Vanmiddag ook een eksterjong gezien, die liep al door het gras. Maar nog wel met donsveren. Hij leek calimero wel.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> prachtig zoiets . zit nu( lach niet) met de
> verrekijker eens naar de lucht te kijken . . .
Zo gek is dat niet!
4 Zie ik de hemel, het werk van uw vingers,
de maan en de sterren door u daar bevestigd,
5 wat is dan de sterveling dat u aan hem denkt,
het mensenkind dat u naar hem omziet?
(Psalm 8)
Zeg en ik ren soms ook nachts naar buiten om naar de hemel te kijken, dan denk ik; “ik wil naar de schepping kijken, niet naar mensenwerk zoals de TV”.
Groetjes v Ellen
Inmiddels is het pasen geweest, hemelvaartsdag en pinksteren.
Eerder sprak ik over de wezenzondag (wat velen niet bekend was) en komende zondag is het in de traditie van de kerken de zondag van de drie eenheid.
Een moeizame theologische aangelegenheid om uit te leggen.komende zondag.
Kijk maar naar dit prikbord over dit onderwerp wat hier dikwijls voorbij komt.
Jezus alleen als mens doet Hem tekort, Jezus alleen als God kan niet want Hij heeft op aarde rondgelopen.
theo Schreef:
——————————————————-
> Inmiddels is het pasen geweest, hemelvaartsdag en
> pinksteren.
>
> Eerder sprak ik over de wezenzondag (wat velen
> niet bekend was) en komende zondag is het in de
> traditie van de kerken de zondag van de drie
> eenheid.
>
> Een moeizame theologische aangelegenheid om uit te
> leggen.komende zondag.
> Kijk maar naar dit prikbord over dit onderwerp wat
> hier dikwijls voorbij komt.
>
> Jezus alleen als mens doet Hem tekort, Jezus
> alleen als God kan niet want Hij heeft op aarde
> rondgelopen.
Bs'd
JC als God is helemaal onmogelijk, want dan heb je een God de Vader + een god de zoon, en dat is twee goden, en dat is er één te veel.
Maar JC niet als God dat kan natuurlijk niet in het christendom, dus wat je je gemeente moet gaan uitleggen, is dat 1 + 1 toch niet 2 is.
Je kunt Jezus zien als; God hervinden in het hart.
De Boodschapper die God vertegenwoordigt, naar goed Joods gebruik.
Joh.8:19
Zij dan zeiden tot Hem: Waar is Uw Vader? Jezus antwoordde: Gij kent noch Mij, noch Mijn vader; indien gij Mij kendet, zo zoudt gij ook Mijn Vader kennen.
Deze woorden sprak Jezus bij de schatkist, lerende in de tempel; en niemand greep Hem; want Zijn ure was nog niet gekomen.
Jezus dan zeide weer tot hen: Ik ga heen, en gij zult Mij zoeken, en in uw zonden zult gij sterven; waar Ik heenga, kunt gij niet komen.
De Joden dan zeiden: Zal Hij ook Zichzelf doden, omdat Hij zegt: Waar Ik heenga, kunt gij niet komen?
En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt uit deze wereld, Ik ben niet uit deze wereld.
Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.
Zij zeiden dan tot Hem: Wie zijt Gij? En Jezus zeide tot hen: Wat Ik van den beginne u ook zeg.
Ik heb vele dingen van u te zeggen en te oordelen; maar Die Mij gezonden heeft, is waarachtig; en de dingen, die Ik van Hem gehoord heb, die spreek Ik tot de wereld.
Zij verstonden niet, dat Hij hun van de Vader sprak.
Jezus dan zeide tot hen: Wanneer gij de Zoon des mensen zult verhoogd hebben, dan zult gij verstaan, dat Ik Die ben, en dat Ik van Mijzelf niets doe; maar deze dingen spreek Ik, gelijk Mijn Vader Mij geleerd heeft.
En Die Mij gezonden heeft, is met Mij. De Vader heeft Mij niet alleen gelaten, want Ik doe altijd, wat Hem behagelijk is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?