thomas Schreef:
——————————————————-
> Nee, ik heb niets tegen letters.
>
> Als je met een tekst komt, zoals Ps.119 en een
> ander daarin ook leest met wat er in Gal. staat,
> omdat dit uit Hetzelfde hart wordt geschreven,
> snap ik je strijd niet.
Bs'd
Het punt is natuurlijk dat de Psalmen en de galatenbrief NIET uit hetzelfde hart geschreven zijn.
Jij gebruikt het georakel van Paulus om je niks van de wet aan te trekken, en door te gaan met je heidendom en afgoderij.
Maar een echte volgeling van God die leeft wel Gods wet na.
Een heiden die leest Psalm 119, en haalt er dan gauw Paulus bij zodat hij dan denkt dat hij toch niet de wet hoeft na te leven, en kan verdergaan met zijn wetteloze levenswandel.
Hier is nog eens wat JC van de wet zei: “Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.” Matt 5
Maar gelukkig heb je Paulus nog die de hele wet overboord gooit, anders zat je lelijk in de penarie, toch?
Het christendom is afgodisch wetteloos heidendom.