Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De volgende prangende vraag

• Douce.

Beter lezen en opletten maakt dat je begrijpt in liefde i.p.v. te jagen jagen jagen en vragen.

Douce

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Jezus is Heer.

>

> 1 Johannes 2

>

>

> 1 Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt.

> Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben

> wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus

> Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die

> verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen

> voor die van ons, maar voor de zonden van de hele

> wereld.

Ja mooi, maar ik vroeg hoe je tot geloof bent gekomen?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Peri eist (EIST) antwoorden …

>

> Peri heeft zelf moeite om antwoorden te geven op

> vragen zo leert ons de geschiedenis maar Peri eist

> (EIST) antwoorden.

Ik eis niks, ik vroeg naar je getuigenis.

• theo

Ik vroeg talloze malen an jouw antwoorden. Je gaf/geeft ze zelden.

Wat maakt het jou of mij beter als ik er antwoord op geef?

Ik heb met God van doen en niet met Peri.

Ik word door jou enkel en alleen gewogen om te licht bevonden te kunnen worden.

• Johanan

Weet jij wat beters,de religies van deze wereld soms die in twee wereld oorlogen miljoenen mensen

levens op hun geweten hebben?

Geef mij maar eens een voorbeeld van wie volgens jouw wel de “Waarheid” verkondigen.

Denk na Douce,binnen kort zal Jehovah alles wat tegen hem is, zo ook alle valse religie wegvagen.

De valse religie wordt in het boek openbaringen beschreven als een hoer.

Babylon de Grote is als een hoer, die in schaamteloze weelde leeft

Openbaring 17:1-5 zegt: ’Kom, ik zal u het oordeel tonen over de grote hoer, die zit op vele wateren volken, met wie de koningen politieke heersers der aarde hoererij hebben bedreven, terwijl zij die de aarde bewonen, dronken werden gemaakt van de wijn van haar hoererij.’ . . . En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een mysterie: ’Babylon de Grote, de moeder van de hoeren en van de walgelijkheden der aarde.’ Openbaring 18:7 voegt eraan toe dat ze zichzelf verheerlijkt en in schaamteloze weelde geleefd heeft.

Is het niet zo dat de toonaangevende religieuze organisaties gewoon zijn om ter wille van macht en materieel gewin gemene zaak te maken met de politieke heersers, hoewel het gewone volk daardoor veel leed is berokkend? Is het ook niet zo dat de hogere geestelijken van deze organisaties in weelde leven, ook al komt het voor dat veel mensen die aan hun zielzorg zijn toevertrouwd, in diepe armoede leven?

Waarom kunnen zowel zogenaamd christelijke religies als religies die niets van de God van de bijbel af weten, met recht als een deel van Babylon de Grote worden beschouwd?

Jak. 4:4: Overspeelsters, weet gij niet dat de vriendschap met de wereld vijandschap met God is?

Al wie daarom een vriend van de wereld wil zijn, maakt zich tot een vijand van God. Ofschoon zij weten wat de bijbel over God zegt, maken zij zich dus tot zijn vijanden als zij vriendschap met de wereld verkiezen door haar wegen na te volgen.

Het is nu,meer dan ooit dringend noodzakelijk om een keuze te maken,en de valse religie de rug toe te keren.

En waarom is het zo dringend noodzakelijk Babylon de Grote onverwijld te verlaten?

Openb. 18:4: Gaat uit van haar, mijn volk, indien gij niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien gij geen deel van haar plagen wilt ontvangen.

Openb. 18:21:..Een sterke engel hief een steen op gelijk een grote molensteen en slingerde hem in de zee, zeggende: ’Zo zal Babylon, de grote stad, met een snelle worp worden neergeslingerd, en ze zal nooit meer gevonden worden.

Als jij wat beters weet hoor ik het graag van je,ben al ruim 50 jaar een getuigen,en van voor de tweede WO dus weet heus wel het een en ander over de kerken in het algemeen.

En mede daar door weet ik zeker dat de getuigen de “Waarheid”verkondigen.

Johanan.

Johanan.

• theo

Warom wil je dat weten??

Word jij of word ik daar een beter christen door?

• Douce.

Als jij zeker weet dat de Getuigen de Waarheid verkondigen, dan wil ik jou zekerheid niet aan het wankelen brengen. Arrogant vind ik het echter wel:D

Ik heb mijn zekerheid. De Waarheid is een persoon, n.l. Jezus Christus.

Je stuk is nogal lang, ik zal het morgen lezen. Nu heb ik de laaste regels doorgenomen:)

Douce

• theo

Het evangelie ( de blijde boodschap !!) van de angst; geloof of er staat je iets vreselijks te wachten.

Alsof je tegen een meisje zou zeggen: Houd van mij en ga met me naar bed want anders schiet ik je dood.

Ze zal dat misschien doen vanwege levensgevaar mar is dat liefde?

Is dat de vrede Gods?

Is dat evangelie?

Is dat een relatie met God hebben?

Is dat rust en vrede hebben met en dankzij God onze Schepper?

• perihelium

Ik bedoel het echt niet kwaad, maar waar is uit op te maken dat je een christen bent als je geen getuigenis geeft? Wat is er zo moeilijk om te zeggen hoe je tot geloof bent gekomen als gelovige? Weet je nog wanneer het was en wat je toen meemaakte.

• theo

1 Johannes 2

2

1 Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.