Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vernederlandsing.

• Douce.

Die webpagina heb ik volgens mij al bij m'n bladwijzers staan, maar nog niet bestudeerd.

Overigens ben ik Schiedamse van geboorte, die stad is ook nog ouder!

Uiteraard heb ik wel een 010-mentaliteit en ben daar nog trots op ook!!

Douce

• samuel

Een Schiedammer leuk een jeneverjuffie :), ik ben een Crooswijker van geboorte en had ook wel die mentaliteit, maar had, de 010 mentaliteit blijft.

lees eens wat ze schrijven, en waar ze voor staan.

• M*j*r**

O, gelukkig, weer een topic over “eeuwig” en “alverzoening” :D

• M*j*r**

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ken Jehovah,en je begrijpt hem veel beter.

Dat is het probleem. Men dénkt God te kennen, maar dat is niet zo. Laat staan dat God te “begrijpen” is.

7 Geliefden, laten wij elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

> Het is heel simpel,je bent voor Hem of tegen Hem.

> Er is geen gulden tussen weg.

> Hij heeft geen behagen in het doden van mensen,het

> zijn de mensen die hem er toe bewegen het te

> doen.

Begrijp ik hieruit dat jij denkt dat God mensen doodt? En dat wij mensen zo machtig zijn om God daartoe aan te brengen? Dat is dan toch een flutgod?

• M*j*r**

samuel Schreef:

——————————————————-

> Begaafd redenaar of niet, een woord verzinnen

> omdat het je uitkomt is natuurlijk onzin, er was

> eens een man in de vorige eeuw die zei als je een

> leugen honderd keer met overtuiging verteld dat

> het de waarheid is, dan gaan de mensen de leugen

> geloven als waarheid. Het komt uit diezelfde

> koker.

Ach ja, dat waar de “kerken” eeuwen geleden ook mee begonnen zijn en die leugen gelooft men nu ook als waarheid.

Maakt mij verder niet uit hoor, maar de wereld had er nu veel anders uitgezien als men de Waarheid van Jezus had verkondigd. En zo blijft het een tranendal hier op aarde.

• M*j*r**

Ik ben het wel met je eens hoor Ellen.

Het is helemaal niet belangrijk om te weten of er wel of geen alverzoening is.

Belangrijker is de boodschap die Jezus verkondigde.

• samuel

Ja, voor sommigen meer dan voor de ander, maar we zien een betere toekomst tegemoet!

• Ellen-Josee

Jazeker Majorie

Ellen ;)

• Trolando

> O, gelukkig, weer een topic over “eeuwig” en “alverzoening” :D

Ach, ik had deze nog niet gezien, maar de topic gaat vooral over andere dingen, geloof ik.

• Trolando

> > Een begaafde redenaar hier op BP (Boaz)

>

> > Begaafd redenaar of niet, een woord verzinnen omdat het je uitkomt is natuurlijk onzin, er was eens een man in de vorige eeuw die zei als je een leugen honderd keer met overtuiging verteld dat het de waarheid is, dan gaan de mensen de leugen geloven als waarheid. Het komt uit diezelfde koker. (Samuel)

>

> > Begaafde redenaars hebben hele volken en naties misleid, helaas. (Douce)

>

> > Je begrijpt precies wat ik bedoelde Douce, ook de Bijbel spreekt duidelijk over dit soort mensen in het NT. (Samuel)

Tsja. Een begaafd redenaar, genaamd Augustinus, heeft een grote invloed gehad op de kerkelijke leer. In de tijd van Augustinus was alverzoening een heel normaal christelijk standpunt. Met de invloed van Augustinus is het omgeslagen en de macht van Rome, in de eeuwen die daarop volgden, heeft ervoor gezorgd dat bepaalde teksten structureel verkeerd gelezen worden. Helaas. Het is jammer dat iemand als Luther of Calvijn niet wat verder is gegaan met hervormen en vragen stellen.

Verder begrijp ik precies wat jij bedoelt, Samuel. Jij bent weer zo iemand die niets meer weet qua argumentatie en dan maar weer teruggrijpt op die fantastische dwaalleraarteksten. Daarmee kun je iedereen die een afwijkende mening heeft goed te grazen nemen. Maar goed, jij was ook degene die mij uit het niets infantiel begon te noemen.

Helaas zijn er zo veel mensen zoals jij. Als je maar honderd keer herhaalt dat als eeuwig vertaald wordt, ook het oorspronkelijke woord die lading moet hebben, en doet alsof je mijn argumentatie niet begrijpt, en iedereen die alverzoening gelooft belachelijk maakt met zielige scheldpartijtjes, ja, dan gaan mensen dat geloven, al was het maar vanwege de groepsdruk en de kracht van herhaling.