Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De volgende prangende vraag

• Frederik D

Als God bestaat, moge hij dan jouw misinterpretaties vergeven want je lijkt me een goed mens.

• Frederik D

Want?

• theo

DAT lijkt me zeer zeker ook !!!!

• Frederik D

Is wetenschappelijke interesse jou echt onbekend? Interesse in de menselijke geest van nu en vroeger?

Bang voor sprookjesfiguren? Nee, dat ben ik niet. Nooit geweest ook.

En ach, zolang ik de waarheid geen geweld aandoe en niemand molesteer, dan zal God best wel van mij gecharmeerd zijn, verondersteld dat hij toevallig toch bestaat.

Maar ik blijf zitten met de vraag waarom de ene ketterij veel en veel zwaarder weegt dan de andere.

• Frederik D

Dus toch zuiver polytheïsme. Jezus, het Woord, was een God. Een God dus naast die andere God, Jehova.

• samuel

Sjaal?

• samuel

Voor ketterij moet je bij de rooms katholieke kerk zijn, die kunnen je dat haarfijn uitleggen! Van mij heb je al een antwoord gehad. Maar het geeft niet dat je bang bent, dat is iedere atheïst, het zijn en blijven twijfelaars!

• Frederik D

Nee, je bent niet in anderen geïnteresseerd. Dat moet ik wel concluderen.

Maar waarschijnlijk twijfel jezelf of je wel het ware geloof hebt. Geeft niet, hoor.

• Frederik D

?

• Frederik D

Wat zei Samuel over het RK geloof en ketterij?