Je ontwijkt.
Je weet dat je jezelf nu op gladijs begeeft door te beweren dat Jezus scheiding maakte tussen mensen.
Het is dezelfde scheiding die religisch maken en tot oorlog leiden.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> Ik hoefde niet tot Jezus te komen Peri, het is je
> kennelijk ontgaan dat ik daar als jaren was. Ik
> ben alleen nu weer teruggekeerd naar huis.
> Bid ook eens voor jezelf.
> Zo'n laatste zin, met 7 letters en een aantal
> puntjes, verziekt meer dan je denkt. Alles wat
> aandacht krijgt groeit.
> Jij kunt, en daarom is het voor mij vaak niet te
> harden, een heilige nog tegenspreken en een
> gesprek een nare wending geven, en een heilige ben
> ik niet.
>
> Dus ik ga nu met mijn andere activiteiten verder,
>
> een vruchtbare en positieve dag nog.X(
>
> Douce
Het is wel mooi dat je weer teruggekeerd bent naar waar je vandaan kwam. Hoewel ik me al lezend afvraag of je niet aan het doorslaan bent.
Misschien is het wat om in vervolg als je kritiek hebt, ook wat rekening te houden met de gevoelens van je broeders en zusters?
Ik bedoel: er dus niet met de botte bijl op in te rammen.
Misschien is het ook eens wat om voor Peri te bidden. Hij schrijft dat hij voor je gebeden hebt en nu je dan (net weer) een zuster in de Heer bent stel je je niet gelijkwaardig op. Dat viel me naar mij toe ook al op een tijdje geleden, dat je beweerde dat jij eerder gedoopt was dan ik. Op mijn vraag of dat uitmaakte heb ik geen antwoord ontvangen.
Het is toch zo dat je new-age en een beetje wicca was? Ik geloof best dat je het achter je hebt gelaten, maar heb je deze levenswijze ook naar de Heer gebracht?
Wat jij hierboven aan het doen bent is dit: 14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? (Jac 2)
Eerst een bak kritiek en dan fijne dag wensen, met een zakkewasserig vogeltje erbij ook nog.
Ellen
Leeuwenhart Schreef:
——————————————————-
> De mensheid zou zoveel beter af zijn om eerst eens te zien en dan pas te geloven.
> Als ik een camera koop, dan ga ik eerst rondkijken en wil ik zien wat de diverse aangeboden modellen kunnen.
> Ik koop niet eerst een camera en ga dan eens kijken wat ik eigenlijk nodig heb en wat er is.
>
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, doe ik ook.
> Zo is het met het geloof ook. Maar de meeste mensen nemen klakkeloos het geloof van hun ouders over. Eerst geloven dan zien. Dat werkt niet.
Dit klopt niet, wie geloof klakkeloos overneemt is in mijn (en Gods) ogen geen gelovige.
Geloven is een relatie met God en begint met een stap in vertrouwen, geloof dus, pas dan gaat er een andere wereld voor je open. Zij die dit echt ervaren hebben kan je dat nooit meer afnemen.
Over botte bijl gesproken…tutut.
En wicca? Zozo…nou, jij zegt het, niet ik.
Ik breng heel wat bij God, wat allemaal, is wel een zaak tussen Hem en mij.
Ben jij eigenlijk wel blij dat ik weer thuis ben?
Me niet gelijkwaardig opstellen? Nou nou…ik ontneem jou niets hoor.
Nu je het zegt, het is wellicht voor mij in mijn huidige situatie beter om hier niet te vaak te lezen en ook niet te prikken.
Het is namelijk niet altijd makkelijk het leven een andere wending te geven, zeker niet als er zoveel venijn in de buurt is.
Over doorslaan gesproken, is dit nu echt nodig?
Douce
Frans Schreef:
——————————————————-
> Leeuwenhart Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > De mensheid zou zoveel beter af zijn om eerst
> eens te zien en dan pas te geloven.
> > Als ik een camera koop, dan ga ik eerst
> rondkijken en wil ik zien wat de diverse
> aangeboden modellen kunnen.
> > Ik koop niet eerst een camera en ga dan eens
> kijken wat ik eigenlijk nodig heb en wat er is.
> >
>
> Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, doe ik
> ook.
>
> > Zo is het met het geloof ook. Maar de meeste
> mensen nemen klakkeloos het geloof van hun ouders
> over. Eerst geloven dan zien. Dat werkt niet.
>
> Dit klopt niet, wie geloof klakkeloos overneemt is
> in mijn (en Gods) ogen geen gelovige.
> Geloven is een relatie met God en begint met een
> stap in vertrouwen, geloof dus, pas dan gaat er
> een andere wereld voor je open. Zij die dit echt
> ervaren hebben kan je dat nooit meer afnemen.
Met het laatste ben ik het eens; door ervaren en het ontstane vertrouwen waardoor de andere wereld zich meer en meer gaat tonen.
Echter, het weer willen afnemen zal tot het allerlaatste moment de pogingen zijn van juist datgene wat zich zal moeten (laten) verliezen door de werken van het geloof (het natuurlijke); en is zolang dat aanwezig is, de reactie op ‘'die andere wereld die binnentreedt..en als ’'vijandig''- tegennatuurlijk- wordt beschouwd''
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?