Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Getuigenis

• Frederik D

Denis Diderot, een andere filosoof van de Verlichting, was wel atheïst. Voltaire vond atheïsme niets en Diderot vond het godsgeloof maar niets.

• samuel

Frederik Voltaire was gewoon een atheïst die toen hij wist dat hij ging sterven ineens om een priester riep.

• Douce.

Jij hebt zo te lezen je nooit erg in Voltaire verdiept.

En citatenpagina's zijn best leuk, maar je moet de gegevens niet te serieus nemen.

Douce

• samuel

Ik weet het een en ander van François Marie Arouet ps Voltaire, en ik pak alleen wat leuke stukjes erbij.

Ironie is hier op zijn plaats.

• Frederik D

Ik vrees dat je bluft.

Vertel mij eens iets over de Candide.

• samuel

Nee ik ben geen liefhebber van Voltaire, dus ik vertel ook niks van Candide, ik wil je wel vertellen over God waar Voltaire tegen schopte en toen hij op sterven lag ineens om een priester vroeg, een RK priester het zelfde instituut wat hij zo haatte,

• Frederik D

Dus Candide is jou een beetje onbekend? Geeft niet. Maar bluf niet.

• samuel

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Dit heb ik geschreven: Gepost door: samuel (213.226.63.—)

Datum: 21 mei 2012 22:42

Nee ik ben geen liefhebber van Voltaire, dus ik vertel ook niks van Candide, ik wil je wel vertellen over God waar Voltaire tegen schopte en toen hij op sterven lag ineens om een priester vroeg, een RK priester het zelfde instituut wat hij zo haatte.

• Frederik D

Ja en?

Voltaire (1694-1778)

“This is no time to make new enemies.”

(Asked on his deathbed to forswear Satan)

Uiteraard zei die dit in het Frans, al was zijn Engels niet slecht, dacht ik.