Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

rustdag

• Eliyahu

theo Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Aha, jij wilt in de gunst komen bij God uit

> > > eigenbelang.

> > >

> > > Rijk worden of gezond blijven tot je 99ste

> b.v.

> >

> > Bs'd

> >

> > Het is heel eenvoudig; God zegt dat wie de

> geboden

> > naleeft, dat die de zegeningen krijgt, en wie

> ze

> > niet naleeft, die krijgt de vervloekingen.

> >

> > Dan is de keus heel simpel, toch?

>

>

> Natuurlijk, puur uit eigenbelang dus.

>

>

> >

> > > Maar jij bent ook selectief in Gods

> ge/verboden

> > > hoor.

> > >

> > > Dan weet ik je antwoord al: Zelfs de beste

> laat

> > > wel eens een steekje vallen .

> >

> > Alle geboden die nu nageleefd kunnen worden,

> > worden door de joden nageleefd.

>

> DE joden?

> Dus al de joden?

Bs'd

De religieuze joden, die spoedig de meerderheid zullen hebben in Israel.

> Hebt uw naast lief als uzelf hoort daar ook bij?

Ja.

> > Sommige, zoals de geboden die betrekking hebben

> op

> > de tempel, kunnen nu niet nageleefd worden,

> omdat

> > er geen tempel is.

> >

> > Waar niet is verliest de keizer zijn recht.

> >

> > Gezien de politieke situatie is het nu ook niet

> > mogelijk om homo's te stenigen.

> >

> > Maar als er een religieuze meerderheid is in

> > Israel, waarschijnlijk binnen 20 jaar, dan

> worden

> > al die wetten weer uitgevoerd.

>

> Gelukkig dan maar,eindelijk gerechtigheid mag jij

> dan de eerste zijn die je zoon( mocht je die

> hebben) zal mogen stenigen omdat hij homo is?

Die zal het dan wel uit zijn hoofd laten om homo te worden.

• theo

Natuurlijk, zo´n kortzichtige vader die denkt dat iemand homo zou kunnen worden,,daar is een homosexuele zoon heeeel erg blij mee.

Maar goed, jij bent de eerste die zijn homo zoon zal gaan stenigen dus.

• Stefan

Het is geen waardering.

De hele letter-brei heeft niets meer met het geloof te maken.

Zoals je de Gal. tekst naar je toe trekt om je gelijk te halen, maar blind bevreesd de rest van de tekst negeert omdat dit al je strijd namelijk overbodig maakt. Het inzien dat de middelaar er is, om tot God te komen; dat is de Boodschap ontvangen en behouden..totdat het zaad zou gekomen zijn. Dat is het Woord ontvangen, door Geest-werking, die opwekt wat dood gewaand werd, die de mens raakt in het hart, waar het geloof van de Zoon en de werken dááruit, de gelovige verder brengt op het Pad .

Gal. 3;19 Waartoe is dan de wet? Zij is om de overtredingen daarbij gesteld, totdat het zaad zou gekomen zijn, die het beloofd was; en zij is door de engelen besteld in de hand van de middelaar.

20 En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één.

21 Is dan de wet tegen de beloftenissen Gods? Dat zij verre; want indien er een wet gegeven ware, die machtig was levend te maken, zo zou waarlijk de rechtvaardigheid uit de wet zijn.

22 Maar de Schrift heeft het alles onder de zonde besloten, opdat de belofte uit het geloof van Jezus Christus aan de gelovigen zou gegeven worden.

23 Doch eer het geloof kwam, waren wij onder de wet in bewaring gesteld, en zijn besloten geweest tot op het geloof, dat geopenbaard zou worden.

24 Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden gerechtvaardigd worden.

25 Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij niet meer onder de tuchtmeester.

26 Want gij zijt allen kinderen Gods door het geloof in Christus Jezus.

• theo

ben je blijkbaar stenen aan het verzamelen .

