Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Film toont onwaarschijnlijkheden evolutie aan'

• Frederik D

Ik ben achterlijk want ik heb geen tik van de religieuze mallemolen?

Maar, man, wees een flinke vent en erken dat ik slechts weergeef wat de wetenschap zegt.

De strijd tussen ons is een strijd tussen onbevangen wetenschap en door religie al te bevangen pseudowetenschap.

Ik kan het niet mooier voor je maken.

Hoeveel Creation Scientists hebben de Nobelprijs ontvangen? Laat me de kans berekenen. Nul komma nul.

• Frederik D

Het gaat om miniscule resten. Niet om intacte pezen en vaten.

En waarom zouden die resten geen miljoenen jaren oud kunnen zijn? Omdat jouw Tenach dat verbiedt? Over bevangenheid gesproken.

• Frederik D

Ja, hoor, in het licht van de aardse geschiedenis is een paar duizend jaar niets.

En dan dino's in China waar volgens jouw theologie geen mens nog leefde. Dus volkomen zinloos, die schepping van Chinese dino's. Een Schepper die zinloze schepsels schept … Nee, het evolutionisme is een stuk logischer.

En door wie is God geschapen?

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik ben achterlijk want ik heb geen tik van de

> religieuze mallemolen?

>

> Maar, man, wees een flinke vent en erken dat ik

> slechts weergeef wat de wetenschap zegt.

>

> De strijd tussen ons is een strijd tussen

> onbevangen wetenschap en door religie al te

> bevangen pseudowetenschap.

>

> Ik kan het niet mooier voor je maken.

>

> Hoeveel Creation Scientists hebben de Nobelprijs

> ontvangen? Laat me de kans berekenen. Nul komma

> nul.

Bs'd

Zoals gewoonlijk, heb je weer geen idee waar het over gaat, zie hier: http://atheismexposed.tripod.com/nobelistsgod.htm

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Het gaat om miniscule resten. Niet om intacte

> pezen en vaten.

>

> En waarom zouden die resten geen miljoenen jaren

> oud kunnen zijn? Omdat jouw Tenach dat verbiedt?

> Over bevangenheid gesproken.

Bs'd

Niet omdat de Tanach dat verbiedt, maar omdat iedereen met twee werkende hersencellen kan begrijpen dat pezen geen 80 miljoen jaar soepel blijven onder de grond, en dat hemoglobine geen 80 miljoen jaar intact blijft onder de grond.

• Frederik D

??????

Die site gaat over wetenschappers die in hun vrije uurtjes blijkbaar gelovig zijn maar die wanneer ze wetenschap bedrijven, mijn advies braaf opvolgen: zet je subjectief geloofje tussen vette haken. Dus al met al bevestig je wat ik zeg.

Nog meer bevestigingen in de aanbieding?

• Frederik D

Volgens het “gezonde” verstand van een Eliyahu.

Nog meer cabaret?

• samuel

De Bijbel is voor elke tijd, tijdloos dus!

• Frederik D

Dat noemen we bij(bel)geloof.

• theo

Nou'als heilsboodschap is de bijbel niet tijdgebonden hoor.

Dan is de bijbel van en voor alle tijden, het bewijs is aanwezig want na 2000 en zelfs na 3000 jaar is de bijbel nog steeds onderwerp van gesprek hier.

Evenwel, in die boodschap met daarin verweven alle ge/verboden en adviezen en voorschriften geen rekening houden met de cultuur van toen het geschreven is …dat lijkt me niet zo'n goed plan.