuze meerderheid is in Israel, waarschijnlijk binnen 20 jaar, dan worden al die wetten weer uitgevoerd.
Johanan Schreef:
——————————————————-
> staat: > > "Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet
> of de > Profeten af te schaffen; Ik ben niet
> gekomen om > die af te schaffen, maar te
> vervullen. Je zet het er zelf neer,Hij kwam om de
> de wet te vervullen. De wet was een leermeester
> die tot de Christus leide,toen hij de martel dood
> stierf heeft hij de wet vervuld. Wat is dus
> vervullen ? Het is waar dat Jezus heeft gezegd:
> „Denkt niet dat ik gekomen ben om de Wet of de
> Profeten teniet te doen. Ik ben niet gekomen om
> teniet te doen, maar om te vervullen” Mattheüs
> 5:17. Dus nog maals wat wordt er bedoeld met
> „vervullen”?
Bs'd
Kijk gewoon in een woordenboek wat “vervullen” betekent. Hier in deze contekst betekent het “voldoen aan”.
> Laten we dat illustreren met een
> aannemer die zich contractueel heeft vastgelegd om
> een gebouw neer te zetten. Hij gaat dat contract
> niet verscheuren, maar ’vervult’ het door het
> gebouw te voltooien. Is het werk eenmaal tot
> tevredenheid van de klant voltooid, dan is het
> contract nagekomen en hoeft de aannemer zich er
> niet meer aan te houden. In dezelfde zin heeft
> Jezus de Wet niet geschonden of verscheurd, maar
> ze vervuld door zich er volmaakt aan te houden.
> Toen dat ’Wetscontract’ eenmaal volledig was
> nagekomen, was het niet meer bindend voor Gods
> volk.
Bs'd
Dat is zottigheid natuurlijk. Je kan de wet van God niet met het contract van een aannemer gaan vergelijken.
Wat jij beweert is dat als iemand één keer de wet nageleefd heeft, dat dan gelijk de hele wet afgeschaft is.
Dat is net zoiets als wanneer jij door een rood licht rijdt, en je wordt aangehouden door de politie, dat je dan zegt: “Ja maar, ik zag gisteren dat mijn buurman voor het rode licht stond te wachten, tot het groen werd. Dus mijn buurman heeft die wet dat je moet stoppen voor een rood stoplicht al vervuld, en daarom hoef ik nu niet meer voor het rode licht te stoppen.”
Als je met zo'n verhaal komt als je aangehouden wordt voor door het rode licht rijden, dan wordt je waarschijnlijk overgebracht naar het dichtsbijzijnde gekkenhuis.
IEDEREEN voor wie die wet bedoeld is, die moet die wet naleven, vervullen, en het is natuulijk niet zo dat als één persoon die wet nageleeft = vervuld heeft, dat die wet dan plotseling afgeschaft is.
Frans Schreef:
——————————————————-
> De Sabbat is gemaakt voor de mens, natuurlijk
> hebben behoeftigen, hongerigen, patiënten hulp
> nodig, ook zo op Sabbat. De Schriftgeleerden
> begrepen ook niet als Jezus en zijn apostelen
> honger hadden, of als hij iemand weer gezond
> maakte. Het probleem van onbegrip bestaat nog
> steeds.
Bs'd
De sabbath wordt alleen gebroken in het geval van levensgevaar. Niet als iemand een beetje honger heeft, en ook niet als iemand al jarenlang ziek is, en gewoon tot de volgende dag kan wachten met genezen worden.
Malakh Schreef:
——————————————————-
> Ik vraag me soms af waarom mensen het zo
> belangrijk achten wanneer de sabat was… vrijdag,
> zaterdag, zondag… Ik kan alvast nergens uit het
> OT opmaken wanneer dat was, onze kalender bestond
> niet eens
Bs'd
En hoe weten we dan wanneer de zevende dag van de week was?
Inderdaad: Door de traditie van de joden, die de sabbat al 3300 jaar in acht nemen.
> Ik zelf acht me niet meer onder de wet,
Jij staat ook niet onder de 613 geboden, die geboden zijn in principe alleen voor de joden.
Niet-joden kunnen jood worden, en dan onder die wet komen, maar dat is niet noodzakelijk.
Wel is het zo dat de joden een streepje voor hebben bij God, zij zijn het uitverkoren volk, een heilig koninkrijk, een volk van priesters. (Ex 19:5-6)
> daar die
> zoals al gezegd in Christus is vervuld,
Zoals ik hierboven al uitgelegd heb, als één persoon de wet vervuld, betekent dat niet dat de rest dan ineens de wet niet meer hoeft te vervullen.
Als één persoon stopt voor het rode licht, en wacht tot het groen wordt voor hij verder rijdt, dan betekent dat niet dat doordat die persoon de wet dat je moet stoppen voor het rode licht vervuld heeft, dat alle anderen nu ineens niet meer voor het rode licht hoeven te stoppen.
Iedereen moet die wet vervullen, en niet één keer, maar keer op keer op keer, zijn hele leven.
Vervullen betekent “voldoen aan”, en niet “afschaffen”.
