Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Getuigenis

• Frederik D

De Bijbel bestaat uit taal. Maar jij neemt het niet zo nauw met taal. Neem je het wel nauw met de Bijbel?

• Frederik D

Ja. Dat ken ik. En ik heb zelfs dikke boeken over hem gelezen.

Maar laat ik van jouw link citeren:

————————–

Hoewel Voltaire naarmate hij ouder werd steeds cynischer en sceptischer werd ten aanzien van de wereld en van God, zou hij nooit van zijn geloof vallen. Zo liet hij op de door hem opgerichte kerk in Ferney de tekst “Deo erexit Voltaire” (door Voltaire opgericht voor God) aanbrengen. Het geloof van Voltaire was deïstisch, hoewel hij zichzelf een theïst noemde. Het deïsme houdt in dat God, de zogenaamde ‘Dieu Horloger’, het universum als een klok geschapen heeft en die aan de gang heeft gebracht, waarna deze zichzelf blijft voortbewegen. Hij geloofde dus niet in een God die direct ingrijpt in het menselijk bestaan.

——————————-

• Frederik D

Ja en? Dat maakt hem nog niet tot een atheïst.

• samuel

De mooiste taal werd gedrukt op een drukpers van een dode atheïst Voltaire de Bijbel.

• Frederik D

Ik heb in het recente meerdere malen bewijzen geplaatst, bijvoorbeeld over het aantal chromosomen van de mens en de mensapen.

Maar jouw geheugen is een vergiet en je bereidheid om in iets te verdiepen is nihil.

• Frederik D

Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat Voltaire geen atheïst was.

En wat is je bron voor dat verhaaltje?

• Douce.

Dat sluit in elk geval atheïsme uit.

Douce

• samuel

Eén woord is genoeg voor het verstand, maar het hart wil meer hebben.

Voltaire

Frans schrijver en filosoof en atheïst (ps. van François Marie Arouet) 1694-1778

• Frederik D

Overigens:

The town of Ferney , where Voltaire lived out the last 20 years of his life, is now named Ferney-Voltaire in honor of its most famous resident. His château is a museum.

Bron: Wiki (Engels).

• Frederik D

Dus je nam dat verhaaltje zomaar over van een halleluja-site die het weer overnam van een andere halleluja-site? Maar wat is de bron van die sites?