Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De persoonlijke Messias uit Jesaja 53.

• Eliyahu

ruud Schreef:

——————————————————-

> > Bs'd

> >

> > Dat is natuurlijk nieuwtestamentische

> > nieuwlichterij.

> >

> > Dit is wat God er van zegt: "Ja, gij zult mijn

> > inzettingen en mijn verordeningen in acht

> nemen;

> > de mens die ze doet, zal daardoor leven: Ik ben

> > J-H-W-H."

> > Lev 18:5

>

> `

> Juist en in aansluiting daarop zegt Jezus in Mat

> 5, 17 Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de

> Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om

> die af te schaffen, maar te vervullen.

> 18 Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en

> de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of

> één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het

> alles geschied is.

> 19 Wie dan een van deze geringste geboden

> afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de

> geringste genoemd worden in het Koninkrijk der

> hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal

> groot genoemd worden in het Koninkrijk der

> hemelen.

> 20 Want Ik zeg u: Als uw gerechtigheid niet

> overvloediger is dan die van de schriftgeleerden

> en de Farizeeën, zult u het Koninkrijk der

> hemelen beslist niet binnengaan.

>

>

> De jongeman had kennelijk de wet niet volmaakt

> volbracht aldus Jezus. Heeft niets te maken met

> nieuwtestamentische

> nieuwlichterij; integendeel. Jezus paste de wet

> strikt toe en deed er niets, geen jota of tittel

> vanaf.

Bs'd

Het is Paulus en het christendom die de hele wet overboord gooien, en van de christenen wetteloze afgodische heidenen maken.

• ruud

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Het is Paulus en het christendom die de hele wet

> overboord gooien, en van de christenen wetteloze

> afgodische heidenen maken.

Absolute onzin.

Paulus zegt juist in Rom 3, 31 Doen wij dan door het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij bevestigen de wet.

• Ellen-Josee

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Onee, de rabbijn van Eliyahu heet Jitchak

> > Goldstein.

> >

> > Ook met Gold maar dan anders en net zo

> > anti-christ.

> >

> > Er valt wel op te Googlen.

> > Dan kan je nog vreemde dingen tegenkomen.

>

> Ik ben wel eens bij Shmuel Golding zijn

> bijeenkomsten geweest ( undercover )

> Wat opviel waren de “ge'rim” velen met blond haar

> en fanatieker en orthodoxer dan de opperrabbijn

> van Israel.

Ken je die uitdrukking ‘domme blondjes’?

> Wellicht heb ik Eliyahu daar wel eens gezien::o

Dàt zou mij helemaal niet verbazen.

>

> Als je googeld dan vind je de yeshiva van Eliyahu,

> Goldstein komt ook uit de Davidische afstamming.

> Lekker belangrijk:(

Ik kan bepaalde dingen die ik gegoogeld heb niet terug vinden, maar ergens stond dat Goldstein gezegd had dat hij Eliyahu helemaal niet kende…

Ik houd het maar Pff… kort want Grommy heeft een klikmanie op al mijn berichtjes. Er stond elders dat ze nog bekeerd moest worden en hoe IK dat ging doen. Ik wou net een tuigje voorstellen en weg was het rijtje weer.

>

> Boaz.

>

>

> >

> > Shalom, Ellen

• Eliyahu

ruud Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het is Paulus en het christendom die de hele

> wet

> > overboord gooien, en van de christenen

> wetteloze

> > afgodische heidenen maken.

>

>

> Absolute onzin.

> Paulus zegt juist in Rom 3, 31 Doen wij dan door

> het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij

> bevestigen de wet.

Bs'd

Paulus spreekt met gevorkte tong: “Want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.” Rom 3,28

“Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.” Rom 6,14

“maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.” Rom 7,6

“Want Christus is het einde der wet, tot gerechtigheid voor een ieder, die gelooft.” Rom 10,4

“Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.” Gal 3,13

“De wet is dus een tuchtmeester voor ons geweest tot Christus, opdat wij uit geloof gerechtvaardigd zouden worden. 25 Nu echter het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder de tuchtmeester.” Gal 3:24

En aangezien er geen christen is die de wet naleeft, het zijn allemaal wettelozen, is het dus onzin om te zeggen dat Paulus zegt dat de wet nageleeft moet worden.

• ruud

Lees Romeinen 4.

o.a.

Abraham geloofde God, en het is hem tot gerechtigheid gerekend. En hij heeft het teken van de besnijdenis ontvangen als een zegel van de gerechtigheid van het geloof dat hij had toen hij nog onbesneden was, opdat hij een vader zou zijn van allen die geloven, hoewel zij onbesneden zijn, opdat ook hun de gerechtigheid toegerekend zou worden;

En om een vader te zijn van hen die besneden zijn, voor hen namelijk die niet alleen besneden zijn, maar die ook wandelen in de voetsporen van het geloof van onze vader Abraham dat hij had toen hij nog onbesneden was.

Want niet door de wet is de belofte aan Abraham of zijn nageslacht gedaan dat hij een erfgenaam van de wereld zou zijn, maar door de gerechtigheid van het geloof.

• Eliyahu

ruud Schreef:

——————————————————-

> Lees Romeinen 4.

Bs'd

Ik geloof niet in die nieuwtestamentische nieuwlichterij.

> Want niet door de wet is de belofte aan Abraham

> of zijn nageslacht gedaan dat hij een erfgenaam

> van de wereld zou zijn, maar door de gerechtigheid

> van het geloof.

Dat is wat Paulus zegt.

