Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vernederlandsing.

• samuel

Desalnietemin, blijft wat Paulus zegt toch weergeven wat in de mens is.

• Frederik D

Weet je wat echt dom is? Denken dat je slimmer bent dan de wetenschap. Dat is pas dom. Heel erg dom.

Fysica, biologie en bijbelwetenschap zitten op het juiste spoor. Wie dat ontkent, is dom, Peri.

Dus hoe kom jij zo dom? Dom geboren en nooit iets bijgeleerd? Waar haal jij de domheid vandaan dat er geen evolutie was en dat de Bijbelse platte aarde toch lekker puh een bol is? Raadpleeg je te vaak te veel domme Engelse hallelujasites die uit hun plaat gaan?

Of bad je zo vaak “verdom me” dat God je gebed verhoorde en je dom maakte?

• Frederik D

Wild worden van vreugde ….. Dus demonisch worden van vreugde. Ja, de Duivel neemt gaarne bezit van mensen die uit hun plaat gaan. De Duivel doet zich gaarne voor als de Heilige Geest. Maar het verschil is dat de HG verfijnd is en de Duivel lomp. Wie als een wildeman halleluja blèrt, zet de deur wagenwijd open voor Satan.

• Gonnie

Lijkt mij ook, in plaats van innerlijke rust wat uit moet gaan bepaalde evangelische diensten of een kerkdienst, dan lijkt het mij inderdaad dat als je uit je dak gaat van ‘'vreugd ’' van zo'n dienst dat het demonisch wordt, want die mensen hebben zich zelf niet meer in de hand.

• Gonnie

Lijkt mij ook, in plaats van innerlijke rust wat uit moet gaan bepaalde evangelische diensten of een kerkdienst, dan lijkt het mij inderdaad dat als je uit je dak gaat van ‘'vreugd ’' dat het demonisch wordt want die mensen hebben zich zelf niet meer in de hand.

• Leeuwenhart

> Ken Jehovah,en je begrijpt hem veel beter.

> Het is heel simpel,je bent voor Hem of tegen Hem.

Ik ken de bijbelgod goed genoeg om hem te begrijpen en om tegen Hem te zijn.

> Hij heeft geen behagen in het doden van mensen,het

> zijn de mensen die hem er toe bewegen het te doen.

Wat doen die kleine kinderen dan dat zij God ertoe bewegen hen te doden???

• Douce.

Een kerkdienst die min of meer op een popfestival lijkt is niets voor mij, terwijl ik IRL toch kleurrijk wordt genoemd:)

De Heilige Geest lijkt me inderdaad meer subtieler en bij de Majesteit van God wil ik (maar dat is strikt persoonlijk) niet schreeuwen, klappen en met mijn armen zwaaien.

Al die toeters en bellen hebben m.i. niets te maken met vreugde en rust in de Heer. Zit God hierop te wachten?

In mijn Stad is trouwens een kerk in aanbouw van de Levende Steen Gemeente. Het Evangelisch Centrum moet straks plaats bieden aan 2300 bezoekers en is volgens de gemeente de „grootste multiculturele kerk van Europa.”

Geloof het of niet in deze tijd, maar het lijkt (het is nog in aanbouw) wel een voetbalstadion. Een wanstaltig gebouw in mijn ogen.

Douce

• samuel

Edgar Holder is de voorganger! Ik ben blij dat de plannen nu eindelijk gevorderd zijn, ze zijn er al wat jaartjes mee bezig, en voor jouw stadje, is dat nog niet zo slecht. Spijkcity!

• Douce.

Edgar Holder ken ik niet (wat zijn zijn pre's?) en ik weet ook niet of het een “beentjes van de vloer” Gemeente is/wordt.

Je leert er waarschijnlijk geen vloeken, maar verder zijn hier genoeg kerken en gezindten.

Overigens telt mijn “stadje” wel ca. 75.000 inwoners:) of is dat in jouw landje een dorpje?

Mijn geboortestad aan de Maas telt inderdaad iets meer inwoners.

Douce

• samuel

Douce Schreef:

——————————————————-

> Edgar Holder ken ik niet (wat zijn zijn pre's?) en

> ik weet ook niet of het een "beentjes van de

> vloer" Gemeente is/wordt.

Ze hebben een webpagina, lees hem eens, staat ook wat over Edgar Holder in. Holder is een fijne man van Surinaamse afkomst, en hij preekt erg open.

> Je leert er waarschijnlijk geen vloeken, maar

> verder zijn hier genoeg kerken en gezindten.

>

> Overigens telt mijn “stadje” wel ca. 75.000

> inwoners:) of is dat in jouw landje een dorpje?

Er zijn hier maar een paar grote steden waarvan Sofia de grootste en deze grad/stad telt ruim 3 miljoen inwoners, de rest van de stadjes en dorpjes minder, maar Vidin is net zoiets als Spijkcity rond de 80.000 inwoners.

> Mijn geboortestad aan de Maas telt inderdaad iets

> meer inwoners.

Ja dat is mijn geboortestad ook, wellicht bereikt deze stad in de komende tien jaar de 1 miljoen!

>

> Douce