Daarbovenop: JC heeft de wet niet vervuld, want hij was een zondaar:
Wie was Jezus?
Een artikel van http://www.noahide.com/yeshu.htm
De bijbel waarschuwt ons voor een gevaarlijke valse profeet die zal opstaan om ons geloof in God te beproeven. In Deuteronomium 13 beschrijft God deze profeet als een onderdaan van het joodse volk die ware profetieen zou verkondigen en het vermogen zou hebben om wonderen te doen. God zelf geeft die valse profeet de kracht om wonderen te doen en te profeteren, maar de valse profeet zou proberen om het volk af te trekken van Gods wet en af te leiden naar vreemde goden, voorheen onbekend aan het jodendom. Het doel hiervan zou zijn om te testen of we werkelijk bereid zijn om onder de wet te leven, of dat ons al snel een rad voor de ogen gedraaid wordt en we een vals pad naar redding opgaan. (vers 3-6, 7-8, 11)
In dit bijbelgedeelte gebiedt God herhaaldelijk om de valse profeet terecht te stellen, zodat het kwaad zich niet kan verspreiden en vele zielen verdoemen.
Om geaccepteerd te worden door het volk, zou de valse profeet zich soms voordoen als een rechtvaardige jood die de wet onderhoudt, maar op cruciale momenten zou hij zich tegen een bepaald gedeelte van de wet keren teneinde de breuk te bewerkstelligen. (vers 6 + 7) Dit is de reden van het gebod om niets toe te voegen aan de wet, en er niets van af te doen, en vers 5 waarschuwt ons om standvastig te blijven in alle tradities van de wet.
In Deuteronomium 17 wordt deze valse profeet beschreven als iemand die zal rebelleren tegen de authoriteit van de rechters van het joodse volk, en die terecht gesteld zal worden vanwege zijn rebelleren. (vers 8-13, vooral vers 12) Wie zijn de rechters? Het hoogste gerechtshof in Israel was het Sanhedrin, dat ingesteld was door Mozes, (Ex 18:13-26; Num 11:16-29) en wat meer dan 15 eeuwen heeft bestaan. De leden van het Sanhedrin waren de rabbijnen bekend als “Farizeeërs”. (van het woord “pirushim”, “zij met een verklaring”. God gaf permanente authoriteit aan deze rechters om de wet van God te interpreteren, en het is een gebod om hun beslissingen na te volgen, zonder daarvan ook maar in het minst naar links of naar rechts af te wijken. (Deut 17:11)
Maar de valse profeet zou de authoriteit van het Sanhedrin te discussie stellen, en daarmede zichzelf te openbaren als een kwaadaardig persoon.
In het boek van de profeet Daniel, wordt deze valse profeet beschreven als een koning, (de elfde hoorn op een vreselijk beest) die oorlog zou voeren tegen de joden (“de heiligen”, zie Deut 14:2 waar het joodse volk zo genoemd wordt) en hij zou de wet, inclusief de kalender en de feestdagen, veranderen. (Daniel 7:8, 20-25)
Op andere plaatsen wordt deze valse profeet beschreven als een koning die de God van zijn vaderen opzij zou schuiven, en zichzelf als een god zou verheffen, en eer zou bewijzen aan zijn eigen godheid. (Daniel 11:36-39)
De persoon hede ten dage bekend als “Jezus” vervulde al deze profetieën. Hij werd een “koning”, (over de christelijke kerk) die de oorspronkelijke wet veranderde, de joodse kalender afschafte, en de bijbelse feestdagen (joods nieuwjaar, grote verzoendag, loofhuttenfeest, bijbels paasfeest, enz) afschafte.
Hij schoof de enige oneindige God van de hebreeuwse bijbel opzij en stelde daar een drie-éénheid voor in de plaats waar hij zelf bij inbegrepen was. En hij overtrad regelmatig regelmatig de wet door vreselijk te zondigen, terwijl hij openlijk de door God gegeven authoriteit van de rabbijnen van het Sanhedrin ter discussie stelde.
Natuurlijk deed JC soms alsof hij de wet respecteerde, maar zo gauw als hij dacht dat hij het ongestraft kon doen, ging hij er dwars tegen in en brak diezelfde wet. In Matt 5:17-19 verklaart hij dat hij gekomen was om de wet te vervullen, en in Matt 23:1-3 verdedigt hij het gezag van de rabbijnen. Maar de rest van de tijd rebelleerde hij tegen de wet, daarmee te kennen gevend dat zijn sporadische vrome woorden alleen bedoeld waren om zijn kwaadaardige bedoelingen te verbergen.
De volgende zonden van JC zijn vermeld in het “nieuwe testament”:
1. JC schoof de spijswetten terzijde. (Markus 7:18-19) Vergelijk dit met de strikte navolging van de spijswetten van de profeet Daniel in Daniel 1.
