Exhibitionisme lijkt me niet echt gezond.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlKijk, dat is nu juist niet mijn bedoeling, al bedoel jij het goed vanuit jouw gezichtspunt en jullie (WTG) Bijbel alsmede jullie manuscripten.
Ik heb hier vele teksten naast me liggen die de godheid van Jezus Christus aantonen, dat is makkelijk genoeg.
Slechts dit over Hebr. 1:1-3 dat is zo vaak en divers geïnterpreteerd vanuit het Grieks, omdat het moeilijk te vertalen was en het door de Zoon of als Zoon zou kunnen zijn.
Gaat men echter vertalen vanuit een bepaalde subjectiviteit (wat het WTG heeft gedaan), dan gaat de Bijbel er juist vanuit het moeilijke Grieks er heel anders uitzien. Zeker als het NT al verbasterd is geweest door een eigen interpretatie van het Grieks.
Tevens is er al veel geknoeid b.v. met de vertaling vanuit het Grieks om m.b.t. Jezus Christus het woord “eniggeboren” te verbasteren. Zodat er door de JG's en ook andere stromingen allerlei afgeleiden gekomen zijn die hun eigen weg zijn gegaan, maar met de originele betekenis van het Woord (Jezus Christus dus) niets meer hebben te maken.
Het is voor mij dan ook niet zo's succes om de eigen WTG Bijbel naast de andere vertalingen te leggen. In het verleden heb ik deze discussies met de JG's letterlijk tot vervelens toe gevoerd en ben blij dat mijn deur de laatste jaren voorbij wordt gegaan.
Toen ik zei dat Jezus Christus voor mij De Waarheid is, bedoelde ik dus Zijn kruisdood en “lichamelijke” opstanding. De meeste (of geen een) JG's geloven daar niet in.
Wat ik nog erger vind is dat de Jehova's Getuigen menen als enigen te gelden als “Gemeente”of “Lichaam van Christus”, daarmee alle andere christenen buitensluiten.
Dat is voor mij nauwelijks te verteren en daarom is jullie groep ook hermetisch afgesloten voor andersdenkenden.
Het is zo ontzettend jammer dat er door jullie Genootschap nooit iets wordt vergeleken en/of nagekeken vanuit de originele Griekse grondtekst en ook alles altijd daaraan wordt afgemeten.
(Uiteraard ben ik het met veel meer standpunten helemaal niet eens, maar deze zouden nog als speciale spelregels gezien kunnen worden).
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?