• Frederik D

Ik wil gaarne ook een steen bijdragen.

http://www.gezaagdekassei.be/images/kassei.jpg

• theo

Dat is een mooi steentje voor/tegen homohaters

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Het is geen waardering.

>

> De hele letter-brei heeft niets meer met het

> geloof te maken.

>

> Zoals je de Gal. tekst naar je toe trekt om je

> gelijk te halen, maar blind bevreesd de rest van

> de tekst negeert omdat dit al je strijd namelijk

> overbodig maakt. Het inzien dat de middelaar er

> is, om tot God te komen; dat is de Boodschap

> ontvangen en behouden..totdat het zaad zou gekomen

> zijn. Dat is het Woord ontvangen, door

> Geest-werking, die opwekt wat dood gewaand werd,

> die de mens raakt in het hart, waar het geloof van

> de Zoon en de werken dááruit, de gelovige verder

> brengt op het Pad .

>

> Gal. 3;19 Waartoe is dan de wet? Zij is om de

> overtredingen daarbij gesteld, totdat het zaad zou

> gekomen zijn, die het beloofd was; en zij is door

> de engelen besteld in de hand van de middelaar.

> 20 En de middelaar is niet middelaar van één,

> maar God is één.

> 21 Is dan de wet tegen de beloftenissen Gods? Dat

> zij verre; want indien er een wet gegeven ware,

> die machtig was levend te maken, zo zou waarlijk

> de rechtvaardigheid uit de wet zijn.

> 22 Maar de Schrift heeft het alles onder de

> zonde besloten, opdat de belofte uit het geloof

> van Jezus Christus aan de gelovigen zou gegeven

> worden.

> 23 Doch eer het geloof kwam, waren wij onder de

> wet in bewaring gesteld, en zijn besloten geweest

> tot op het geloof, dat geopenbaard zou worden.

> 24 Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest

> tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden

> gerechtvaardigd worden.

> 25 Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij

> niet meer onder de tuchtmeester.

> 26 Want gij zijt allen kinderen Gods door het

> geloof in Christus Jezus.

Bs'd

Als je gewoon even twee tellen kijkt naar die tekst, dan zie je dat het zottigheid, leugen en bedrog is.

NERGENS in het OT wordt er gesteld dat de wet alleen maar is totdat “de messias komt”, en dan afgeschaft wordt.

JC zegt helder en duidelijk dat de wet voor eeuwig staat, en gewoon nageleefd moet woden:

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen. 18 Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is. 19 Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen.”

Matt 5

Dus het is heel simpel, volgens JC zal Paulus de minste genoemd worden, omdat hij de wet afschaft, en de mensen zo leert.

En dan al dat domme gezwam over een middelaar, dat God de middelaar moet zijn tussen God en de mens, waar haalt ie de zottigheid vandaan.

En je negeert natuurlijk ook weer het feit dat JC niet de messias was, omdat hij de messiaanse profetieën niet vervuld heeft,

En je negeert natuurlijk ook weer het feit dat JC niet God geweest kan zijn omdat je dan met twee goden zit, de Vader en de zoon, en dat je dan net als Samuel moet gaan zeggen: 1 + 1 = 1, en aanverwante idioterie.

Dus jij negeert gewoon het feit dat het hele NT leugen en bedrog is, en dat het net zoveel waarde heeft als de koran, het boek van Mormon, het blauwe boekje van Gadaffie, enz enz.

Jij bent degene die zijn kop in het zand steekt voor de feiten.

• Stefan

> 24 Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest

> tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden

> gerechtvaardigd worden.

> 25 Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij

> niet meer onder de tuchtmeester.

> 26 Want gij zijt allen kinderen Gods door het

> geloof in Christus Jezus.

Afschaffen?

Waar lees je dat toch. Stel, je doorloopt de lagere school, de middelbare- en de hogere school en ontvangt getuigschriften hiervoor.

Zijn die scholen dan afgeschaft? Of ben je vrij van de tucht van het onderwijssysteem en ga je bijvoorbeeld de maatschappij in als vrije ondernemer. Wat bedoel je toch met afschaffen, terwijl de mens er middenin zit?