2. Hij schoof de wetten inzake het eren van de ouders ter zijde, en riep zijn volgelingen op om hun ouders te haten. Hij gaf ook geen respect aan zijn eigen moeder. (Matt 10:34-36, 12:46-50, Lukas 14:26)
3. Hij schond de sabbath door het plukken van graan, en zette zijn discipelen er toe aan hetzelfde te doen.
4. Hij schond de sabbath nogmaals door een man zijn arm te genezen, wat geen kwestie was van leven of dood, en hij ging openlijk tegen de rabbijnen in door de sabbaths wetgeving overboord te gooien. (Matt 12:9-13, Markus 3:1-5)
5. JC verwierp en schond op een brutale manier de authoiteit van de rabbijnen van het Sanhedrin. (dit is beschreven in vele plaatsen in het NT, maar kijk vooral in Matt 23:12-39, en Joh 8:44-45)
De Babylonische Talmud beschrijft andere zonden van "Jezus de Nazareër:
1. Hij en zijn discipelen praktizeerden tovenarij, zwarte magie, deden joden afdwalen naar afgodendienst, en werden gefinancieerd door vreemde niet-joodse machten ten einde de joodse aanbidding te onderdrukken. (Sanhedrin 43a)
2. Hij was seksueel immoreel, aanbad stenen beelden, (een baksteen wordt vermeld) hij was uitgestoten van het joodse volk vanwege zijn slechtheid, en weigerde om zich te bekeren. (Sanhedrin 107b, Sotah 47a)
3. Hij leerde tovenarij in Egypte, en, om wonderen te verrichten, gebruikte procedures waarbij hij in zijn eigen vlees moest snijden, iets wat uitdrukkelijk verboden is in de Torah. (Shabbos 104b)
De valse, opstandig boodschap van JC is totaal afgewezen door de overgrote meerderheid van het joodse volk, zoals God geboden heeft. Maar jammergenoeg heeft deze boodschap een vreselijk duisternis over de wereld gebracht; vandaag de dag geloven 1,5 miljard niet-joden in JC. Deze verloren zielen denken foutief dat zij verlossing gevonden hebben in JC. Tragisch genoeg staat hun een onaangename verassing te wachten. Waarheid en eeuwig leven worden direkt van God verkregen, door het onderhouden van zijn geboden. Elke “tussenpersoon” doet niets anders dan een scheiding aanbrengen tussen de mens en God:
1. “God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben ….. Want er is geen bezwering in Jacob, geen tovenarij in Israel.” Num 23:21+23
2. Profeterend over de christelijke kerk sprak Mozes: “Want hun rots is niet als onze Rots; ….. Waar zijn hun goden, – de rots, waarbij zij schuilden?” Deut 32:31+37
3. "Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees,
en niemand is er die redt uit mijn macht. …… Jubelt, gij natiën, om zijn volk, want Hij wreekt het bloed van zijn knechten, Hij oefent wraak aan zijn tegenstanders en verzoent zijn land, zijn volk." Deut 32:39+43
4. “Ik, Ik ben J-H-W-H, en buiten Mij is er geen Verlosser.” Jes 43:11
5. “Zo zegt J-H-W-H, de Koning en Verlosser van Israël, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God. ….. Is er een God buiten Mij? Er is geen andere Rots, Ik ken er geen.” Jes 44:6+8
6. "Israël wordt door J-H-W-H verlost met een eeuwige verlossing; …. Vergadert u en komt, nadert tezamen, gij die uit de volken ontkomen zijt. Zij hebben geen begrip, die hun houten beeld dragen en bidden tot een god die niet verlossen kan. Verkondigt en voert gronden aan. Ja, laten zij tezamen beraadslagen. Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, de HERE? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer. Want Ik heb gezworen bij Mij zelf, waarheid is uit mijn mond uitgegaan, een woord dat niet zal worden herroepen: dat voor Mij elke knie zich zal buigen, dat bij Mij elke tong zal zweren. Alleen bij J-H-W-H, zal men van Mij zeggen, is gerechtigheid en sterkte, tot Hem zal men komen; maar beschaamd zullen staan allen die tegen Hem in woede ontstoken zijn; in J-H-W-H wordt het gehele nakroost van Israël gerechtvaardigd en zal het zich beroemen.
Wat is de ware sleutel tot redding? Zij die terugkeren naar de wet, (de zeven Noachidische geboden voor de nakomelingen van Noach, volgens het eeuwige verbond dat God met Noach gemaakt heeft in Genesis 9) en de joden helpen, (Jesaja 60, 61, 66) zullen gered worden en zullen deel hebben aan de wonderen en openbaringen, inclusief Jeremiah 16:19-21 en Zacheriah 8:20-23, al de heidense religies zullen verdwijnen, en hun volgelingen zullen zich keren tot de joden voor geestelijke leiding. Tot die tijd zijn christenen geestelijk blind, en kunnen zij Gods wijsheid in de bijbel niet begrijpen.
> maar ik
> werk eigenlijk niet op een zondag en ook niet op
> een zaterdag… Ik werk wanneer ik zeg dat ik ga
> werken
Jij bent dan ook niet gebonden aan het sabbatsgebod.
Je hebt daar overduidelijk ook geen zin in. Geeft niet, hoeft ook niet.
Maar accepteer dan wel dat er mensen zijn die hier en in het hiernamaals, op een hoger nivo zullen zijn, omdat zij wel de moeite doen om Gods wetten na te leven, en daarmee dichter bij God te komen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?