Gegroet !
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce kwam met een redelijk sterke, zeg maar tamelijk cruciale onderbouwing die uit twee delen bestond:
- stauros = inderdaad paal; maar op die paal kon een dwarshout bevestigd worden zodat er een kruisvorm ontstond
- klassieke schrijvers hebben het expliciet over crux (kruis) (plus verbuigingen van crux zoals crucis (van het kruis)).
Voorlopig hou ik me aan jouw argument.
Stauros is inderdaad een paal MAAR op die paal kon een dwarshout worden bevestigd.
Klassieke schrijvers zoals Cicero en Tacitus noemden expliciet het kruis.
Ik kende stauros alleen als paal. Maar daarom hoeft het niet altijd louter paal te betekenen.
De fout van het WTG is niet dat volgens hen stauros paal betekent, maar hun gebrek aan kennis dat die paal uitgebreid kon worden met een dwarshout zodat er een kruisvorm (of een T-vorm) ontstond.
Ik ben benieuwd naar de vroegste afbeeldingen van de kruisiging. Welke eeuw? Waar?
STALKEN????????????????????????????????????????????????????????
Wat doe jij bij anderen ?
Wat doe jij potverdrie bij onder andere Keessie ??
Jij hebt het altijd over dat ANDEREN geen antwoord geven op de door jouw gestelde vragen !!!
En wat zie ik JOU hier steeds doen ?? Elke dag bewandel jij de zijpaden.
Je mengt je in elke discussie en komt alleen met nietszeggende opmerkingen die totaal niets met de topic te maken hebben
Hoe durf jij te praten over STALKEN ????
Haal die gigantische plaat eens voor je kop weg !
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?