Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vernederlandsing.

• Douce.

God wordt door sommigen hier als een niet bestaand stuk vuil gepositioneerd. Je kunt er uren van ledigheid mee vullen.

Ik geloof in een God die leeft en mij blijdschap en een positieve invulling aan mijn leven geeft:)

Douce

• Gonnie

Is dat ieder christen door God gegeven, een positieve en blijde invulling in hun leven.?:S

En als er nu christenen zijn die niet zo positief staan in het leven en van nature nogal somber zijn, geloven zij dan niet zo overtuigd.?

• Frans

Zo is dat !

Een moeilijke stap voor de niet gelovige mens is: Eerst geloven en dan zien, het zou een kleine stap voor de mens zijn, maar een grote sprong voor de mensheid ;-)

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Is dat ieder christen door God gegeven, een

> positieve en blijde invulling in hun leven.?:S

> En als er nu christenen zijn die niet zo positief

> staan in het leven en van nature nogal somber

> zijn, geloven zij dan niet zo overtuigd.?

Het is toch juist fijn dat als je somber bent ingesteld God je een positieve en blijde invulling aan je leven geeft.

• Gonnie

OH ja en heeft god jou dat gegeven, ben jij een zegen voor de mensheid.?

Zo ja, jammer het komt niet over.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> OH ja en heeft god jou dat gegeven, ben jij een

> zegen voor de mensheid.?

> Zo ja, jammer het komt niet over.

Er is wel meer dat je niet ziet. God kan iedereen een positieve en blijde invulling aan het leven geven.

• Douce.

Ik neem aan dat sombere en/of negatieve mensen (waartoe ik niet behoor gelukkig:)) net zo overtuigd kunnen geloven, maar dan helaas wel de vitamines uit het geloof laten staan.

M.a.w. het fruit in huis hebben, maar het niet eten, wachten tot het verrot is en dan wegwerpen.

Positieve gedachten helpen ten goede en het vasthouden aan sombere dingen brengt niemand een steek vooruit. Dat geldt altijd al in het dagelijks leven.

Blijdschap in het geloof kan je ogen afhouden van zorgen en pijn, het geeft rust.

Douce

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ik neem aan dat sombere en/of negatieve mensen

> (waartoe ik niet behoor gelukkig:)) net zo

> overtuigd kunnen geloven, maar dan helaas wel de

> vitamines uit het geloof laten staan.

> M.a.w. het fruit in huis hebben, maar het niet

> eten, wachten tot het verrot is en dan wegwerpen.

>

> Positieve gedachten helpen ten goede en het

> vasthouden aan sombere dingen brengt niemand een

> steek vooruit. Dat geldt altijd al in het

> dagelijks leven.

> Blijdschap in het geloof kan je ogen afhouden van

> zorgen en pijn, het geeft rust.

>

> Douce

Denk je niet dat gelovige mensen bv depressief kunnen zijn? Over dat positieve heb je gelijk en kwam net dit tegen op fb:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/282236_419458968097062_1707106394_n.jpg

• Gonnie

Met andere woorden er wordt op een foutieve wijze in de goede God geloofd.

• Douce.

Nee, dat zeg ik niet, op een foute manier geloven.

Je kunt jezelf veel vreugde ontnemen door je geliefden en in dit geval Geliefde, niet te zien zoals Hij is:)

Het gaat juist om dat zout in de pap, wat in je leven kan doordringen.

Douce