Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van opstand

• samuel

Daar ga je weer! Wat begrijp je nu niet aan wat ik je al geantwoord had? laat dat hersenspinsel nu eens los.

• Jan65

“en dat niets en niemand ons kan kan scheiden van de liefde van God welke is in Jezus Christus onze Heer ….”

Mooi he Theo deze frase uit de Romeinen brief, dat kon Paulus zeggen vanuit zijn geloof in Jezus Christus, dat konden de gelovigen beamen waarnaar Paulus schreef, en dat kan jij nu als gelovend in Jezus Christus Paulus naspreken.

…… nu de atheist nog en de iets-isten, de moslims en de hindoeisten……etc. want er is geen andere Naam onder de hemel geschreven dan Jezus Christus en die gekruisigd, tot redding van deze wereld.

En ja… helaas voor jou en al die andere… dàt is het énige juiste geloof….

Jan

• Boris

En daarom speciaal voor jou nog maar een keer.

http://www.youtube.com/watch?v=7adi7OMaWnA

• Gonnie

Zo vind ieder zijn geloof de juiste, ik zelf vind het geloof van fundatielisten redeloos, liefdeloos, en ook lijkt mij een angst geloof, en vele zullen in kronkels draaien om maar dat liefdeloze geloof blijven geloven, en daardoor zoveel onmin en gekissebis onder de gelovigen.

• Douce.

k Zal het je sterker vertellen, er zijn hier op dit prikbord, namen noem ik niet, zelfs christenen die zich god wanen. Jaja, had jij niet gedacht hè, ze bestrijden elkaar in nederigheid geheel conform het navolgen van Jezus Christus. Voor de stijlfiguurgestoorden, dit is ironie:D

Douce

• rudi bijbelstudie

Ook valt het mij op dat alverzoeners proberen Paulus uit te spelen tegen zijn Verlosser

er is maar 1 alverzoener, namelijk God, de Vader zelf. God verzoent, wij niet.

Beste Boaz, zou je je eerst in dingen willen verdiepen voordat je maar wat krijst. Geldt overigens voor meer mensen hier, zoals prof. Fred D, Allen, Perihelium, Boris etc.

gr.

• Douce.

Dat heeft met het “geloof” niets te maken Gonnie, dat zijn de zichzelf god wanende kostgangers van God.

Voor de stijlfiguurgehandicapten, dit is ironie:D

Douce

• Douce.

De Here is de Verlosser en hoeft zichzelf niet te wekken.

Douce

• Douce.

Nu noem je wel een paar goden op zeg, moet niet gekker worden:)

Voor de stijlfiguurgehandicapten, dit is ironie:D

Douce

• Stefan

Douce Schreef:

——————————————————-

> De Here is de Verlosser en hoeft zichzelf niet te

> wekken.

>

> Douce

Hij klopt aan de Deur, dat klopt (..)

Maar wordt er geloof gevonden?

Efeze 2 5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; ( uit genade zijt gij zalig geworden)

6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in de hemel in Christus Jezus;

7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen de uitnemende rijkdom van Zijn genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;

9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

En wie is de rechtvaardige, dan alleen wat uit God is.

Rom.1 16 Want ik schaam mij het Evangelie van Christus niet; want het is een kracht Gods tot zaligheid een ieder, die gelooft, eerst de Jood, en ook de Griek.

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt erin geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.