Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Getuigenis

• M*j*r**

Zo is dat CU.

En als aanvulling:

Luc. 4

43 Maar hij zei tegen hen: ‘Ook in de andere steden moet ik het goede nieuws over het koninkrijk van God brengen, want daarvoor ben ik gezonden

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> CU Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Jezus verkondigde heel wat anders dan over

> > zichzelf te preken. Die dominee uit je verhaal

> die

> > beuzeld maar wat aan.

>

>

> Johannes 6:51

> Ik (Jezus) ben het levende brood dat uit de hemel

> is neergedaald; wanneer iemand dit brood eet zal

> hij eeuwig leven. En het brood dat ik zal geven

> voor het leven van de wereld, is mijn lichaam.

>

> Johannes 8:12

> Jezus nam opnieuw het woord. Hij zei: ‘Ik ben

> het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt

> nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat

> leven geeft.’

En dat was een van de manieren om het Koninkrijk te verkondigen en hoe die in te gaan. Jezus was hét voorbeeld. Hij zeg toch ook tegen anderen "wees het licht voor de wereld. (16 Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken)

21 Dat is uw roeping; ook Christus heeft geleden, om uwentwil, en u daarmee een voorbeeld gegeven. Treed dus in de voetsporen van hem (1 Petr.2)

• samuel

Waar staat dan dat Johannes de Doper het koninkrijk Gods verkondigt? Ik lees hier het koninkrijk der hemelen.

Maar hier is het grote verschil, Jezus verkondigde dat Hij de Zoon van God is en de Messias, dat en dat predikte Johannes de Doper dat de Messias in aantocht was, het koninkrijk der hemelen.

Daarom is het het Evangelie van Jezus Christus.

• samuel

Wie roem je nu? Cu?

• Frederik D

Voltaire was wel bekend maar geen atheïst. Een bekende uitspraak van hem is: als God niet bestaat, dan moet men hem uitvinden. Hij vond atheïsme maar niets. Maar hij was geen christen. Hij vond het christendom maar folkloristische franje die het zicht ontnam op Gods wezen.

En met de vroomheid van Frederik de G viel het wel mee.

Maar wat beoogde je te zeggen met die anekdote, die als zij waar is, slechts onderdeel was van een frivool debat?

• Frederik D

Je neuzelt er weer om heen.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je neuzelt er weer om heen.

Hoezo? Volgens Gerrit had Jezus het niet over Zichzelf, in tegenstelling tot de teksten die ik gaf. Maar over er om heen neuzelen gesproken, heb je al een stap in het geloof gemaakt?

• samuel

Ha ha, ja soms valt het tegen wat je te horen krijgt! En het was een andere gast die tegen hem sprak niet Frederik de G.

• Frederik D

Ik zie niet wat tegen valt. Of had je het over jezelf dat het tegenviel dat Voltaire geen atheïst was?

• Frederik D

Rare vraag. Waarom zou ik een stap doen in het geloof? Ik heb geen enkel geloof. Maar ik heb ooit wel de stap gezet om ongelovig te worden omdat er geen bewijzen voor welk geloof dan ook waren. Wanneer zet jij de stap om je irrationalisme aan de wilgen te hangen?