Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Film toont onwaarschijnlijkheden evolutie aan'

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> In o.a. Emmen, de dierentuin is een

> tentoonstelling met (nagemaakte) gevonden

> skeletten van uitgestorven dieren als

> dinosauriërs

> b.v..

Nagemaakte gevonden skeletten! Das knap!

>

> Een tentoonstelling over diersoorten die kwamen en

> gingen, over de homo sapiens en erectus en over

> aardlagen etc. etc. nou ja je kent dat wel neem ik

> aan hoewle me het ook niet zou verbazen dat je er

> niet eens naar WILT kijken. .

>

> Heel overzichtelijk en duidelijk en allemaal goed

> te begrijpen .

>

> Het is duidelijk dat het bijbelse

> scheppingsverhaal als feitelijk

> geschiedenisverhaal zeer onwaarschijnlijk is.

Nee het is jou opinie, dat is niet de geldende opinie, het staaft jou ongeloof!

>

> Oftewel: Wetenschap toont onwaarschijnlijk

> bijbelse scheppingsverhaal aan ( waar ik aan toe

> voeg als feitelijke geschiedschrijving van 6000

> jaar geleden.

Dus de wetenschap toont door gevonden nagemaakte skeletten dat de aarde niet geschapen is, net zo als die gevonden nagemaakte skeletten?

Beetje rare ondervinding van jou theo.

• theo

Ik ben wat raar moet je maar denken.

De volgende keer zal ik (misschien ) wat beter op de zins opbouw letten zodat komma ne ukers op het onderwerp in kunnen gaan ipv op de persoon te spelen.

• Frederik D

De geldende opinie in de wetenschap is dat evolutie bestaat en dat de aarde veel en veel ouder is dan zes duizend jaar.

Dat een deel van het volk slecht opgeleid is en te fanatiek in sprookjes gelooft, is een sociologisch feit en geen bewijs pro creationisme.

Maar ga jij die tentoonstelling bekijken?

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De geldende opinie in de wetenschap is dat

> evolutie bestaat en dat de aarde veel en veel

> ouder is dan zes duizend jaar.

Nee dat is niet de geldende opinie, dat is een opinie, niet meer meer van maken dan het is.

>

> Dat een deel van het volk slecht opgeleid is en te

> fanatiek in sprookjes gelooft, is een sociologisch

> feit en geen bewijs pro creationisme.

Je maakt nu wel weer een dom statement Frederik, welk deel is slecht opgeleid? In evolutie en vooral in de big bang geloven is het grootste sprookje ooit, ik denk dat de gebr. Grimm graag dit sprookje hadden verzonnen, denk je ook niet? Of denk je dat een academische of universitaire opleiding garantie is voor niet in God geloven?

>

> Maar ga jij die tentoonstelling bekijken?

Nee dat is te ver weg voor mij! En ik heb er zat over gelezen en gezien vroeger, nu weet ik beter. Ik ga wel die film kijken van Professor Walter J. Veith, hij weet waar hij het over heeft, en dat kan je niet van iedereen zeggen.

Hij heeft trouwens hele goede docs gemaakt van zijn lezingen ik heb je er eens wat van laten zien in een topic over DNA.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik ben wat raar moet je maar denken.

Ik moet niks natuurlijk, maar raar niet echt, meer gewoon in de trant van ongelovig zijn denk ik wel.

>

> De volgende keer zal ik (misschien ) wat beter op

> de zins opbouw letten zodat komma ne ukers op het

> onderwerp in kunnen gaan ipv op de persoon te

> spelen.

Neuh hoor niks op de persoon, wel wat je brengt.

• theo

Dat wel natuurlijk.

• theo

Het gaat natuurlijk welke visie onwaarschijnlijk wordt geacht door de“”tegenstander“”.

Het is aannemelijk dat …..

Natuurlijk speelt geloof in God en de zeggingskracht van de bijbel daarin mee.

Wetenschap is ook niet alles.

Maar objectief “”zien“” , jawel tussen aanhalingstekens omdat ik ermee aan wil geven dat het om meer gaat dan alleen met de ogen kijken valt voor mensen lang niet mee vanwege vooringenomenheid of kortzichtigheid of niet verder durven kijken of bedrijfsblindheid etc.

• theo

Het gaat natuurlijk welke visie onwaarschijnlijk wordt geacht door de“”tegenstander“”.

Het is aannemelijk dat …..

Natuurlijk speelt geloof in God en de zeggingskracht van de bijbel daarin mee.

Wetenschap is ook niet alles.

Maar objectief “”zien“” , jawel tussen aanhalingstekens omdat ik ermee aan wil geven dat het om meer gaat dan alleen met de ogen kijken valt voor mensen lang niet mee vanwege vooringenomenheid of kortzichtigheid of niet verder durven kijken of bedrijfsblindheid etc.

• Frederik D

Je verwart alles en weet niets van wetenschap.

• Frederik D

Wie objectieve wetenschap bedrijft of wil bedrijven, moet zijn subjectief geloof tussen haken plaatsen. En juist dit doen Eliyahu en Samuel niet. En dat zorgt ervoor dat ze met vele onware beweringen aankomen.