Boris Schreef:
——————————————————-
> Lieverd?
Ja! Erg lief.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> http://www.animatiesfunplaatjes.nl/MapP/pinksteren
> /pinksteren1.gif
Bs'd
Was ik vergeten ja. Naast een mens aanbidden jullie ook nog een duif.
"Neemt u er dan terdege voor in acht – want gij hebt generlei gedaante gezien op de dag dat J-H-W-H op Horeb tot u sprak uit het midden van het vuur – dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod: een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen; een afbeelding van een of ander dier op de aarde; een afbeelding van een of ander gevleugeld gevogelte, dat langs de hemel vliegt; een afbeelding van een of ander gedierte, dat op de aardbodem kruipt; een afbeelding van een of andere vis, die in het water onder de aarde is; en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen,"
Deut 4:15-19
Op de dag dat Jezus werd opgewekt, verscheen hij in een afgesloten kamer in Jeruzalem aan de discipelen. Het verslag luidt: „Jezus zei daarom nogmaals tot hen: ’Vrede zij u. Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zend ik ook u.’ En na dit te hebben gezegd, blies hij op hen en zei tot hen: ’Ontvangt heilige geest. Indien gij de zonden van wie maar ook vergeeft, zijn ze hun vergeven; indien gij de zonden van wie maar ook behoudt, zijn ze hun behouden.’”… Johannes 20:21-23.
Waarschijnlijk waren de hier genoemde discipelen voornamelijk de getrouwe apostelen. Vergelijk vers 24.
Door op hen te blazen en te zeggen „Ontvangt heilige geest”, stelde Jezus hen er op een symbolische wijze van in kennis dat er binnenkort heilige geest op hen zou worden uitgestort.
Hoe kom je er op, nou ja komt Brooklyn er op.
Jezus heeft het niet echt de H.G. gegeven maar symbolisch en in Handelingen is er sprake van wind en vuur en dat is wel echt en niet symbolisch ?? !!
Ik kan dit alleen zien als inlegkunde, sorry.
Beste Johanan, laat je laat je toch niet ALLES aanleunen wat Brooklyn (voor)schrijft mag ik hopen.
De onvermijdelijke vraag luidt: Hebben de discipelen hun haren niet verbrand?
Je bent lachwekkend en lijdt aan een godsdienstverslaving.
Maar goed, ik zal je een geheimpje vertellen.
Ik heb altijd de plaatjes uit kinderbijbels gescheurd en ik gooi een bloempot naar m'n beeldscherm als zich een plaatje aandient het geloof betreffend.
Uiteraard ben ik nu aan de bedelstaf.
Vandaag las ik een oude uitspraak van Godfried Bomans, waarin jij je wellicht herkent (kan ook nog voor een ander gelden natuurlijk):
“Een fanaticus is meestal een twijfelaar die een besluit genomen heeft”.
Gelukkig voor het prikbord zijn de christelijke feestdagen weer voorbij, dan kun jij weer opzouten met je vervelende spam-tamtam.
Douce
Jij leverd kommentaar op een uileg,dus laat maar eens zien wat je in huis hebt….. behalve dat.
Kom maar met een beteren uitleg,of een aanvulling maar niet verder zeuren over het WT.
Zeg gewoon,nee Johanan dit is de juiste uitleg het WT zit er naast.
Maar gezien al jouw reacties zal er wel niets gebeuren.
Johanan.
Heb je wat moeite met kritiek?
De evangelisten vertellen zowel de geboorte verhalen als het paas en hemelvaart verschillend, ook de tijden er tussen zijn verschillend bij pasen en hemelvaart.
Mijn vraag aan jou ivm je uitleg was duidelijk, waarom speel je slachtoffer en wil je er geen antwoord op geven ?
.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?