Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Pinksteren!

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Wij zullen u met groot geweld Gods woord door uwes

> oren laten tetteren.

Met geweld is onzin, maar men wordt wel geacht het Evangelie te verkondigen: 1 Ik betuig u nadrukkelijk voor God en Christus Jezus, die levenden en doden zal oordelen, met beroep zowel op zijn verschijning als op zijn koningschap: 2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle. 2Tim.4

Dat ze dat nu doen met geluidsinstallaties dat is vooruitgang, net zoals wij nu op het internet met onze computertjes zitten te schrijven.

• Johanan

Nee,jij ontwijkt de vraag.

Mijn vraag aan jouw gaat over Joh 20:23;…wat jij een moeilijk punt vind en daar heb ik antwoord op

gegeven dat van de uitstorting van de heilige geest kwam er in voor.

Maar het ging over de vraag kan een christen,wie dan maar ook,zonden vergeven zoals in de RK Kerk gebeurd.

Nee ik heb geen moeite met kritiek…. jij wist geen antwoord te geven over Joh ,maar je vroeg erwel om.

Ik geef je het antwoord,maar hoor je er niet over.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Nee,jij ontwijkt de vraag.

> Mijn vraag aan jouw gaat over Joh 20:23;…wat jij

> een moeilijk punt vind en daar heb ik antwoord op

> gegeven dat van de uitstorting van de heilige

> geest kwam er in voor.

Jij vindt dat antwoord niet vergezocht?

En mijn opmerkingen daarover heb je niks mee?

> Maar het ging over de vraag kan een christen,wie

> dan maar ook,zonden vergeven zoals in de RK Kerk

> gebeurd.

>

> Nee ik heb geen moeite met kritiek…. jij wist

> geen antwoord te geven over Joh ,maar je vroeg

> erwel om.

Wij mensen kunnen elkaar vergeven.

Knellende vraag is of wij mensen kunnen zeggen: In de naam van God ( of Jezus) ;uw zonden zijn vergeven.

Zo ja dan is het gebruikelijk in de christelijke traditie dat daar een een ambt aan verbonden is.

Evenwel;

Gezang 365

1 De zonden zijn vergeven!

Dit is een woord ten leven,

bevrijdend van de schuld.

Wat God ons ooit beloofde,

wordt nu voor wie geloofde

in Jezus' naam geheel vervuld.

2 't Is ook voor mij geschreven:

ook ik mag uit Hem leven

die ons genezen heeft.

Zijn liefde tot de zijnen

brengt ons met Hem in 't reine,

wij weten dat Hij ons vergeeft.

Liedboek voor de Kerken 1973

———————-

De zonden ZIJN vergeven, niet dankzij ons, niet omdat wij het zeggen maar van Godswege.

Alweer evenwel: Zonden vergeven en dat is mooi –DAT is mooi !! —-dus kan ik hetzelfde “'kwaad”" wel weer doen en God vergeeft de zonden dan wel weer— is geen juiste christelijke levenshouding.

Vergeving vragen en krijgen van andere mensen is ook nutteloos en zelfs kwaadaardig wanneer we dezelfde kwade dingen dan weer uitvreten.

—————–

Als iemand grote wroeging heeft en oprecht vergeving vraagt en zijn/haar levenswandel oprecht gaat wijzigen dan kan iemand op grond van de bijbel natuurlijk best en legitiem zeggen: Uw zonden zijn vergeven.

Waarmee een eventuele straf die door een aardse rechter is opgelegd natuurlijk niet teniet wordt gedaan.

> Ik geef je het antwoord,maar hoor je er niet

> over.

>

> Johanan.

• Frederik D

Ik zou ook kwaad zijn geweest als een groepje atheïsten hun atheïsme via megafoons in andermans oren tetterde. Blijf van elkaar af. Dus ook: blijf uit elkaars oren.

• Frederik D

Dat is geen vooruitgang maar terreur.

En wat als straks elke splintergroep zijn heilsboodschap loopt uit te schreeuwen?

Ik vind jouw moraal te selectief om haar een volwaardige moraal te kunnen noemen.

• Douce.

Over Pinkpop dan maar te zwijgen…………….X(

Douce

• Frederik D

Lijkt mij een hel voor de omwonenden.

• Johanan

Bedankt voor je antwoord,maar nog even dit……niemand,zelfs de Paus niet,kan zonden zoals de erfzonde of anderen zonden tegen

God vergeven.

\Zonden die mensen onderling tegen elkaar begaan die kunnen vergeven worden maar de rest kan alleen door Jehovah.

Wat nu het uitstorten van de heilige geest betrefd,Jezus die op hen blies,kon geen echte uitstorting zijn die zou pas plaatsvinden als Jezus in de hemel zou zijn.

Deze vond plaats met Pinksteren 33 G.T., tien dagen na Jezus’ hemelvaart zij waren toen allen bij elkaar.

Toen Jezus op hen blies,was Thomas er niet bij maar met Pinksteren 33 GT wel;….Handelingen 2:1-4 In de loop van de dag van het pinkster….feest nu waren zij allen op dezelfde plaats bijeen, 2 en plotseling kwam er uit de hemel een gedruis als van een voortgestuwde, stevige bries, en het vervulde het gehele huis waarin zij zaten. 3 En hun werden tongen als van vuur zichtbaar, die werden verdeeld, en op ieder van hen zette zich er één, 4 en zij werden allen met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken, zoals de geest het hun gaf zich te uiten.

Bij die 120 discipelen waren ook de twaal aanwezig,als het zo is als jij aan geeft zouden er 11 Aposten eerder de geest hebben ontvangen het geen niet lochisch is.

Daaro zegt vers 4 dan ook;…„Zij werden allen met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken.”

Dit lijkt me de meest logische verklaring,en zo zie ik het dan ook.

Johanan.

• Ellen-Josee

Nou ja ik schreef al: ik had een hardrock festival in de buurt.

Dat is bijna vloeken.

• theo

Bedankt voor je reactie Johanan.