Ik kan niet tegen je op.
Je wint deze discussie.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLeSage Schreef:
——————————————————-
> Ellen-Josee Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > LeSage Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > ‘honen’ kan 2 oorzaken hebben.
> > >
> > > 2. er kan een bewuste strategie gekozen
> worden
> > om
> > > door middel van honen een massa mensen achter
> > je
> > > te krijgen om daar vervolgens een
> machtspositie
> > > aan te gaan ontlenen en de ander echt in
> > serieuze
> > > problemen te gaan brengen. Ik weet niet of
> > Jezus
> > > dit ook overzien heeft,
> >
> > Dat denk ik wel. (Jezus Christus is wat mij
> > betreft God, die overziet de eeuwigheid in de
> > lengte en de breedte dus dat ook)
>
> Voor jou is hij dat (een van de gevolgen van de
> merkwaardige drie-eenheid-theologie); voor mij
> niet.
> Een God kan per definitie niet sterven, en een God
> doet geen foute voorspellingen mbt de wederkomst
> (deze generatie).
Ik kan je dat niet uitleggen, alleen door de heilige Geest kan je daar inzicht in krijgen.
Er zijn gelukkig toezeggingen gedaan zoals dat een ieder die God ernstig zoekt hem zal vinden (dat geldt ook voor Jezus Christus heb ik zelf ondervonden) en wanneer iemand om de heilige Geest vraagt in Naam van Jezus Christus, hij deze zal krijgen. Dus inzicht ligt binnen jouw bereik.
> >
> > > toen hij die betreffende,
> > > troostende, passage uitsprak.
> > >
> > > M.a.w.: het zijn wel degelijk normale mensen
> > die
> > > tot honen in staat zijn. Slechts de liefde
> tot
> > de
> > > anderdenkende (en liefde is dan wat anders
> dan
> > > bekeringsdrift) kan honen voorkomen.
> >
> > Ieder mens niemand uitgezonderd, heeft zijn
> > woorden volledig onder controle.
>
> Meen je dat nou?
Ja.
>
> > Het is dan ook mijn dagelijks gebed voor
> leiding
> > door de heilige Geest hierin.
> > Daarom heeft het ook geen pas om een ander
> hierin
> > te veroordelen.
> >
> > Om nog terug te komen op je eerdere vraag: als
> jij
> > meer vertrouwen had in de Here Jezus, had je
> mij
> > die vraag niet hoeven stellen
> > De Here Jezus houdt van jou, Hij is ook voor
> jou
> > gekomen en heeft ook voor jou alles wat je
> belast
> > naar het kruis gedragen.
>
> Dat heeft hij zelf nooit beweerd.
Moet iemand iets ‘beweren’ om het waar te laten zijn?
In dit geval is het dragen van jouw last wel voorwaardelijk, namelijk dat jij het offer aanneemt en er zelfs om (vergeving) vraagt. En dat doe je niet, want je bent opstandig. Daarom raak je in de problemen, want God straft de opstandigen en denk jij dat je te maken hebt met een boze God.
Omdat het zo lang duurt en ik zodoende niet mijn bericht kan veranderen, nog een paar aanvullingen
> >
> > Dat denk ik wel. (Jezus Christus is wat mij
> > betreft God, die overziet de eeuwigheid in de
> > lengte en de breedte dus dat ook)
>
> Voor jou is hij dat (een van de gevolgen van de
> merkwaardige drie-eenheid-theologie); voor mij
> niet.
Er zijn veel mensen die God willen zijn, maar er is maar één God die mens wilde zijn.
> > Om nog terug te komen op je eerdere vraag: als
> jij
> > meer vertrouwen had in de Here Jezus, had je
> mij
> > die vraag niet hoeven stellen
> > De Here Jezus houdt van jou, Hij is ook voor
> jou
> > gekomen en heeft ook voor jou alles wat je
> belast
> > naar het kruis gedragen.
>
> Dat heeft hij zelf nooit beweerd.
Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven;
Ellen
Ellen schreef:
> Om nog terug te komen op je eerdere vraag: als jij
> meer vertrouwen had in de Here Jezus, had je mij
> die vraag niet hoeven stellen
> De Here Jezus houdt van jou, Hij is ook voor jou
> gekomen en heeft ook voor jou alles wat je belast
> naar het kruis gedragen.
Le Sage schreef:
Dat heeft hij zelf nooit beweerd.
Beste Le Sage wellicht zullen deze teksten, quote`s van Jesus Christ Himself, een ander ligt op je opvatting in deze geven>
Maar wie onder u groot wil worden, zal uw dienaar zijn, 27 en wie onder u de eerste wil zijn, zal uw slaaf zijn; 28 gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen, maar om te dienen en zijn leven te geven als losprijs voor velen. Matt.20
Hij heeft Zijn leven gegeven voor velen!!!! Zijn leven opgeofferd voor velen!!!
28 Want dit is het bloed van mijn verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden. Matt. 26
Zijn bloed is vergoten voor vergeving van de zonden van velen!!!!!! Door Zijn bloedoffer zijn de zonden vergeven (bedekt, weggewassen) voor velen!!!!!!
7 Zalig zij, wier ongerechtigheden vergeven en wier zonden bedekt zijn. Rom. 4
1 Ik maak u bekend, broeders, het evangelie, dat ik u verkondigd heb, dat gij ook ontvangen hebt, waarin gij ook staat, 2 waardoor gij ook behouden wordt, indien gij het zó vasthoudt, als ik het u verkondigd heb, tenzij gij tevergeefs tot geloof zoudt gekomen zijn. 3 Want vóór alle dingen heb ik u overgegeven, hetgeen ik zelf ontvangen heb: Christus is gestorven voor onze zonden, naar de Schriften, 4 en Hij is begraven en ten derden dage opgewekt, naar de Schriften, 5 en Hij is verschenen aan Kefas, daarna aan de twaalven. 1 Kor. 15
Gestorven voor onze zonden!! Aan het kruis genageld en gestorven voor onze zonden!!
1 En het geschiedde, toen Jezus al deze woorden geëindigd had, dat Hij tot zijn discipelen zeide: 2 Gij weet, dat het over twee dagen Paasfeest is, en alsdan wordt de Zoon des mensen overgeleverd om gekruisigd te worden. Matt. 26
Voor onze zonden gestorven aan het kruis, Hij heeft onze zonden gedragen, het kruis waar onze zonden aan genageld zijn!!!
1 Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? 2 Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven? 3 Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? 4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen. 5 Want indien wij samengegroeid zijn met hetgeen gelijk is aan zijn dood, zullen wij het ook zijn (met hetgeen gelijk is) aan zijn opstanding; 6 dit weten wij immers, dat onze oude mens medegekruisigd is, opdat aan het lichaam der zonde zijn kracht zou ontnomen worden en wij niet langer slaven der zonde zouden zijn; 7 want wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Indien wij dan met Christus gestorven zijn, geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven, 9 daar wij weten, dat Christus, nu Hij uit de doden is opgewekt, niet meer sterft: de dood voert geen heerschappij meer over Hem. 10 Want wat zijn dood betreft, is Hij voor de zonde eens voor altijd gestorven; wat zijn leven betreft, leeft Hij voor God. 11 Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus. 12 Laat dan de zonde niet langer als koning heersen in uw sterfelijk lichaam, zodat gij aan zijn begeerten zoudt gehoorzamen, 13 en stelt uw leden niet langer als wapenen der ongerechtigheid ten dienste van de zonde, maar stelt u ten dienste van God, als mensen, die dood zijn geweest, maar thans leven, en stelt uw leden als wapenen der gerechtigheid ten dienste van God. 14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade. Romeinen 6
Nu mag jij wel zeggen, voor mij niet, dan kan dat kloppen, want dan is jou oude mens dus niet medegekruisigd met Hem, en ben jij dus nog niet dood voor de zonde, ergo ook niet vrij van de zonde!!!
