GETUIGENIS.
Paulus geeft in de Bijbel een getuigenis van zijn aanname van Jezus als Heer, na een tot nu toe in de ogen van de mensen een godvruchtig leven. (Hand 26:13 Zag ik, o koning, in het midden van den dag, op den weg een licht, boven den glans der zon, van den hemel mij en degenen, die met mij reisden, omschijnende. En als wij allen ter aarde nedergevallen waren, hoorde ik een stem, tot mij sprekende, en zeggende in de Hebreeuwse taal: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij? Het is u hard, tegen de prikkels de verzenen te slaan. En ik zeide: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide: Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt.)
Maar hij zag in dat een godvruchtig leven zonder Jezus geen leven is. (Filipp 3:8 Ja, gewisselijk, ik acht ook alle dingen schade te zijn, om de uitnemendheid der kennis van Christus Jezus, mijn Heere; om Wiens wil ik al die dingen schade gerekend heb, en acht die drek te zijn, opdat ik Christus moge gewinnen.)
Zijn taak veranderde, zijn echte roeping werd geboren, geen verkondiger meer van de wet en werken van het dode geloof. (Hand 20:24 Maar ik acht op geen ding, noch houde mijn leven dierbaar voor mijzelven, opdat ik mijn loop met blijdschap mag volbrengen, en den dienst, welken ik, van den Heere Jezus ontvangen heb, om te betuigen het Evangelie der genade Gods.
)
Zo heb ik ook een getuigenis van iemand van deze tijd, geen vervolger van christenen zoals Paulus was, maar Paulus was ook een farizeeër een zg dienstknecht van God en een werker der gemeente.
Deze getuigenis is van een werker in de gemeente van Jezus, een getuigenis van een dominee.
“Ik heb in mijn jeugd niet veel gehoord en gemerkt van echt levend Christendom. Ik studeerde theologie en werd dominee, maar ik was jarenlang een dominee zonder Christus. Ik heb me veel bezig gehouden met sociale en andere problemen en heb geprobeerd anderen te helpen, die in nood waren; maar nu pas weet ik , dat bij alles het belangrijkste ontbrak. Nu is Jezus mijn Heer geworden, ik heb Hem, beter gezegd: Hij heeft mij gevonden; nu doe ik mijn dienst als dominee totaal anders: Ik probeer de mensen over Jezus te vertellen, en hen tot Hem te leiden. Mijn interesse in al die andere problemen is niet minder geworden, maar juist verdiept, maar mijn hoofddoel is nu, de gemeente van de Here Jezus te helpen bouwen en daardoor een belangrijke bijdrage te leveren voor de oplossing van vele andere problemen.”
Dominee is niet bekend.
De bron is: Waarom het de moeite waard is om een Christen te zijn . Uitg. de Middernachtsroep.