Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De volgende prangende vraag

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> 1 Johannes 2

>

>

> 2

> 1 Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt.

> Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben

> wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus

> Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die

> verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen

> voor die van ons, maar voor de zonden van de hele

> wereld.

Ja en wat heeft dat met jouw bekering en getuigenis te maken?

• theo

Aan hoeveel voorwaarden moet ik voldoen om waardig bevonden te worden- een juist christen te zijn- in jouw ogen?

Aan hoeveel voorwaarden moet een mens , een schepsel van God voldoen om door God via Peri waardig genoeg bevonden zal worden?

Jij die zelden of nooit rechtsstreeks antwoorden geeft eist antwoorden van anderen ?? !!

Peri die doelbewust vragen “”niet leest“” en dus niet hoeft te beantwoorden eist antwoorden van anderen.

Hoe vaak heb ik niet mijn geloofsovertuiging geplaatst?

Voor Peri is het nooit goed genoeg.

Natuurlijk niet want de geloofsovertuigingen van anderen die niet overeenstemmen met die van Peri zijn immers fout !!

Toch??

Peri is echter geen God, Peri is geen Jezus, Peri is slechts een sterfelijk mens evanals theo maar Peri eist ??

Peri vindt dat alle mensen hetzelfde moeten geloven als Peri, dezelfde uitingen moet uiten als Peri want anders neemt Peri er geen genoegen mee en God is het met Peri eens. Toch??

Aan de andere kant moeten jij en ik ook JG worden volgens de JG want anders loopt het alsnog slecht met ons af.

Toch??

Peri, je moet nog veel lerie en ik heb er een zwaar hoofd in.

Mijn geduld is eindeloos..EINDELOOS, zeker met jou maar ik word ook wel eens moedeloos van jou.

Kun je dat begrijpen??

• perihelium

Laat maar, ik las dat je overweegt om atheïst te worden..

• theo

Als grapje richting Eli.

En als ik naar jouw pijpen zou moeten dansen zou ik hetzelfde grapje willen uithalen.

Bijbelteksten als stok om te slaan ipv als staf om op te steunen.

De bevrijdende liefde God omdraaien tot een knellende halsband die je naar adem doet happen.

Gods bevrijdende liefde die een mens doet OPademen ipv mensen de adem te benemen.

Gods bevrijdende liefde die verlamde mensen doet OPstaan ipv mensen neersabelen vanwege hun vermeende foute geloof verlamd achterlaten.

Gods bevrijdende liefde niet toestaan aan medemensen om eigen gelijk te halen ten koste van alles en terwille van eigen ego.

• Marjorie

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat wat jij denkt er totaal niet toe doet,

> je denkt een achterdeurtje te hebben door wat theo

> brengt, omdat je diep in je hart angst hebt en

> toch in een God geloofd!

Jij denkt dat je heel wat bent, maar je bent 0,0%

En je Nederlands (je Engels ook) is bedroevend slecht, maar dat valt niet op in waar jij woont!

• Johanan

Heeft niets met angst te maken,je bent of voor of tegen hem er is geen gulden tussen weg.

Jehovah is niet veranderd.

Johanan.

• Frederik D

O.

• Frederik D

Wijs jij Boaz maar eens terecht vanwege zijn leugen. Broeders moeten elkaar toch onderling terechtwijzen?

• Frederik D

En fluistert de Heer van Boven jou in dat je moet liegen?

Ben je al terechtgewezen door je broeders en zusters?

Mag jij liegen van jouw Jezus? Kun je dat Bijbels onderbouwen? Waar in de Bijbel staat dat als je Boaz heet, je mag liegen? Kun je mij die tekst geven?

Hoe durf jij anderen de maat te nemen terwijl jezelf een doortrapte leugenaar bent? Hoe haal je dat in je hoofd?

• samuel

Dat is netjes en correct geformuleerd Peri!