36 Wanneer dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult gij werkelijk vrij zijn. Joh. 8
Nu heeft de Here Jezus Christus dus de zonden van velen gedragen en is voor velen gestorven aan het kruis, voor de zonden van velen, Zijn bloed is vergoten voor vergeving van de zonden van velen, bedekt de zonden van velen!!
1 Nu had ook wel het eerste verbond bepalingen voor de eredienst en een heiligdom voor deze wereld. 2 Want er was een tent ingericht, de voorste, waarin de kandelaar en de tafel met de toonbroden stonden; deze werd het heilige genoemd; 3 en achter het tweede voorhangsel was een tent, genaamd het heilige der heiligen, 4 met een gouden reukofferaltaar en de ark des verbonds, rondom met goud overtrokken, waarin zich bevonden een gouden kruik met het manna, de staf van Aäron, die gebloeid had, en de tafelen des verbonds; 5 daarboven waren de cherubs der heerlijkheid, die het verzoendeksel overschaduwden; hierover kunnen wij nu niet in bijzonderheden treden. 6 Dit was dan aldus ingericht, en de priesters kwamen bij het vervullen van hun diensten voortdurend in de voorste tent, 7 maar in de tweede alleen de hogepriester, eenmaal in het jaar, niet zonder bloed, dat hij offerde voor zichzelf en voor de zonden door het volk in onwetendheid bedreven. 8 Daarmede gaf de heilige Geest te kennen, dat de weg naar het heiligdom nog niet openlag, zolang de eerste tent nog bestond. 9 Dit was een zinnebeeld voor de tegenwoordige tijd, in zoverre gaven en offers gebracht werden, die niet bij machte waren hem, die (God daarmede) dient, voor zijn besef te volmaken, 10 daar zij met hun spijzen en dranken en onderscheiden wassingen slechts bepalingen voor het vlees zijn, opgelegd tot de tijd van het herstel.
De nieuwe ordening
11 Maar Christus, opgetreden als hogepriester der goederen, die gekomen zijn, is door de grotere en meer volmaakte tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van deze schepping, 12 en dat niet met het bloed van bokken en kalveren, maar met zijn eigen bloed, eens voor altijd binnengegaan in het heiligdom, waardoor Hij een eeuwige verlossing verwierf. 13 Want als (reeds) het bloed van bokken en stieren en de besprenging met de as der vaars hen, die verontreinigd zijn, heiligt, zodat zij naar het vlees gereinigd worden, 14 hoeveel te meer zal het bloed van Christus, die door de eeuwige Geest Zichzelf als een smetteloos offer aan God gebracht heeft, ons bewustzijn reinigen van dode werken, om de levende God te dienen? 15 En daarom is Hij de middelaar van een nieuw verbond, opdat, nu Hij de dood had ondergaan om te bevrijden van de overtredingen onder het eerste verbond, de geroepenen de belofte der eeuwige erfenis ontvangen zouden.
16 Want waar een testament is, moet noodzakelijk van de dood van de erflater melding gemaakt worden; 17 een testament toch wordt alleen van kracht, indien er iemand gestorven is, daar het nog geen gevolg heeft, zolang de erflater leeft. 18 Daarom is ook het eerste verbond niet zonder bloed ingewijd. 19 Want nadat door Mozes elk gebod volgens de wet aan al het volk was medegedeeld, nam hij het bloed der kalveren en der bokken met water, scharlaken wol en hysop en besprengde het boek zelf en al het volk, 20 zeggende: Dit is het bloed van het verbond, dat God u heeft voorgeschreven. 21 En ook de tabernakel en al het gereedschap voor de eredienst besprengde hij evenzo met bloed. 22 En nagenoeg alles wordt volgens de wet met bloed gereinigd, en zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving. 23 Noodzakelijk moesten dus hiermede de afbeeldingen van de hemelse dingen gereinigd worden, maar de hemelse dingen zelf met betere offeranden dan deze. 24 Want Christus is niet binnengegaan in een heiligdom met handen gemaakt, een afbeelding van het ware, maar in de hemel zelf, om thans, ons ten goede, voor het aangezicht Gods te verschijnen; 25 ook niet om Zichzelf dikwijls te offeren, gelijk de hogepriester jaarlijks met ander bloed dan het zijne in het heiligdom gaat, 26 want dan had Hij dikwijls moeten lijden sinds de grondlegging der wereld; maar thans is Hij éénmaal, bij de voleinding der eeuwen, verschenen om door zijn offer de zonde weg te doen. 27 En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel, 28 zo zal ook Christus, nadat Hij Zich éénmaal geofferd heeft om veler zonden op Zich te nemen, ten tweeden male zonder zonde aanschouwd worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten.
