Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kruis ?

• Trolando

Ik heb me niet uitgelaten over de vraag of “het” traditie of bijbels is.

Christenen beweren traditioneel dat Jezus voor hun zonden gestorven is.

• samuel

Trolando Schreef:

——————————————————-

> Ik pak even de post erbij waar je op reageert:

>

> "Het was ook een normale straf bij de Romeinen.

> Aan een kruis nagelen dus en niet aan een paal."

Ja dat is mij al jaren bekend.

>

> Wat wil je dat hij onderbouwt? Dat het een normale

> straf is bij de Romeinen? Google and find out. Ik

> heb een bron gelinkt.

Heb ik geen Google voor nodig, maar bedankt.

>

> Of wil je dat hij onderbouwt "Dat J.G. er iets

> anders van maken is inherent aan anders willen

> zijn , of het nou gaat om bloedtransfusie of

> verjaardagen vieren of sinterklaasfeestje voor

> kinderen, het zijn halszaken voor J.G.“ of ”Vader

> en moeder niet meer willen zien want wie hun meer

> liefheeft dan Jezus die….. Dit laatste is aan de

> orde bij een geloofsgemeenschap bij ons in de

> buurt… leden hebben geen contact meer met ouders

> en trouwens ook niet met de rest van de familie.

> Ook vrienden worden exvrienden."

Ik ken theo zijn praatje al, en wat altijd zijn neerbuigende reactie is naar Johanan, altijd de zelfde verwijten, ik zou zeggen neem eens de proef op de som, en gebruik de zoek functie typ de naam Johanan in en kijk wat hij geplaatst heeft en lees dan de reactie van theo daarop.

>

> Ook in dat geval is http://www.jwfacts.com/ een

> uitstekende bron. Ik kwam 'm net tegen en ik ben

> er zo enthousiast over dat ik een paar leaflets

> uitprint voor de volgende keer dat de

> mannenbroeders weer langskomen.

Je kan ze ook gewoon beleeft de deur wijzen, en zeggen dat je al gelovig bent.

• Trolando

Heb ik ook wel eens gedaan, maar ze blijven komen.

Ik heb ze een paar keer blootgesteld aan een vasthoudende huisgenoot die van eindeloos discussiëren houdt, dat was wel *ahem* interessant. Maar hij klaagde dat ze hem niet uit lieten praten. Ze hadden ook een keer een hele lange dialoog gehouden in mijn richting, met z'n tweeën. Ik zou het een monoloog moeten noemen, maar ze deden het met z'n tweeën. De keer daarop heb ik een monoloog gehouden over alverzoening waar zij niet tussen konden komen. Tsja, zo gaan die dingen soms.

• Miracula

Er zijn ook van die handige stickers: Jehova's boven bellen. Dan heb je nergens last meer van.

• samuel

Dan zou ik ze uitnodigen op de koffie en dan kan je rustig argumenteren, vrienden maken is nooit verkeerd, en ze hebben een lijst vraag ze vriendelijk met klem doch beleefd om je van deze lijst te schrappen.

• Miracula

Het probleem is niet de vraag of Jezus aan een kruis of een paal gestorven is, al was het een elektrische stoel of het vuurpeloton.

Het gaat erom dat hij gestorven zou zijn voor de zonden van alle mensen.

En dat is een vraag die heel wat lastiger met “ja” is te beantwoorden dan de vraag kruis of paal.

• Trolando

Hm, koffie krijgen ze altijd wel hoor. Lijst, lijst, goed idee. Ik wist wel dat ze een zwarte lijst hebben maar om nou de moeite te doen om op die lijst te komen…

Oh, en vergis je niet, we gaan altijd netjes met de mensen om hoor. Zelfs de monologen waren redelijk beschaafd en met vele kopjes koffie.

• samuel

Wat je wil, een lijst welke kleur die heeft weet ik kan ook gewoon wit zijn.

• Frederik D

Een goede site.

Individuele JG's zijn vaak prima mensen. Neem onze Johanan. Niks mis mee. Maar helaas, ze zijn geketend aan het WTG in Brooklyn.

• Frederik D

Maar is Jezus nou gekruisigd aan een paal of gepaald aan een kruis?

En ga je naar de hel als je geloofd at Jezus niet gekruisigd is maar gepaald?