Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een van de bazuinen, het is later dan U denkt

• Sietse 45

keessie Schreef:

——————————————————-

> 3.Lukas 21:25

> En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en

> sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met

> twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot

> geluid zullen geven;

>

> Openbaring 8

> 8 En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd

> iets als een grote berg, van vuur brandende, in de

> zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed

> geworden.

> 9 En het derde deel der schepselen in de zee, die

> leven hadden, is gestorven; en het derde deel der

> schepen is vergaan.

>

> http://xandernieuws.punt.nl/?id=653407&r=1&tbl_ar

> chief=&

Draaf er maar lustig op los keessie tot de kuil er is.

• LeSage

Tja.

Je kunt zeggen wat je wilt van xandernieuws en van Boaz en van van Keessie, maar ze zijn wél duidelijk.

Hetgeen van de profetiën overigens niet altijd gezegd kan worden.

• LeSage

Tot wie sprak Jezus toen, Ellen? Voor wie zijn deze woorden bedoeld? Voor mensen als Boaz en Keessie of voor hele andere mensen?

Stel dat ik een invloedrijk preacher/evangelist zou zijn en honderden zielen voor Jezus zou winnen, maar ik het nalaten om homofielen te beschermen en bewuste gezondheidswetgeving tegengaan en daardoor de hoon van vele normale mensen over me afroepen - zou ik me dan ook door die woorden van Jezus getroost mogen worden?

Jac. 2:18b

• LeSage

Hoi Allen,

uiteraard met jou eens. Maar hoe komt het dat dit merkwaardige (bij)geloof zo hardnekkig in mensen voort kan leven? Heb jij daar een gedachte over? Zie overigens ook mijn (toevallig) nieuwe bericht over ‘een nieuwe God’.

• Richard II

> Paulus preekt wel het einde van de aion dat

> bovendien geen paniekverhaal is maar juist een

> einde van alle voorafgaande ellende inluidt.

Het woord aion komt zo ver ik weet nergens in Paulus' brieven voor en ook niet in Handelingen.

> Zoals michiel al eens tegen je zei, we houden de

> discussie wel op nivo. Je mag van mij geloven dat

> Jezus een pedofiele Indiaan was maar kom wel met

> een goede onderbouwing en stop met na papegaaien

> van anderen die het ook weer na papegaaien van anderen.

Ik papegaai wat ik schrijf niet na. Ik verzin het zelf.

• LeSage

Je hebt gelijk Richard, het is door en door christelijk, wanneer je christelijk definieert als het resultaat van 20 eeuwen christendom.

Maar is dat wel de juiste definitie?

Ik vind mezelf nog steeds een christen omdat eerlijkheid en liefde mijn handelen bepalen, en ik vind dat ik daarvoor af en toe best een bron van inspiratie kan gebruiken. Dan kom ik bij grote mensen als Jezus uit.

Daarom ben ik wel benieuwd waarom jij denkt dat Jezus anne nu op Keessie zou hebben geleken. Keessie discussieert bijvoorbeeld voor geen millimeter. En Jezus wel. Lees de ev.'n er maar op na.

• Richard II

Da's kort maar krachtig. :-)

Toch kan, ook jij, er niet omheen dat Jezus en Paulus de mond vol hadden over de eindtijd.

En dat Openbaring een verdere bewerking is van wat Jezus en Paulus zoal dachten.

Wat was wat zij predikten anders dan van het kaliber: geloof of ik schiet?

• Richard II

Jesaja, Jeremia en Ezechiël hebben we niet meer. Maar gelukkig hebben we Xander, zodat we precies op de hoogte blijven van het nieuws voordat het gebeurt.

• LeSage

Ik weet dat je geen antwoord zult geven. Dan maar de vraag in zijn algemeenheid aan ieder die dit leest.

Het valt mij op dat de ‘zee en watergolven’ groot geluid zullen geven. Het is verleidelijk om dan aan tsunami's te denken, maar waarom staat er dan niet bij dat zij onder mens en dier vele levens zullen eisen? Dat lijkt mij toch iets gewichtiger dan het aantal decibellen dat geproduceerd zal worden.

Wie heeft er een idee over?

• Richard II

Nou, Jesaja en Elisa wisten anders precies wat Jeruzalem en Samaria te wachten stond.