Zeg je nu amen tegen een ander evangelie, verkondigt door een alverzoeningsgelovige?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlperihelium Schreef:
——————————————————-
> Zeg je nu amen tegen een ander evangelie,
> verkondigt door een alverzoeningsgelovige?
Veel plezier met het nalezen van je eigen prik:
Auteur: perihelium (—.adsl.xs4all.nl)
Datum: 25-12-2008 23:04
theo schreef:
>
> Gods alverzoening waar ik, zo je wellicht weet volkomen
> achter sta wordt door veel van mijn medechristenen furieus of
> smalend weggehoond.
Ik sta in principe ook achter de alverzoening, alhoewel het bij sommige personen als hitler moeilijk (ligt aan de hierargie in de hemel) is om dat vol te houden. Maar het feit dat wij erachter staan wil nog niet zeggen dat het zo is.
groet, s
Geplakt uit
perihelium Schreef:
> Galaten 1:7
> Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar
> mensen die u in verwarring brengen en het
> evangelie van Christus willen verdraaien.
>
Mijn beste Perhelium. Wel even goed citeren uit die bar slechte vertaling van het NBG(sorry dat ik het moet zeggen).
6 . Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie,
7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien."Gal. 1:6,7;NBG)
In WERKELIJKHEID staat er dit:
"6 Ik verbaas mij dat jullie zo snel overgeplaatst zijn van die jullie roept in genade van Christus, in een andersoortig evangelie,
7 dat geen ander is, tenzij er sommigen zijn die jullie willen verwarren en het evangelie van de Christus willen verdraaien." (Gal. 1:6,7;SW )
Wat hier speelde is dat Paulus aan de Galaten het evangelie van redding door geloof alleen (en dus puur onverdiende genade) had gepredikt, wat ze aanvaard hadden, en dat nu Judaïsten waren gekomen met hun eigen Besnijdenis evangelie, die hen, de Galaten, weer terug onder de wet wilden brengen. In Galaten 3:24 en 25 maakt Paulus meer dan duidelijk dat wij, Joden en heidenen, nu niet meer onder de wet zijn. DAT was wat er speelde in Galaten 1:6.7; de Judaisten brachten een anderssoortig evangelie, een evangelie dat alleen geldig was in een andere tijdsdeel. Nu leven we in de bedeling van de genade, niet in die van de wet (=werken). De verwarrers waren dus Joden die de Galaten weer onder de wet wilden krijgen.
Groeten!
Wim Janse
Het Beste Nieuws
perihelium Schreef:
>
> “Geredden” staat in geen enkele gangbare
> vertaling.
De Naam van God (JAHWEH) staat ook in geen enkele gangbare vertaling, maar staat wel degelijk in het Hebreeuws. In mijn vertaling van het OT breng ik die weer met veel plezier terug.
>Maar ik las dat het een eigen vertaling
> is. Klopt dat?
>
Ja, klopt. Ik ben er al ruim 8 jaar aan bezig en hoop dit jaar ook het OT af te krijgen, Het NT is al een paar jaar klaar, al is het woord “klaar” eigenlijk niet juist, je blijft dingen vinden die nóg beter kunnen.Je kunt de vertaling vinden op www.schriftwoord.nl
Wim Janse
2 Petrus 3:9-18
9 De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.
10 De dag van de Heer zal komen als een dief. De hemelsferen zullen die dag met luid gedreun vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht. 11 Als dit allemaal op die manier te gronde gaat, hoe heilig en vroom moet u dan niet leven, 12 u die uitziet naar de dag van God en het aanbreken daarvan bespoedigt! Die dag gaan de hemelsferen in vlammen op, en de elementen vatten vlam en smelten weg. 13 Maar wij vertrouwen op Gods belofte en zien uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.
