;)
Ik zie het ook al voor me…
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlkeessie Schreef:
——————————————————-
> Angst is het enige wat God wil, angst vrees ende
> beving.(aldus Theo)
>
Niet aldus theo hoor, je zou beter moeten weten.
>
> Spreuken 1
> 7 De vrees des HEEREN is het beginsel der
> wetenschap; de dwazen verachten wijsheid en tucht.
Als bovenstaande als bewijstekst zou moeten dienen om bang voor God te moeten zijn dan moet je echt een betere uitzoeken want deze tekst uit Sprueken heeft totaal niks met angst voor God te maken.
In de diverse teksten in de Schrift, en dat zijn er nog al wat in het OT, is vreze helemaal geen angst.
Het betekent ontzag en eerbied in deze context.
Zoals bijvoorbeeld:
Jesaja 11:2
En op hem zal de Geest des HEREN rusten, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN;
Hier interpreteert de christenheid de Zoon (Christus) en van daaruit de mogelijkheid om e.e.a. zelf te ervaren door dezelfde Geest, de Heilige Geest, zoals deze ook in het NT nederdaalde op Jezus. Heeft met angst gelukkig niets te maken.
Douce
Richard II Schreef:
——————————————————-
> Da's kort maar krachtig. :-)
>
> Toch kan, ook jij, er niet omheen dat Jezus en
> Paulus de mond vol hadden over de eindtijd.
> En dat Openbaring een verdere bewerking is van wat
> Jezus en Paulus zoal dachten.
>
> Wat was wat zij predikten anders dan van het
> kaliber: geloof of ik schiet?
Ga je liever in gesprek of toch maar een duw krijgen als er een vrachtwagen op je afkomt die je niet had gezien? Stel je eens voor dat de goede(!) boodschap waar is. Hoe zou jij die dan brengen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?