Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Beste Nieuws!!!

• rudi bijbelstudie

ik zal jou eens wat zeggen; ik begin me serieus af te vragen of jij echt wel zo bekeerd bent, eerder lijk je op een spammer.

• Stefan

Het inzien, dat wij allen de Christus latent aanwezig in ons hebben is dan de Boodschap; de Verlosser, de Zoon aanvaarden.

Het geloof is de sleutel tot de ontwikkeling van het fenomeen wat de Mens is; de Opgestane.

Hoe kan de mens dus Mens worden? Door de werken uit het geloof. Hem aanvaarden is afstemmen op Zijn Stem; de Roep in het hart, wat het geloof is.

2Kor.5:16 Zo dan, wij kennen van nu aan niemand naar het vlees; en indien wij ook Christus naar het vlees gekend hebben, nochtans kennen wij Hem nu niet meer naar het vlees.

17 Zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.

18 En al deze dingen zijn uit God, Die ons met Zichzelf verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening der verzoening gegeven heeft.

19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.

20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus’ wege, alsof God door ons bad; wij bidden van Christus’ wege: Laat u met God verzoenen.

21 Want Hem, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.

Waarom heeft Hij zonde voor ons gemaakt? Om aan te tonen, dat de Zoon in de mens zonder zonden is; uit God.

Joh 1:4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.

6 Er was een mens door God gezonden, wiens naam was Johannes.

7 Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.

8 Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.

9 Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een ieder mens, komende in de wereld.

Joh.17 6 Ik heb Uw Naam geopenbaard aan de mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uwe, en Gij hebt ze Mij gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.

7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

• rudi bijbelstudie

http://www.theheraldofgodsgrace.org/authors_frames.htm

• Boris

Mee eens.

• Boris

(tu)

• Frederik D

Jij leest die tekst exclusivistisch. Maar je kent hem ook inclusivistisch lezen.

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Douce Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Klopt het niet wat in de topic staat? Jij

> ontkent

> > toch hopelijk niet wat er staat?

> >

> > Douce

>

>

> Het impliceert dat iedereen wordt gered

Beter lezen Peri. Dat staat er helemaal niet. En met alverzoening heeft het ook niets te maken.

> en spreekt

> Johannes 3:16 tegen:

>

> "Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige

> Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem

> gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven

> heeft."

“Verloren gaan” betekent niet dat je in de hel verdwijnt.

• M*j*r**

(tu)

• M*j*r**

Ook helemaal duidelijk (tu)

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jij leest die tekst exclusivistisch. Maar je kent

> hem ook inclusivistisch lezen.

Zo zou je de losse tekst eventueel kunnen lezen, maar het gehele verband is zonder geloof exclusivistisch is en met geloof inclusivistisch.