Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

rustdag

• Johanan

Even een vraag,is het prikbord veranderd? Ik krijg alles onder elkaar.

Voor heen kon ik elk onderwerp apart aan klikken nu niet meer HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johanan.

• Frans

Iets met uitklappen en inklappen, niet?

• Stefan

Even op ‘ingeklapt’ drukken, in de blauwe balk.

• Johanan

Bedankt ,thomas

Johanan.

• Stefan

(tu)

• theo

Als Thomas er niet geweest zou zijn,

dan had je nu NOG prikbordpijn.

Het prikbord dan nog steeds op hol

en Jaohanan razende dol.

Gelukkig zijn er prikbordvrinden,

die overal wel iets op vinden.

Soms optgebied van theologiseren,

en zoals nu, prikbordgeheimen leren.

Zo ist, hoewel wemekaar niet kennen

en is het wel eens even wennen.

Toch prikbord broeders en broedsters saam

en is het soms dus best aangenaam

om in christlijke of atheistisch samenwerken

en overbrugt het ook alle kerken

• Frans

Zo werkt het . :)

• Marjorie

“Stel, je heb werk . en je moet werken op de rustdag . Ga je daar tegen in tegen je werkgever van: Ik houd me aan de wet van God , de rustdag , of werk je toch?Als je niet werk op die dag kan de werkgever zeggen dan zoek je maar ander werk hier word gewerkt . Je bent b.v 59 jaar . Dus aan ander werk kom je niet zo gauw . Of je kiest toch voor je geloof om niet te werken op de rustdag?”

Ik werkte in een christelijk bejaardenhuis. En of je ongelovig was of atheist of andersdenkend, er moest gewerkt worden. Had en heeft niets te maken met rustdagen. De bewoners hadden onze hulp nodig, je kunt ze toch niet aan hun lot overlaten? Je kunt ook niet staken daar.

• theo

Ik heb een (inmiddels overleden) oom die in de dertiger jaren als volwassen en in bittere armoede geen werk had.

Toen kon hij komen werken in een melkfabriek maar zo nu en dan moest hij dan zondags ook werken.

De baan ging niet door vanwege geloofsovertuiging.

Liever armoede dan zondags werken.

Boeren die hun koeien moeten melken en mensen in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen waren de enige uitzonderingen.

In mijn jeugd moesten we naar catechisatie, wat er anders ook zou moeten of mogen zijn…daar gingen/moesten wij heen.

Nu gaat vakkenvullen bij de plaatselijke supermarkt of de voetbaltraining voor cathechisatie.

• Frans

De Sabbat is gemaakt voor de mens, natuurlijk hebben behoeftigen, hongerigen, patiënten hulp nodig, ook zo op Sabbat. De Schriftgeleerden begrepen ook niet als Jezus en zijn apostelen honger hadden, of als hij iemand weer gezond maakte. Het probleem van onbegrip bestaat nog steeds.