Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vernederlandsing.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Aha, nu is er naast vreugde in het hart en zingen

> en er over spreken en schrijven ook handgeklap en

> geheven handen verplicht bij nodig zo begrijp ik.

Dan begrijp je het verkeerd, want dat staat er niet er staat dit: Hardstikke mooi theo, maar God aanbidden in vreugde met de handen geheven of zingend en klappend, dat is je vreemd?

Het is een normale uiting van vreugde dat moet je toch weten theo.

Er staat nergens dat het een verplichting is toch? Maar het is je vreemd mag ik dus aannemen!

>

> Anders ben ik niet vreugdig genoeg en ben ik NOG

> niet een goed christen.

>

Als jij jezelf dat aanrekent! Je verwijt anderen dat zij dat wel doen! Beetje bekrompen toch?

> Het is me toch wat.

Dat is het zeker theo, het is me toch wat met jou!

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Om dat ik jouw vrome praatjes niet geloof.

Kijk en om wat je hier nu weer laat zien, is de reden waarom ik altijd zo snel klaar met je ben.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15657127/15658822/re-vernederlandsing#msg-15658822

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ok, dan heb ik niets gezegd sis! :)

Haha! Het heeft wel weer wat teweeg gebracht bro :)

• samuel

Ach ja, tijdverdrijf zullen we maar zeggen sis! :)

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Zucht

Misschien moet Peri het plaatje dan toch maar vertalen?

• Gonnie

Wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? B)

• samuel

Gonnie, Paulus schreef dit: Strijd van wet en zonde

13 Is dan het goede mijn dood geworden? Volstrekt niet! Maar de zonde heeft, opdat zij zou blijken zonde te zijn, door het goede mijn dood bewerkt, opdat de zonde bij uitstek zondig zou worden door het gebod. 14 Wij weten immers, dat de wet geestelijk is; ik echter ben vlees, verkocht onder de zonde. 15 Want wat ik uitwerk, weet ik niet; want ik doe niet wat ik wens, maar waar ik een afkeer van heb, dat doe ik. 16 Indien ik nu wat ik niet wens, toch doe, stem ik toe, dat de wet goed is. 17 Doch dan bewerk ik het niet meer, maar de zonde, die in mij woont. 18 Want ik weet, dat in mij, dat wil zeggen in mijn vlees, geen goed woont. Immers, het wensen is wel bij mij aanwezig, maar het goede uitwerken, kan ik niet. 19 Want niet wat ik wens, het goede, doe ik, maar wat ik niet wens, het kwade, dát doe ik. 20 Indien ik nu datgene doe, wat ik niet wens, dan bewerk ík het niet meer, maar de zonde, die in mij woont. 21 Zo vind ik dan deze regel: als ik het goede wens te doen, is het kwade bij mij aanwezig; 22 want naar de inwendige mens verlustig ik mij in de wet Gods, 23 maar in mijn leden zie ik een andere wet, die strijd voert tegen de wet van mijn verstand en mij tot krijgsgevangene maakt van de wet der zonde, die in mijn leden is. 24 Ik, ellendig mens! Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? 25 Gode zij dank door Jezus Christus, onze Here!

26 Derhalve ben ik zelf met mijn verstand dienstbaar aan de wet Gods, maar met mijn vlees aan de wet der zonde.

Het is zo voor elk gelovig mens, dus ook voor Peri.

• Ellen-Josee

Ach ik hoef mijn tijd niet te verdrijven, ben alleen best geinteresseerd hoe andere christenen daar nu mee omgaan.

Ik kom best wel eens in een internationale kerk waar engels, spaans en nog zo één en ander wordt gesproken.

Daar geven de sissen elkaar een warme knuffel en krijg ik van alle bro's een stevige hand, de kids krijgen natuurlijk ook een hugg en voor iedereen die dat nodig heeft wordt apart gebeden. Op die manier komt echt wel aan het licht hoe iedereen in het geloof staat en bouw je elkaar op.

Na de dienst is er een grote pan nassi, het is net één grote familie, dat is ook wat ik eigenlijk verwacht van een gemeente.

Ik wens je een gezegende dag bro, dat de Heer jou mag gebruiken als een kanaal voor Zijn liefde en woorden,

Ellen

• samuel

Ja geweldig dit soort samenkomsten, men vergeet dat het lichaam van Christus wereldwijd is, en beperkt zich tot hun eigen compound.

Heerlijk nasi, lekker hoor, wat dat betreft mis ik wel mijn Surinaamse sisters, die zo heerlijk kunnen koken rijst met met kip of rottie, ja een multiculturele kerk dat is wat het lichaam van Jezus is, en dank de Heer dat Hij Engels heeft gegeven als een taal die iedereen kan spreken, ik denk als goedmakertje voor de toren van Babel! ;)

Jij ook een gezegende en vruchtbare dag en dat je de Here Jezus mag uitstralen waar je komt.

• Gonnie

Het waren mijn woorden niet, maar ik citeerde Ellen die deze boodschap aan Douce schreef.