Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

rustdag

• ¥ Lotje ¥

ja dat mag je zelf in vullen de sabbat is heilig las ik . Dus je mag niet werken op die dag . nou zeg vele bijna iedereen zondig keer op keer …….Hoewel we dat lezen en toch door gaan met werken…..Dus we gaan tegen God in, we luisteren niet

• theo

Natuurlijk niet.

Als we Gods wetten nauwgezet zouden volgen dan zouden we ook geen varkensvlees eten en geen kleding van tweeerlei snit dragen en vrouwen die ongesteld zijn geen hand geven …moet ik nog doorgaan?

• ¥ Lotje ¥

Theo schreef:ALS Adam en Eva historische figuren zijn dan moet je Genesis 1 en 2 eens vergelijken en let dan eens op wie er eerst geschapen zijn..de dieren of de mens.

Waar heb ik dat gezet dat van historische figuren????

• Stefan

Wie zegt wat werken is? Wie zegt wat rusten inhoudt?

Wie zegt er toch dat God ‘moet rusten’, als God de Rust is, en de Beweging?

• ¥ Lotje ¥

theo Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk niet.ow hoe weet jij dat zo zeker???

>

> Als we Gods wetten nauwgezet zouden volgen dan

> zouden we ook geen varkensvlees eten en geen

> kleding van tweeerlei snit dragen en vrouwen die

> ongesteld zijn geen hand geven …moet ik nog

> doorgaan?We moeten toch God wetten volgen of niet??? In principe moeten we dat doen zoals je schrijf maar niemand doe het dus Theo . we doen zonde op zonde , keer op keer….Dus niks van natuurlijk niet . In de bijbel staat dat we Gods wetten moeten volgen .

• theo

JIJ was degen die vroeg hoelang Adanm en Eva in het paradijs verkeerden…dan zijn het toch historische figuren?

Overigens…Waarom ga je niet door waar je was gebleven met je vorige posting en laat je de reacties dar voor wat ze zijn?

MOCHT je erover door willen gaan zullen we het dan in diezelfde posting doen om om te voorkomen dat het hier een ratjetoe wordt?

• ¥ Lotje ¥

Toen God op de zevende dag het werk voltooid had, dat Hij gemaakt had, rustte Hij op de zevende

dag van al het werk, dat Hij gemaakt had. 3a En God zegende de zevende dag en heiligde die,

• theo

Waarom dan zoveel nadruk op de ene wet terwijl we de andere an onze laarzen en klompen lappen?

• Stefan

En dat betekent dat wij 6 dagen moeten werken?

Of is deze 7e dag de periode die ingegaan is na het scheppen van alles.

Met andere woorden; we zitten nu met z'n allen in de 7e dag.

• ¥ Lotje ¥

ik ben tevreden met Adam en Eva . want beetje bij beetje . was het 930 jaar.

Af en toe vind ik jou zo,n vreemde man ..Wie zegt nou wat en wanneer je mag posten ??

Maar goed ga maar denken over de rustdag .