Hoe lees jij de tekst waarmee je steeds afsluit dan?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> Hoe lees jij de tekst waarmee je steeds afsluit
> dan?
Bs'd
Wat onbegrijpelijk is is niet de tekst waarmee ik afsluit, maar dit verhaal van jouw:
En de macht van de wet houdt met de oderstaande tekst op, omdat het volgen van Christus (in de mens) in-houdt dat God de 10 geboden inlijft in Christus, omdat de Liefde de geboden vervult?
Dit raakt werkelijk kant nog wal.
Exodus 20
1 Toen sprak God al deze woorden: 2 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.
7 Gij zult de naam van de HERE, uw God, niet ijdel gebruiken, want de HERE zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.
8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.
12 Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de HERE, uw God, u geven zal.
13 Gij zult niet doodslaan.
14 Gij zult niet echtbreken.
15 Gij zult niet stelen.
16 Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
17 Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.
Deuteronomium 5
6 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.
7 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
8 Gij zult u geen gesneden beeld maken van enige gestalte, die boven in de hemel of onder op de aarde is of die in de wateren onder de aarde is. 9 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen en aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 10 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.
11 Gij zult de naam van de HERE, uw God, niet ijdel gebruiken, want de HERE zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.
12 Onderhoud de sabbatdag, dat gij die heiligt, zoals de HERE, uw God, u geboden heeft. 13 Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen, 14 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw rund, noch uw ezel, noch uw overige vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont, opdat uw dienstknecht en uw dienstmaagd rusten zoals gij; 15 want gij zult gedenken, dat gij dienstknechten in het land Egypte geweest zijt, en dat de HERE, uw God, u vandaar heeft uitgeleid met een sterke hand en met een uitgestrekte arm; daarom heeft u de HERE, uw God, geboden de sabbatdag te houden.
16 Eer uw vader en uw moeder, zoals de HERE, uw God, u geboden heeft, opdat uw dagen verlengd worden en het u wèl ga in het land, dat de HERE, uw God, u geeft.
17 Gij zult niet doodslaan.
18 En gij zult niet echtbreken.
19 En gij zult niet stelen.
20 En gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
21 En gij zult niet begeren uws naasten vrouw, gij zult uw zinnen niet zetten op uws naasten huis, noch op zijn akker, noch op zijn dienstknecht, zijn dienstmaagd, zijn rund, zijn ezel, noch op iets, dat van uw naaste is.
Dat is het NT in één regel.
Hoe lees jij de tekst dan van Zach.?
En de macht van de wet houdt met de onderstaande tekst op, omdat het volgen van Christus (in de mens) in-houdt dat God de 10 geboden inlijft in Christus, omdat de Liefde de geboden vervult.
Zach.8:23 Alzo zegt de HEERE der heerscharen: Het zal in die dagen geschieden, dat tien mannen, uit allerlei tongen der heidenen, grijpen zullen, ja, de slip grijpen zullen van een Joodse man, zeggende: Wij zullen met u gaan, want wij hebben gehoord, dat God met u is.
Efeze 2: 11 Daarom gedenkt, dat gij, die eertijds heidenen waart in het vlees, en die voorhuid genaamd werdt door hen, die genaamd zijn besnijdenis in het vlees, die met handen geschiedt;
12 Dat gij in die tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls, en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld.
13 Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.
14 Want Hij is onze vrede, Die deze beiden één gemaakt heeft, en de middelmuur des afscheidsels gebroken hebbende,
15 Heeft Hij de vijandschap in Zijn vlees te niet gemaakt, namelijk de wet der geboden in inzettingen bestaande; opdat Hij die twee in Zichzelf tot een nieuwe mens zou scheppen, vrede makende;
16 En opdat Hij die beiden met God in één lichaam zou verzoenen door het kruis, de vijandschap daaraan gedood hebbende.
17 En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en hen, die nabij waren.
18 Want door Hem hebben wij beiden de toegang door één Geest tot de Vader.
19 Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en huisgenoten Gods;
20 Gebouwd op het fundament der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen;
21 Op Welke het gehele gebouw, bekwamelijk samengevoegd zijnde, opwast tot een heilige tempel in de Heere;
22 Op Welke ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in de Geest.
Joh.16
13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.
15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> Hij vereenvoudigde ze niet, hij citeerde twee wetten van de wet van Mozes, en dus niet van de 10 geboden, zie Deut 6:4 en Lev 19:18
Math. 22
36 Meester, wat is het grote gebod in de wet? 37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
Eliyahu Schreef: ——————————————————- > Johanan Schreef: > ————————————————– > —– > > theo Schreef: > > > ————————————————– > > > —– > ??? > > Maar bloedtransfusies Bloed > werd > > in Gen al verboden en homosexualeitverbod Word > > meerdere keren in de griekse geschriften > > herhaald;,,,1 Korinthiërs 6:9;… Wat! Weet > GIJ > > niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet > > zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch > > hoereerders, noch afgodendienaars, noch > > overspelers, noch mannen die er voor > > tegennatuurlijke doeleinden op na worden > gehouden, > > noch mannen die bij mannen liggen, De wet ui > Lev > > 20:13,,,,geld dus nog steeds. Johanan. dan > > weer > > wel om maar een paar beruchte voorbeelden te > > > noemen? > > > Bs'd > > > Jullie kunnen kiezen als christen: Of je gelooft > JC, die zei dat de wet voor eeuwig staat: > > "Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de > Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om > die af te schaffen, maar te vervullen. Je zet het er zelf neer,Hij kwam om de de wet te vervullen.De wet was een leermeester die tot de Christus leide,toen hij de martel dood stierf heeft hij de wet vervuld. Wat is dus vervullen ? Het is waar dat Jezus heeft gezegd: „Denkt niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten teniet te doen. Ik ben niet gekomen om teniet te doen, maar om te vervullen” Mattheüs 5:17. Dus nog maals wat wordt er bedoeld met „vervullen”? Laten we dat illustreren met een aannemer die zich contractueel heeft vastgelegd om een gebouw neer te zetten. Hij gaat dat contract niet verscheuren, maar ’vervult’ het door het gebouw te voltooien. Is het werk eenmaal tot tevredenheid van de klant voltooid, dan is het contract nagekomen en hoeft de aannemer zich er niet meer aan te houden. In dezelfde zin heeft Jezus de Wet niet geschonden of verscheurd, maar ze vervuld door zich er volmaakt aan te houden. Toen dat ’Wetscontract’ eenmaal volledig was nagekomen, was het niet meer bindend voor Gods volk. 18 Want, > voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde > voorbijgaan, zal er niet één jota of één > tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles > geschied is. > Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en > de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd > worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze > doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden > in het Koninkrijk der hemelen." Matt 5 > > Of je kan Paulus geloven, die de wet afschaft. > > Maar het overgrote deel van de christenen weigeren > de wet na te leven, want te veel werk. > > Maar dan moet je ook niet moeilijk doen als mensen > die de wet wel naleven, een streepje voor hebben > bij God.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?