14 Omdat u hiernaar uitziet, geliefde broeders en zusters, moet u zich inspannen om smetteloos, onberispelijk en in vrede door hem te worden aangetroffen. 15 Bedenk dat het geduld van onze Heer uw redding is. Dat heeft ook onze geliefde broeder Paulus u geschreven met de wijsheid die hem is geschonken. 16 Hij schrijft dit overigens in alle brieven waarin hij dit onderwerp ter sprake brengt. Daarin staat een en ander dat moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de overige geschriften.
17 Geliefde broeders en zusters, u weet van tevoren wat er gaat komen. Wees daarom op uw hoede en laat u niet meeslepen op de dwaalwegen van wettelozen. Laat uw standvastigheid niet varen, 18 maar groei in de genade en in de kennis van onze Heer en redder Jezus Christus. Hem komt de eer toe, nu en in eeuwigheid. Amen.
Perihelium
>Kan je aangeven waar staat dat je na je dood gaat geloven als je dat bij leven niet deed en daarmee word gered?
Dat staat inderdaad niet letterlijk in de Schrift. Daar heb je kennelijk een punt, maar…
In 1Tim, 2:3,4 staat dat God wil dat ALLE mensen gered worden. In 1Tim. 4:10 staat dat God de Redder is van ALLE mensen. Dat zijn absolute uitspraken waar ik niet omheen kan.
In Jesaja 46:10 staat dit: "Ik, die van den beginne de afloop verkondig en vanouds wat nog niet geschied is; die zeg: Mijn raadsbesluit zal volbracht worden en Ik zal al mijn welbehagen doen;"(NBG)
Mijn conclusie, nl. dat mensen later gered zullen worden, door geloof dat ze dan krijgen, is gebaseerd op bovenstaande verzen. God wil iets en, zoals Jesaja zegt, dat zal ook gedaan worden. God krijgt Zijn zin! Is het niet nu, dan wel later.
Waar veel mensen de mist mee ingaan is dat ze ten onrechte geleerd wordt dat iedereen in dit leven alles voor elkaar moet krijgen. Maar wat ze over het hoofd zien is dat nu een heel kleine groep tot geloof wordt gebracht, een groep die straks in de hemelen een taak te vervullen krijgt (lees Efeze 2:6-9). De bekering en redding van de mensheid als massa is een taak van Israel (niet van de kerk - de kerk heeft doe opdracht gestolen van Israel) en zal, omdat ze nu tijdelijk aan de kant zijn gezet, straks, in het millennium, een aanvang krijgen. Ook in de laatste aion zal dat doorgaan tot de laatste knie zich van harte voor Christus zal hebben gebogen.
Groeten!
Wim Janse
Het Beste Nieuws
info@hetbestenieuws.nl Schreef:
——————————————————-
> Perihelium
>
> >Kan je aangeven waar staat dat je na je dood gaat
> geloven als je dat bij leven niet deed en daarmee
> word gered?
>
> Dat staat inderdaad niet letterlijk in de Schrift.
> Daar heb je kennelijk een punt, maar…
>
> In 1Tim, 2:3,4 staat dat God wil dat ALLE mensen
> gered worden. In 1Tim. 4:10 staat dat God de
> Redder is van ALLE mensen. Dat zijn absolute
> uitspraken waar ik niet omheen kan.
> In Jesaja 46:10 staat dit: "Ik, die van den
> beginne de afloop verkondig en vanouds wat nog
> niet geschied is; die zeg: Mijn raadsbesluit zal
> volbracht worden en Ik zal al mijn welbehagen
> doen;"(NBG)
> Mijn conclusie, nl. dat mensen later gered zullen
> worden, door geloof dat ze dan krijgen, is
> gebaseerd op bovenstaande verzen. God wil iets en,
> zoals Jesaja zegt, dat zal ook gedaan worden. God
> krijgt Zijn zin! Is het niet nu, dan wel later.