Heb. 9
Zo is dus het Nieuwe Verbond, bekrachtigt door het bloed van het Lam God`s, die de zonde van de wereld wegneemt voor velen!!!
29 De volgende dag zag hij Jezus tot zich komen en zeide: Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt. Joh. 1
Dus ja de Here Jezus heeft de zonden van de mens gedragen aan het kruis, door Zijn sterven aan het kruis heeft Hij de zonden weggenomen.
Dus jou Hij heeft dus wat jou en ieder mens belast, je zonden, dat is een zware last, een dodelijke last, van je afgenomen op Zich genomen en gedragen tot het einde!!!
> > > De Here Jezus houdt van jou, Hij is ook voor
> > jou
> > > gekomen en heeft ook voor jou alles wat je
> > belast
> > > naar het kruis gedragen.
> >
> > Dat heeft hij zelf nooit beweerd.
>
> Moet iemand iets ‘beweren’ om het waar te laten
> zijn?
Met zoiets belangrijks en fundamenteels is het wel handig.
Een weerman hoeft niet steeds te zeggen dat er de volgende dag een buitje valt. Maar als het een complete moesson is die een week aanhoudt, is dat zo'n fundamentele mededeling dat hij niet deugt als hij dat niet zegt.
>
> In dit geval is het dragen van jouw last wel
> voorwaardelijk, namelijk dat jij het offer
> aanneemt en er zelfs om (vergeving) vraagt.
Daar heb je het dus al.
> En dat
> doe je niet, want je bent opstandig. Daarom raak
> je in de problemen, want God straft de opstandigen
> en denk jij dat je te maken hebt met een boze God.
je maakt het met deze uitleg alleen maar erger. Niet alleen Jezus' liefde kent dus voorwaarden, en als ik daar dan vervolgens vraagtekens bij zet roep ik hel en verdoemenis over je af.
Zo'n God wil en moet ik niet. Sterker nog: zo'n God is volksverlakkerij.
Bevrijd je daarvan, Ellen.
Samuel, doe mij een lol en
1. haal alle teksten er even uit die niet door Jezus zelf zijn gezegd. M.a.w.: beperk je tot de evangelien.
2. check alle citaten van jezus daarna nog even op wat Ellen stelde: “De Here Jezus houdt van jou, Hij is ook voor jou gekomen en heeft ook voor jou alles wat je belast naar het kruis gedragen.”
daarna discussieren we verder.
Zoals ik al schreef: Nu mag jij wel zeggen, voor mij niet, dan kan dat kloppen, want dan is jou oude mens dus niet medegekruisigd met Hem, en ben jij dus nog niet dood voor de zonde, ergo ook niet vrij van de zonde!!!!!!!!
Ik ben er niet om jou een lol te doen, ik wijs jou er op waar het om draait.
Het hele Nieuwe Testament is een evangelie!!!!!!
Als jij denkt dat de Here Jezus niet van jou houd, dan snap je niks van God, en van Johannes 3:16, uit het Evangelie volgens Johannes!!!!!!
Daar valt niet over te discussiëren, dat is het gewoon.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?