Het geloof is uit God, en daarmee niet onder de wet van het onderwijssysteem als hierboven aangegeven. En ook niet van de maatschappij als het voorbeeld hierboven, omdat het geloof en de werken daaruit, vanuit de goddelijke natuur werkt; haaks op de maatschappij en de opleidingen. Zijn deze daarmee afgeschaft? Nee. Zijn deze opleidingen en diploma's echter daarmee geldig om als middelaar tot God te komen? Nee. Is de maatschappij en het opleidingsysteem, de Matrix, er dan nog wel? Ja, maar niet geldig voor de middelaar, die uit God is; dat is het geloof, het zaad van de de Gezalfde, de Zoon, die in de mens Zich ontwikkelt door het Bloed (Geest) van Deze middelaar. Dat is de parabel van de zaaier die het zaad (het Woord) inplant, beweegt, activeert of wakker maakt in de mens, welke het Woord, de Geest, ontvangt en herkent als de Waarheid, waardoor de Weg opengaat en gelopen kan worden, door het geraakte wat het geloof van de Zoon is. Maar het zaad komt ook in de berm, kan overwoekerd worden of in arme grond komen en alsnog weer door de Matrix opgenomen en daarmee voor God onbruikbaar; niet vruchtdragend worden. De Vrucht is het werk van de Geest doorheen de mens, maar vanuit het geloof van de Zoon.

Snap je het nu een beetje? De wet is er voor de mens, om de mens gebonden aan de wereld te houden,( dat is de natuurlijke mens met alles wat hem aan dit leven bindt door zijn persoonlijkheden) maar de middelaar(het zaad Jezus Christus) is uit God voor de Mens, om Die uiteindelijk op te laten staan als Mens; de Rechtvaardige als werkzaamheid Gods; Wederom Schepper. 1 Kor.15

Hierbij lees ik net nog een mooie tekst uit het topic van LeSage; Johannes 8,36

Dus wanneer de Zoon u vrij zal maken, zult u werkelijk vrij zijn.

• Stefan

Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat,

omdat zij van de wereld niet zijn, zoals Ik van de wereld niet ben.

Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van de boze.

Zij zijn niet van de wereld, gelijk Ik van de wereld niet ben.

Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.

Gelijk Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.

En Ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

Opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn;

opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij één zijn, zoals Wij Eén zijn;

Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in één, en opdat de wereld bekenne,

dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt,

gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> > 24 Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest

> > tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden

> > gerechtvaardigd worden.

> > 25 Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij

> > niet meer onder de tuchtmeester.

> > 26 Want gij zijt allen kinderen Gods door het

> > geloof in Christus Jezus.

>

> Afschaffen?

>

> Waar lees je dat toch. Stel, je doorloopt de

> lagere school, de middelbare- en de hogere school

> en ontvangt getuigschriften hiervoor.

>

> Zijn die scholen dan afgeschaft? Of ben je vrij

> van de tucht van het onderwijssysteem en ga je

> bijvoorbeeld de maatschappij in als vrije

> ondernemer. Wat bedoel je toch met afschaffen,

> terwijl de mens er middenin zit?

Bs'd

Hoe kom je in vredesnaam op het totaal foute idee dat je een eeuwigdurende wet kan vergelijken met een school waar je maar een paar jaar op zit?

Een eeuwigdurende wet daar moet je je ALTIJD aan houden. Dit in tegenstelling tot een school, of een aannemer die een contract afsluit.

Dus die vergelijking slaat echt nergens op.

En aangezien het NT dwars tegen het OT ingaat, onder andere door het invoeren van een nieuwe man-god, wat afgoderij is, en ook door het afschaffen van de wet, en door het feit dat er een “messias” geïntroduceerd wordt die de messiaanse profetieën niet vervuld heeft, daardoor is het voor iedereen met twee werkende hersencellen die niet gehersenspoeld zijn met het christendom, duidelijk dat het NT leugen en bedrog is.