Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De volgende prangende vraag

• samuel

Heb je er problemen mee dat ik je zg atheïst noem en is dat persoonlijk? Waarom dat ben je toch? En ja dan blijf je maar met je zg vragen zitten! Nogmaals wat doe je hier, als je niet bang bent voor God?

• samuel

Wanneer ga je stoppen met liegen!

• samuel

Niet omdraaien jij denkt dat ik heel wat ben, stop met liegen!

• samuel

Welke poort? Staat er ook een muur om de hemel heen?

• Johanan

Oké,Jezus Christus is jouw “Waarheid”leg eens uit.

Maar heb je dan nog nooit deze schriftplaats gelezen;…Jehovah, de God der waarheid. Jehovah is „de God der waarheid;…Ps 31:5. Hij is getrouw in al zijn handelingen. Zijn beloften zijn betrouwbaar, want hij kan niet liegen Nu 23:19; 1Sa 15:29; Ps 89:35; Tit 1:2; Heb 6:17, 18.

Hij oordeelt overeenkomstig de waarheid, dat wil zeggen, overeenkomstig de ware toedracht van een zaak, en niet op grond van de uiterlijke schijn Ro 2:2; vgl. Jo 7:24.

Alles wat van hem uitgaat, is zuiver en zonder gebrek. Zijn rechterlijke beslissingen, zijn wet, zijn geboden en zijn woord zijn waarheid Ne 9:13; Ps 19:9; 119:142, 151, 160. Ze zijn altijd juist en passend, en staan lijnrecht tegenover alle onrechtvaardigheid en dwaling.

En dat is wat de getuigen verkondigen,en als jij dat Arrogant vindt dan zeg je met weinig woorden dat de Schepper

Jehovah God Arrogant is.

Er is maar één “Waarheid”als het niet de getuigen zijn dan daag ik jouw uit mij uit te leggen wie het dan wel zijn.

Johanan.

• theo

Waarom ben je gelovig? waarom juist bij JG, wat is ten diepste de reden waarom je een gelovig JG bent???

• samuel

6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. 7 Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben. Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien. Johannes 14

Deze tekst geeft antwoord op jou vraag. Daar komt bij dat Jezus het vleesgeworden Woord is, God het Woord vleesgeworden, mens geworden, dus de Waarheid die God is en in God is, is vleesgeworden in Jezus Christus: 1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Dit was in den beginne bij God. Johannes 1

14 Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid. Johannes 1

Nu dit wetende lees je de tekst uit Johannes 14 wat de Here tegen Thomas zegt: 7 Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben. Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien.

Nu ken je de Waarheid!

• samuel

Dezelfde vraag werd jou gesteld door Peri, en daar wilde je perse geen antwoord op geven, maar nu denk je het wel bij een ander te kunnen vragen?

• Gonnie

Hoe ben jij eigenlijk tot het geloof gekomen Steven, ( ik noem jou Steven want dat is toch je echte naam) Een nicknaam gebruiken is liegen, dus jij zondigt elke keer weer als jij een naam gebruikt die niet de jouwe is.

• samuel

Je kan het niet laten Gonnie, stop met liegen!