Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van opstand

• ruud

info@hetbestenieuws.nl schreef:

——————————————————-

> Dit is echt te gek voor woorden, kijk maar. God

> liet Paulus schrijven:

>

> " en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het

> bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich

> te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde,

> hetzij wat in de hemelen is."(Kol. 1:20;NBG)

Dit heeft betrekking op wat Paulus schrijft over de schepping in Rom 8

19 Met reikhalzend verlangen immers verwacht de schepping het openbaar worden van de kinderen van God.

20 Want de schepping is aan de zinloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar door hem die haar daaraan onderworpen heeft,

21 in de hoop dat ook de schepping zelf zal bevrijd worden van de slavernij van het verderf om te komen tot de vrijheid van de heerlijkheid van de kinderen van God.

22 Want wij weten dat heel de schepping gezamenlijk zucht en gezamenlijk in barensnood verkeert tot nu toe.

Het oordeel zoals beschreven in Joh 3,19 blijft onverminderd van kracht:

En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liefgehad, meer dan het licht, want hun werken waren slecht.

• 'en passant'

nihil

• perihelium

Marith Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > > > de HEER hoog verheven is.

> > >

> > > en als die dag komt, zal je Hem dan

> herkennen?

> > ;)

> >

> >

> > Zelfs een rund herkent zijn meester.. Herkent

> Hij

> > jou is de vraag.

>

> Om je Meester te herkennen zal je Hem eerst

> moeten vinden !

> Zorg er dus maar voor dat Hij jou herkent aan je

> daden en je woorden en je gehele houding in

> navolging van Hem!

> En dat is al heel wat ipv als blinde te willen

> leiden.

>

> Marith

Jezus zei dat iemand alleen bij hem kan komen als het hem door de Vader gegeven is. (Johannes 6:65)

• info@hetbestenieuws.nl

Ik zie nogal vaak Joh. 3:16 voorbij komen en dan bindt men daar de “eeuwige” verdoemenis aan vast.

Maar men vergeet dat na vers 16 ook vers 17 komt.

Jn 3:17 "Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde."

En ik zie op dit geachte forum ook dat men denkt dat de Heer kwam om mensen te redden die zo buitengewoon verstandig waren om gered te willen worden, niet-zondaren dus. Hier staat dus niet dat Hij kwam om de verstandigen en wijzen te redden.

En wat lees ik nou toch….

(NBG) 1Ti 1:15 "Dit is een getrouw woord en alle aanneming waard, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is om zondaren te behouden, onder welke ik een eerste plaats inneem.“ En denk er om dat die ”ik“, Paulus dus, er een van het ergste soort was! ” Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?" (Hand. 9:4;NBG). Als nou een vervolger van de Heer Zelf genade vond, waarom niet al die mindere zondaren? En geloof me, er staat nergens dat saulus van tarsus even is gaan zitten om te overdenken wat hij aan het doen was! Het was een bak licht, Saulus werd blind, hoorde een stem en het was gebeurd met de koopman.

(NBG) Ro 5:8 God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is.

Ik krijg op dit forum toch echt de indruk dat men denkt dat God allen Zijn liefde bewijst aan mensen die verstandig en wijs zijn. Het tegendeel is waar.

I rest my case!

• perihelium

info@hetbestenieuws.nl Schreef:

——————————————————-

> Ik zie nogal vaak Joh. 3:16 voorbij komen en dan

> bindt men daar de “eeuwige” verdoemenis aan vast.

>

> Maar men vergeet dat na vers 16 ook vers 17 komt.

>

> Jn 3:17 "Want God heeft zijn Zoon niet in de

> wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele,

> maar opdat de wereld door Hem behouden worde." I

> rest my case!

Inderdaad: “Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.”

Of vergeet je dat voor vers 17 vers 16 komt?

• samuel

Dus volgens jou laat God de ongelovigen niet altoosdurend pijnigen maar een een tijdsgebonden tijd, maar Hij laat ze wel pijnlijden, ze moeten gezuiverd worden door het vuur!

Dit is de RK leer van vagevuur!

• samuel

Jij stelt dat er dus wel een hel is en dat de mensen die daar heengaan niet altoosdurend maar wel een tijdsgebonden tijd gepijnigd en gemarteld worden in het vagevuur! Zeg je dan ook net als de RK zoveel tijd moet je er doorbrengen en dan heb je betaald voor je zonden?

• ruud

Het is niet aan mij om daarover te oordelen.

Zie ook

Mat 7,1 Oordeel niet, opdat u niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel waarmee u oordeelt, zult u zelf geoordeeld worden; en met welke maat u meet, zal er bij u ook gemeten worden.

• samuel

En natuurlijk vers 18 ook niet vergeten die er achteraan komt:

18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. Johannes 3

• info@hetbestenieuws.nl

perihelium Schreef:

>

> Of vergeet je dat voor vers 17 vers 16 komt?

Nee hoor, ik laat staan wat er staat in de grondtekst, in het Grieks. “opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren zou gaan, maar aionisch leven zal hebben”.

Aionisch leven is leven ter voorbereiding van wat na de aionen volgt, en waarover de Bijbel niets anders zegt dan “God, Alles in allen”. Wat zich daar gaat afspelen is waarschijnlijk niet in onze woorden uit te drukken. Heb vertrouwen, Perihelium.