Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Jij sneert omdat ik aantoon dat de aarde in de
> Bijbel plat is. Ik ken jou.
En ik feleciteer jou met jouw platte aarde.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Geleerden schenken geen sprookjes, het WTG wel.
Oh ja, ik was even vergeten dat jij helemaal thuis bent met het WTG.
Succes ermee.
Ik vertrouw op de Bijbel als Woord van God en niet zoals jij vroeger deed op het WTG.
Dit is meer waard dan het vertrouwen op mensen die geleerd hebben en denken heel wat te zijn.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Waarop is de aarde gegrondvest, Daan?
>
> De grondvesten der aarde, waar vind ik die, Daan?
>
>
> En in meerdere bijbelpassages wordt er gesproken
> over de grondvesten van de aarde.
En ?
Wat heeft dit te maken met Frederik die googled en weer kan doorgaan als het zg slimme heertje ?
Jij durft geen letter af te wijken van het WTG.
En jij liegt weer. En dat mag niet van de Bijbel.
Ik ben Gereformeerd opgevoed en had geen enkele connectie met jouw sekte.
Maar, beste Daan, neem een lekker glaasje Pleegzuster Bloedwijn. Met een plakje bloedworst.
http://www.vleesmagazine.nl/image/article/240x180/erkenning-voor-smeerbare-bloedworst-11938.jpg
En stel, je snijdt je in je vingers. Stop je dan je bloedende vinger in je mond als er geen pleisters in de buurt zijn?
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Ik raadpleeg geleerden. Zou jij ook moeten doen.
Volgens historicus Jeffrey Burton Russell dacht niemand voor 1830 dat de aarde plat was.
Maar hoe zit dat dan met bepaalde Bijbelverzen? Jesaja 40:21 stelt de vraag ‘Hebt gij op de grondvesten der aarde niet gelet?’. Wijst het woord ‘grondvesten’ op de palen waarop de aarde zou rusten? Het Hebreeuwse woord (môwcâhdâh) kan zowel de letterlijke als figuurlijke betekenis van ‘grondvesten’ of ‘fundamenten’ betekenen. Het kan dus gewoon heenwijzen naar de schepping van de aarde. En vers 22 spreekt over het rond der aarde. Maar eerlijk is eerlijk, een ronde aarde kan ook plat zijn: een pannenkoek is rond en toch plat. Het is echter moeilijk voor te stellen dat Bijbelschrijvers dachten dat de aarde echt plat was. Men moet toch regelmatig schepen achter de horizon zien hebben verdwijnen, zonder daarbij te denken dat ze van de aarde afvielen.
In Job 26 vers 7 staat dat God de aarde ‘ophangt aan een niet’. Klinkt ook niet bepaald als een aarde die op palen staat.
1Samuël 2 vers 8 dan. Daar staat: ‘de grondvesten (of: pilaren) des aardrijks zijn des Heeren en Hij heeft de wereld daarop gezet’. Als je deze tekst echter in de context leest, is het moeilijk voor te stellen dat het gaat over het feit dat de aarde op palen staat. Ervoor en erna gaat het over mensen die in nood zaten en door God geholpen worden, net als Hanna (want van haar zijn deze woorden). Het is onwaarschijnlijk dat ze het hier ineens over astronomie gaat hebben. Er vlak voor zegt ze dat God de ‘geringen’ verhoogt en naast vorsten en op andere ereplaatsen laat zitten. Waarschijnlijk zijn die vorsten en andere hooggeplaatsten de pilaren die Hanna bedoelt. http://www.bible-science.info/ned/vragen/fouten-in-de-bijbel/27-is-de-aarde-plat
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?