>
> Waar veel mensen de mist mee ingaan is dat ze ten
> onrechte geleerd wordt dat iedereen in dit leven
> alles voor elkaar moet krijgen. Maar wat ze over
> het hoofd zien is dat nu een heel kleine groep tot
> geloof wordt gebracht, een groep die straks in de
> hemelen een taak te vervullen krijgt (lees Efeze
> 2:6-9). De bekering en redding van de mensheid als
> massa is een taak van Israel (niet van de kerk -
> de kerk heeft doe opdracht gestolen van Israel) en
> zal, omdat ze nu tijdelijk aan de kant zijn gezet,
> straks, in het millennium, een aanvang krijgen.
> Ook in de laatste aion zal dat doorgaan tot de
> laatste knie zich van harte voor Christus zal
> hebben gebogen.
>
> Groeten!
> Wim Janse
> Het Beste Nieuws
Wat een vrije interpretaties van de Bijbel! God wil weliswaar dat iedereen behouden wordt, maar stelt wel duidelijk geloof in zijn Zoon Jezus als voorwaarde.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> 2 Petrus 3:9-18
>
> 9 De Heer is niet traag met het nakomen van zijn
> belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen
> maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot
> inkeer komt en niemand verloren gaat.
> 10 De dag van de Heer zal komen als een dief. De
> hemelsferen zullen die dag met luid gedreun
> vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde
> wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is
> komt aan het licht. 11 Als dit allemaal op die
> manier te gronde gaat, hoe heilig en vroom moet u
> dan niet leven, 12 u die uitziet naar de dag van
> God en het aanbreken daarvan bespoedigt! Die dag
> gaan de hemelsferen in vlammen op, en de elementen
> vatten vlam en smelten weg. 13 Maar wij vertrouwen
> op Gods belofte en zien uit naar een nieuwe hemel
> en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.
> 14 Omdat u hiernaar uitziet, geliefde broeders en
> zusters, moet u zich inspannen om smetteloos,
> onberispelijk en in vrede door hem te worden
> aangetroffen. 15 Bedenk dat het geduld van onze
> Heer uw redding is. Dat heeft ook onze geliefde
> broeder Paulus u geschreven met de wijsheid die
> hem is geschonken. 16 Hij schrijft dit overigens
> in alle brieven waarin hij dit onderwerp ter
> sprake brengt. Daarin staat een en ander dat
> moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en
> onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang,
> wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de
> overige geschriften.
>
> 17 Geliefde broeders en zusters, u weet van
> tevoren wat er gaat komen. Wees daarom op uw hoede
> en laat u niet meeslepen op de dwaalwegen van
> wettelozen. Laat uw standvastigheid niet varen, 18
> maar groei in de genade en in de kennis van onze
> Heer en redder Jezus Christus. Hem komt de eer
> toe, nu en in eeuwigheid. Amen.
Heb je wel gelezen aan wie Petrus zijn brieven schreef? 1 Petrus 1:1 “aan de vreemdelingen die in de verstrooiing zijn in Pontus….” etc. “Vreemdeling” is in het Grieks “expatriates”, landgenoten van Petrus, Joden, in de “verstrooiing” ofwel “diaspora”. Wie waren er in de diaspora? De Joden. Petrus schreef niet aan ons, maar aan zijn landgenoten en wel met een ander evangelie dan Paulus had. Lees maar mee in Galaten 2:7,8 "7 Maar integendeel: waarnemende* dat mij het evangelie van de onbesnijdenis was toevertrouwd, net zoals Petrus van de besnijdenis"(SW). Zolang je dit verschil tussen het evangelie van Paulus en het evangelie dat Petrus c.s brachten niet inziet, kan ik je niet verder helpen.
Groeten,
Wim Janse
Het Beste Nieuws
perihelium Schreef:
——————————————————-
> “die niet gelooft is al geoordeeld geworden” (dag
> alverzoening) en "aionisch leven: Wat heb je aan
> zo'n slechte vertaling?
Saulus van Tarsus geloofde niet in de Heer, hij was Diens grootste menselijke vijand in die tijd. Slecht met hem afgelopen? Saulus werd Paulus en de grootste van alle apostelen!
Oordeel is bij God nooit het einde.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?