Ik zie in jouw strijd niets terug van waarover ik schrijf.
Wat bestrijd je nu?
Het weten, dat God in en vanuit het hart werkzaam kan zijn, als Licht en Waarheid, als de mond der rechtvaardiging?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> Ik zie in jouw strijd niets terug van waarover ik
> schrijf.
>
> Wat bestrijd je nu?
>
> Het weten, dat God in en vanuit het hart werkzaam
> kan zijn, als Licht en Waarheid, als de mond der
> rechtvaardiging?
Bs'd
Ik bestrijd de christelijke afgoderij, wetteloosheid, en heidendom.
Ach ja..
Kijk, veel van mijn medechristenen geloven dat God jou nooitophoudend in de hel zal donderen na je aards bestaan omdat je het juiste geloof niet hebt.
Jij deelt niet de mening dat onze Schepper de in jou ogen foutgelovigen in de hel zal stoppen.
Dat veel van mijn medechristenen dus uit medelijden, uit mededogen , uit een warm hart jou willen behoeden voor die hel …..daar kan ik nog wel inkomen ( ze doen het echt niet om gelijk te halen, ze doen het vanwege dat mededogen)….
Waarom zou jij ons christenen willen overtuigen van jouw gelijk? Vanwege je gelijk of vanwege mededogen ?? Dat laatste lijkt me toch niet . Immers wij komen volgens jouw geloofsovertuiging toch niet nooitophoudend in de hel.
Nee, ik heb niets tegen letters.
Als je met een tekst komt, zoals Ps.119 en een ander daarin ook leest met wat er in Gal. staat, omdat dit uit Hetzelfde hart wordt geschreven, snap ik je strijd niet.
En wat heeft de Almachtige van doen om je te helpen met iets wat jij niet zien kan.
Jou iets te laten zien?
Ik hoop het..
theo Schreef:
——————————————————-
> Ach ja..
>
> Kijk, veel van mijn medechristenen geloven dat God
> jou nooitophoudend in de hel zal donderen na je
> aards bestaan omdat je het juiste geloof niet
> hebt.
>
> Jij deelt niet de mening dat onze Schepper de in
> jou ogen foutgelovigen in de hel zal stoppen.
>
> Dat veel van mijn medechristenen dus uit
> medelijden, uit mededogen , uit een warm hart jou
> willen behoeden voor die hel …..daar kan ik nog
> wel inkomen ( ze doen het echt niet om gelijk te
> halen, ze doen het vanwege dat mededogen)….
>
> Waarom zou jij ons christenen willen overtuigen
> van jouw gelijk? Vanwege je gelijk of vanwege
> mededogen ?? Dat laatste lijkt me toch niet .
> Immers wij komen volgens jouw geloofsovertuiging
> toch niet nooitophoudend in de hel.
Bs'd
Ik doe het om een licht der volkeren te zijn, en omdat ik het gewoon heel leuk vind om te debatteren, voorals als je gelijk hebt en altijd wint.
En het is toch sneu voor de christenen als ze boven komen en dan zien dat ze hun leven vergooit hebben met het achter de verkeerde god aanrennen.
Dus ik laat ze het licht zien.
Nee, je hoeft niets toe te geven aan de islam.
Als je toegeeft dat Jesaja 53 over een messias gaat, dan geef je slechts toe dat Jesaja over een messias gaat, niet dat het over Mohammed of over Jezus gaat.
Er zijn zat messiaanse passages in het OT. Dat erken jij ruiterlijk. Dus een extra passage over een messias maakt op zich niets uit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?