Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

"Niet bewijzen dat God bestaat"

• Sfred+

Samuel, laat even zien waar ik gezinspeeld heb dat ik in Thailand woon, meer vraag ik niet. En nu kom jij met een onzinnig antwoord en jij bevestig nu weer mijn beeld wat ik van gelovige vind. Jij verkondigt wat (het waren geloof) en ik vraag waar dat staat en in je antwoord maak jij uit voor leugenaar (een valse profeet). >:D<

Van het pad gaan kan je ook gewoon plagiaat noemen. Waar ik woon is de jaartelling nu 2555

Meer zeg ik niet Ik zinspeel helemaal niet dat ik in Thailand woon, dat maak jij ervan, als is de kans wel groot, dat is waar maar ik zinspeel er niet op. Ik kan net zo goed in Cambodja wonnen, in minder maten in Birma. Het is ook niet onmogelijk dat ik in Laos bivakkeer, dit land houd ook de Boeddhistische jaartelling aan al is dat niet officieel, dat is waar. ;)

• samuel

Nee dat schrijf ik thomas, en jij zal dat alleen maar kunnen beamen, geen vrucht van bekering in jou te herkennen zou Johannes de Doper zeggen, je loopt nog steeds op de brede weg.

• samuel

Waarom liegen en grof worden om je middelvingers naar me op te steken? Is het een schande dat je in Thailand woont? :)

• Sfred+

Het is goed Samuel, mijn vrouw weet er niets van, haar vader broer die allemaal monnik zijn geweest weten er ook niets van en jij als Chritsen gaat vertelen hoe het zit met het Boeddhisme. Daarnaast nog even de Islam een tikje geven. Maar eerlijk is eerlijk jij maakt al mijn vooroordelen over het christendom hier ter plakken waar, met je wikipedia kennis. Ik kan niets anders zeggen dan bedankt. :D (tu)

• Sfred+

Neen hoor jongen, ik geloof al niet in een vrouw die maagd is na het bevallen van een kind, dan hoef ik verder niet over na te denken. Onzin en meer is het niet. Oke dat mensen daar 2000 jaar terug in geloofde geen probleem maar anno 2012, ga ik toch aan sommige mensen hun geestelijk vermogen twijfelen.

• samuel

Dat zal het zijn je geestelijk vermogen! :)

• samuel

De waarheid is altijd hard ook als je in Thailand woont! En mijn bron is niet Wiki, maar dat had je al begrepen, vandaar je antwoord. :)

• perihelium

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> M*j*r** Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > “Maar geloven is een keuze”

> >

> > Daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Ik

> ben

> > niet gaan geloven omdat ik daar voor gekozen

> heb.

> > Als ik die keuze wel gehad zou hebben, dan zou

> ik

> > waarschijnlijk niet voor geloven hebben

> gekozen.

> > Waarom zou men? Kan je dat eens uitleggen?

> > Wat voor verstandelijke reden zou een

> ongelovige

> > moeten hebben om te gaan geloven?

>

> Peri, als je een topic opent, kan je dan ook de

> beleefdheid opbrengen om te antwoorden?

> Het hoeft niet hoor, maar dan heb ik wederom mijn

> conclusie getrokken.

Sorry niet gezien. Ook al komt het ware geloof van God en ben je uitverkoren, geloof is wel een keuze, je kiest voor Jezus.

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk mag jij giechelen waarom niet? Ik doe

> dat ook over gelovigen. Ik blijf ook giechelen.

> Voor 1970- waren er nog zo een 5.5 miljoen

> gelovige inschreven bij de kerk, nu nog maar zo

> een 1.8 in Nederland. Het houd vanzelf een keer

> op, het geloof. ;)

Hoe kom je erbij dat ingeschreven staan bij een kerk een voorwaarde is om een kind van God te zijn? Toen ik tot geloof gekomen was vroeg mijn moeder ook al via welke kerk dat was en of ik wel een bewijs had gekregen voor mijn doop.

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> De perfectie, het Utopia bestaat niet.

De liefde is perfect en de waarheid is perfect. Conclusie; God is perfect (God is Liefde en Waarheid) en jij kletst uit je nek.