Ik denk dat jij mij nog beter snapt dan ik mezelf
Groetjes, Ellen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
>
> Zou jij nog in God geloven als er geen hiernamaals
> was? Godsdienst is niet het dienen van een god of
> van meerdere goden maar het geloven in een eigen
> leven na de dood.
Goed dat je deze vraag stelt want ik merk dat je met deze vraag de plank wat mij betreft mis slaat.
Het is ook een typische stereotypering van een ongelovige.
Indien geloof voortkomt uit godservaring is wel of geen leven na de dood onbelangrijk.
God is er en maakt deel uit van mijn leven en ik herken Hem in Jezus Christus.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat God dit leven voor de mens bedoeld heeft maar dat is geen vluchtgedrag maar dat is meer een logisch gevolg van zijn liefde.
Want inderdaad is dit leven leeg, zinloos en voor velen zeer triest als het eindigt zonder dat het een doel heeft.
En ik denk eerder dat als je jezelf wijs gaat maken dat het wel inhoud heeft je werkelijk je kop in het zand steekt/
Nogmaals je mag van mij geloven wat je wilt maar toch wil ik je op het hart drukken God eens proberen te zoeken want om God ter gaan ervaren moet je Hem niet proberen weg te redeneren want God dringt zich aan niemand op.
Je zal hem eerst moeten toelaten in je leven.
David
CU Schreef:
——————————————————-
> Nee. Ik heb je er op betrapt dat je totaal niets leest over wedergeboorte in het topic. Een essentieel onderdeel van een christelijk leven.
>
> Is in het stuk gewoon terzijde geschoven.
Terecht, het gaat er om of we wel of niet meteen naar de hemel gaan of daar verblijven, niets meer achter zoeken. wedergeboorte gaat om iets heel anders.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Zeker in het licht van een eeuwig bestaan in de
> eeuwigheid heeft het aardse leventje geen zin.
Ik vind anders dat LeSage die zin wel goed omschreven heeft.
Ons leven is zinvol om eerst ervaring op te doen over de gevolgen van onze keuzes in goed en kwaad.
Het niet eeuwig zijn van ons bestaan heeft alles te maken met de verkeerde keuzes die de mens zelf maakt.
David
Ik kan me heel goed vinden in de geloofspunten van the United Church of God . Meer nog dan de geloofspunten van de Zevende Dags Adventisten.
Hier wil ik wel bij opmerken dat de woorden die Jezus uitsprak over David die niet naar de hemel was opgevaren voor zijn offer waren gedaan.
Ook de woorden van de psalmist en prediker waren voor het offer gedaan.
Nadat Jezus de losprijs voldaan had gingen namelijk de graven open.
Ik ben hier nog steeds niet uit
David
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Hebben wij ervoor gekozen om hier op aarde geboren
> te worden?
Slap excuus, je vader en je moeder hebben hun lusten op elkaar botgevierd, en jij bent daar het resultaat van, dat is de wetenschappelijke benadering.
Dus je moet deze vraag dan ook bij hun neerleggen.
>
> Geef een klein kind een stepje. Als het bij de
> eerste keer steppen van zijn stepje valt, zeg dan:
> jij krijgt later nooit een rijbewijs.
Een motorvoertuig is geen stepje!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?