Er zijn ook mooie getuigenissen van mensen die Jezus aan de wilgen hingen. Het voelde voor hen aan als een weergaloze bevrijding.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlZulke ondoordachte uitspraken doen me denken aan een anekdote. Eentje over een bekende overtuigd atheïst Voltaire van de tijd van de zg verlichting.
Hij werd een keer bij Frederik de Grote uitgenodigd. Bij de begroeting hief Voltaire zijn glas en zei spottend: “Ik geef mijn plaats in de hemel voor een Pruisische Mark.” Daarop viel enige minuten een benauwende stilte tot een van de andere gasten aan het hof van de koning zich plotseling tot Voltaire richtte en antwoordde: “Mijnheer wij hebben in Pruisen een wet, die zegt dat iedereen, die iets verkopen wil, eerst moet bewijzen dat het bewuste voorwerp ook zijn eigendom is. Kunt u bewijzen dat u een plaats in de hemel heeft.”
samuel Schreef:
——————————————————-
> Zulke ondoordachte uitspraken doen me denken aan
> een anekdote. Eentje over een bekende overtuigd
> atheïst Voltaire van de tijd van de zg
> verlichting.
>
> Hij werd een keer bij Frederik de Grote
> uitgenodigd. Bij de begroeting hief Voltaire zijn
> glas en zei spottend: "Ik geef mijn plaats in de
> hemel voor een Pruisische Mark." Daarop viel enige
> minuten een benauwende stilte tot een van de
> andere gasten aan het hof van de koning zich
> plotseling tot Voltaire richtte en antwoordde:
> "Mijnheer wij hebben in Pruisen een wet, die zegt
> dat iedereen, die iets verkopen wil, eerst moet
> bewijzen dat het bewuste voorwerp ook zijn
> eigendom is. Kunt u bewijzen dat u een plaats in
> de hemel heeft."
Haha!
Toen zeiden ze dat soort dingen nog heel netjes, daar houd ik wel van.
Woorden hebben kracht, dat blijkt wel weer.
Een gezegende dag nog, Samuel
CU Schreef:
——————————————————-
> Jezus verkondigde heel wat anders dan over
> zichzelf te preken. Die dominee uit je verhaal die
> beuzeld maar wat aan.
Johannes 6:51
Ik (Jezus) ben het levende brood dat uit de hemel is neergedaald; wanneer iemand dit brood eet zal hij eeuwig leven. En het brood dat ik zal geven voor het leven van de wereld, is mijn lichaam.
Johannes 8:12
Jezus nam opnieuw het woord. Hij zei: ‘Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.’
Jezus verkondigde hetzelfde als Johannes de Doper. Niets meer en niets minder.
Mat. 4:17 Vanaf dat moment begon Jezus zijn verkondiging. ‘Kom tot inkeer,’ zei hij, ‘want het koninkrijk van de hemel is nabij!’
18 Toen hij langs het meer liep, zag hij twee broers, Simon, die Petrus genoemd wordt, en zijn broer Andreas. Ze wierpen hun net uit in het meer, het waren vissers. 19 Hij zei tegen hen: ‘Kom, volg mij, ik zal van jullie vissers van mensen maken.’ 20 Ze lieten meteen hun netten achter en volgden hem. 21 Even verderop zag hij twee andere broers, Jakobus, de zoon van Zebedeüs, en zijn broer Johannes. Ze waren met hun vader in hun boot bezig met het herstellen van de netten. Hij riep hen 22 en meteen lieten ze de boot en hun vader Zebedeüs achter en volgden hem.
23 Hij trok rond in heel Galilea; hij gaf er onderricht in de synagogen, verkondigde het goede nieuws van het koninkrijk en genas iedere ziekte en elke kwaal onder het volk.
Je hebt nu kunnen lezen dat de dominee het bij het verkeerde eind heeft. En als jij die dominee gelooft, jij ook. Het evangelie gaat niet over Jezus of over wie dan ook. Het gaat over het koninkrijk van God.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?