En dan nu wat God zegt in de heilige Torah:

"en Ik zal de eed gestand doen, die Ik uw vader Abraham gezworen heb. 4 En Ik zal uw nageslacht vermenigvuldigen als de sterren des hemels, en Ik zal uw nageslacht al die landen geven, en met uw nageslacht zullen alle volken der aarde gezegend worden, 5 omdat Abraham naar Mij geluisterd en mijn dienst in acht genomen heeft: mijn geboden, mijn inzettingen en mijn wetten.

• ruud

1. After these incidents, the word of the Lord came to Abram in a vision, saying, “Fear not, Abram; I am your Shield; your reward is exceedingly great.” א. אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הָיָה דְבַר יְ־הֹוָ־ה אֶל אַבְרָם בַּמַּחֲזֶה לֵאמֹר אַל תִּירָא אַבְרָם אָנֹכִי מָגֵן לָךְ שְׂכָרְךָ הַרְבֵּה מְאֹד:

2. And Abram said, “O Lord God, what will You give me, since I am going childless, and the steward of my household is Eliezer of Damascus?” ב. וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֲדֹנָי יֱ־הֹוִ־ה מַה תִּתֶּן לִי וְאָנֹכִי הוֹלֵךְ עֲרִירִי וּבֶן מֶשֶׁק בֵּיתִי הוּא דַּמֶּשֶׂק אֱלִיעֶזֶר:

3. And Abram said, “Behold, You have given me no seed, and behold, one of my household will inherit me.” ג. וַיֹּאמֶר אַבְרָם הֵן לִי לֹא נָתַתָּה זָרַע וְהִנֵּה בֶן בֵּיתִי יוֹרֵשׁ אֹתִי:

4. And behold, the word of the Lord came to him, saying, “This one will not inherit you, but the one who will spring from your innards-he will inherit you.” ד. וְהִנֵּה דְבַר יְ־הֹוָ־ה אֵלָיו לֵאמֹר לֹא יִירָשְׁךָ זֶה כִּי אִם אֲשֶׁר יֵצֵא מִמֵּעֶיךָ הוּא יִירָשֶׁךָ:

5. And He took him outside, and He said, “Please look heavenward and count the stars, if you are able to count them.” And He said to him, “So will be your seed.” ה. וַיּוֹצֵא אֹתוֹ הַחוּצָה וַיֹּאמֶר הַבֶּט נָא הַשָּׁמַיְמָה וּסְפֹר הַכּוֹכָבִים אִם תּוּכַל לִסְפֹּר אֹתָם וַיֹּאמֶר לוֹ כֹּה יִהְיֶה זַרְעֶךָ:

6. And he believed in the Lord, and He accounted it to him as righteousness. ו. וְהֶאֱמִן בַּי־הֹוָ־ה וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ צְדָקָה:

• Eliyahu

ruud Schreef:

——————————————————-

> 6. And he believed in the Lord, and He accounted

> it to him as righteousness. ו.

> וְהֶאֱמִן בַּי־הֹוָ־ה

> וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ

> צְדָקָה:

Bs'd

Het was gerechtigheid dat hij God geloofde.

Maar er staat niet dat omdat hij in God geloofde, dat hij daarom de lands en nageslachtsbelofte had gekregen.

Die had hij gekregen, vanwege, ik herhaal het even:

"en Ik zal de eed gestand doen, die Ik uw vader Abraham gezworen heb. 4 En Ik zal uw nageslacht vermenigvuldigen als de sterren des hemels, en Ik zal uw nageslacht al die landen geven, en met uw nageslacht zullen alle volken der aarde gezegend worden, 5 omdat Abraham naar Mij geluisterd en mijn dienst in acht genomen heeft: mijn geboden, mijn inzettingen en mijn wetten.

• ruud

Jesaja 6: 10 Maak het hart van dit volk vet, en stop hun oren toe, en sluit hun ogen; anders zullen zij met hun ogen zien, en met hun oren horen, en met hun hart begrijpen en zich bekeren, en zal Hij hen genezen.

Ezechiël 12:2 Mensenkind, u woont te midden van een ongehoorzaam huis. Zij hebben ogen om te zien, maar zij

kijken niet, zij hebben oren om te horen, maar zij luisteren niet, want zij zijn een opstandig huis!

• Eliyahu

ruud Schreef:

——————————————————-

> Jesaja 6: 10 Maak het hart van dit volk vet, en

> stop hun oren toe, en sluit hun ogen; anders

> zullen zij met hun ogen zien, en met hun oren

> horen, en met hun hart begrijpen en zich bekeren,

> en zal Hij hen genezen.

>

>

> Ezechiël 12:2 Mensenkind, u woont te midden van

> een ongehoorzaam huis. Zij hebben ogen om te zien,

> maar zij

> kijken niet, zij hebben oren om te horen, maar zij

> luisteren niet, want zij zijn een opstandig huis!

Bs'd

Wie denk je nu dat er hier met blindheid geslagen is?

De joden die Gods wetten naleven, of de wetteloze heidense afgodische christenen die niet tot twee kunnen tellen, en die denken dat een God de Vader en een god de zoon, dat dat maar één god is?

Gelukkig zal in de toekomst God de bedekking van de heidenen wegnemen, zodat dan ook de christenen weer tot twee zullen kunnen tellen, en ook zij de ene ware God zullen kunnen aanbidden:

"En J-H-W-H der heerscharen zal op deze berg voor alle volken een feestmaal van vette spijzen aanrichten, een feestmaal van belegen wijnen: van mergrijke, vette spijzen, van gezuiverde, belegen wijnen. 7 En Hij zal op deze berg de sluier vernietigen, die alle natiën omsluiert, en de bedekking, waarmede alle volken bedekt zijn." Jes 25:7

Dus er is nog hoop voor mensen die niet tot twee kunnen tellen.