Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

"Niet bewijzen dat God bestaat"

• theo

Verlegen om antwoorden te geven en uit onmacht beledigen.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je maakt op onethische wijze misbruik van een zeer

> ongelukkige notitie van de beheerder.

Dat is jouw mening en dat lijkt me vanzelfsprekend dat je dat als ongelovige zo ziet, als het niet met je ongeloof overeenkomt dan klopt het volgens jou niet. Je ethiek heeft geen basis.

• Frederik D

Voordat men probeert te beargumenteren dat God bestaat, dient men eerst aan te komen met een definitie van God.

• Frederik D

Jij kunt het weer over bijzaken hebben. Lekker toch?

• Frederik D

Ik zou het niet weten.

Maar wellicht is het verhaal van Pinkeltje geloofwaardiger dan dat van Jezus.

• samuel

Welke bijzaken?

• Trolando

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Wat is jouw antwoord dan? Je zei dat je een

> christen bent dus wat is jouw antwoord?

Een aantal aanwijzingen voor het kloppen van het christelijk geloof zitten in de getuigenissen in de evangelieën rond Jezus' opstanding. Op basis van wat ik persoonlijk heb meegemaakt heb ik geen onderbouwing voor het christelijk geloof die voor anderen enige waarde (=overtuigingskracht) heeft. De hoop die in mij leeft is de hoop op de liefde van God wanneer Hij uiteindelijk alle mensen tot zich roept en allen rechtvaardig zullen zijn. Van die hoop leg ik regelmatig verantwoording af wanneer ik alverzoening verdedig vanuit de bijbel. Verder zijn er voor zover mij bekend weinig concrete dingen te vinden in de wereld die een duidelijk onderscheid laten zien over het wel-of-niet bestaan van God, dat baseer ik onder andere op het feit dat er enorme geldbedragen uitstaan voor een dergelijke bewijs en er nog steeds niet uitgekeerd is. Integendeel, reacties zoals jij die geeft, en de psychologie van de georganiseerde religie, breken het geloof eerder af dan dat ze het opbouwen.

En wat is jouw antwoord?

> Gaat die tekst over bewijzen dat God bestaat?

Verantwoording afleggen voor de hoop die in u leeft. Daar valt ook onder dat je verantwoording aflegt voor je geloof dat er überhaupt een God bestaat.

> > Ik zou zeggen dat de Bijbel positief staat

> > tegenover kritisch denken en je verstand

> > gebruiken.

>

> Het gaat er niet om wat jij zegt maar wat in de Bijbel staat.

Wel, wat staat er volgens jou in de Bijbel over kritisch denken en je verstand gebruiken?

> > Laat maar zien waar in de Bijbel staat dat je je

> > niet mag verplaatsen in het standpunt van een

> > ander, om die ander beter te begrijpen, of waar

> > staat dat je niet een standpunt van een ander mag

> > noemen, om op die manier een betere tegenreactie te vinden.

>

> Jij komt met iets waar je als gelovige zelf het

> antwoord niet op hebt en dan moet ik aantonen als

> ik dat ook niet doe? Ik denk van niet. Wat is je

> punt trol?

Hoe kom je erbij dat ik daar geen antwoord op heb? Heb ik daar iets over gezegd?

Misschien kun je nu wel serieus ingaan op mijn eerdere punten?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Voordat men probeert te beargumenteren dat God

> bestaat, dient men eerst aan te komen met een

> definitie van God.

Dan raad ik je aan om de Bijbel te lezen en naar Jezus te luisteren.

• Frederik D

Ik heb hier al meerdere malen gezegd dat gelovigen en kansberekening niet samen gaan. Kansberekening in handen van extremistische gelovigen leidt tot nonsense.

Maar als God bestaat, dan is de kans dat het jouw God is, nagenoeg gelijk aan nul.

• Frederik D

Dat is geen definitie.

Waarom denk jij zo slordig?