Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eindtijd?

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ellen schreef :

>

> Er is nog nooit in de hele geschiedenis een

> periode geweest dat wereldwijd (en het wordt

> steeds maar erger) zo weinig respect voor anderen

> (zoals ouders en leraren), zo weinig respect voor

> het leven, zo'n materialisme en zo'n egoisme heeft

> geheerst. Daarbij werken familierelatie's helemaal

> niet meer, ook het huwelijk stelt niets meer voor.

> Mensen kennen geen eerbied meer, dat is alleen nog

> in bepaalde culturen aanwezig. Het gaat allemaal

> om geld, zie maar hoe gek iedereen wordt door de

> recessie. En dat is niet altijd zo geweest.

>

> Nee dat was vroeger niet zo want toen waren de

> mensen bang, bang voor hun hachi, want toen had

> het gewone volk niets in te brengen wel plichten

> maar geen rechten, alleen zij die de macht van het

> geld bezaten hadden de macht, en zelfs was het zo

> dat zij van de zelfde kerk behoorden te zijn als

> hun bazen.

Dat was gewoon zo, maar kinderen gaven hun ouders geen grote bek en kwamen zeker niet schietend de school binnen (of de kerk)

>

> .Armoe zorgde ook voor dat mensen zich wel heel

> deemoedig gedroegen

Wat is er fout aan deemoedig? De Here Jezus Christus, Koning der koningen was ook heel deemoedig. Hij werd geboren in een stal. Ik zou er alles voor over hebben om zo deemoedig te zijn als Hij.

>

> Ik zelf verbaas mij steeds hoe aardig en

> hulpvaardig de mensen zijn tegenover mij, nu ik

> gebruik maak van een scootmobiel.

Mensen zijn over het algemeen aardig en hulpvaardig als ze kunnen zien dat je iets mankeert.

• 'en passant'

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Ja en? Ik heb mijn leven al in de handen van de

> Here Jezus Christus gegeven, dus ik vrees niet.

En je hart?

Bezit Hij je hart?

Marith

• Sietse 45

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Ja en? Ik heb mijn leven al in de handen van de

> Here Jezus Christus gegeven, dus ik vrees niet.

Je meent het ook nog echt zeker moest er even om glimlachen Josee:)

• theo

Je reageeert wel maar geeft geen antwoorden.

Is ook niet verplicht natuurlijk.

• Richard II

Eindtijd?

Ik verbaas mij altijd weer over de opwinding hierover. Er is een kans dat mensen de aarde onbewoonbaar maken, bijvoorbeeld door een kernoorlog of door het klimaat uit de hand te laten lopen. Maar is dat dan de eindtijd?

Als wij de aarde onbewoonbaar maken, blijft deze gewoon rondjes draaien om de zon. De mens is dan misschien wel ten einde, maar de tijd niet. Over 5 miljard jaar verandert de zon in een witte dwerg en ook daarna blijft het heelal nog vele miljarden jaren gewoon voortbestaan en dooft het wellicht geleidelijk uit.

Waarom dus al die eindtijdpaniek? Omdat Jezus een eindtijd[aniekzaaier was zoals Xander van Xandernieuws dat tegenwoordig is?

Draken die met hun staart sterren op de aarde zwiepen zijn slechts sprookjesfiguren. Wie gelooft daar nu nog in?

• Stefan

Er staat; aanroepen. Dat is bidden tot.

Verder zal met de aanraking door het geloof de werken zichtbaar worden bij hen die het Woord aannemen en behouden. En het Woord is de aanraking, of herkenning met Zichzelf, en dat is enkel Geest.

Dat wat behouden is, is van alle tijden want; van voor de grondlegging der wereld. En als dat aangeroepen wordt is de verbinding daar, waar de apostelen en Petrus het over hebben.

Ook de reactie van Marith heeft het over datgene wat van Hem is. http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15014769/15021834/re-eindtijd#msg-15021834

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Brrrrrrrrrrrrr… wat een angst voor God…laat ik

> maar snel ( op de juiste wijze natuurlijk) gelovig

> worden want anders kom ik nooit ophoudend brandend

> in de hel !!!

>

> Toch???

Om een aantal berichten uit deze draad in 1 reaktie te beantwoorden :

Op de juiste manier gelovig worden….zegt helemaal niets.

Christen zijn…..zegt natuurlijk ook helemaal niets.

Wat ik hier voornamelijk van sommige christenen lees is dat niet gelovigen het sowieso kunnen schudden. Dat mensen die niet zo geloven als hen, het ook kunnen schudden. Er wordt gezegd dat de eindtijdbijbelversen genegeerd worden, maar zij die dat zeggen negeren een héél belangrijk punt.

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is.

Aan de vrucht zult gij hen kennen.

Leuke versen uit Op. hoor, die Jonahan plaatste, maar hoeveel christenen zullen daar dan bij zijn? Vooralsnog heel veel. Want qua vrucht dragen onderscheiden veel christenen zich echt niet met een ongelovige.

Jezus zal hen openlijk zeggen : Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid

Men kan eindtijdversen blijven plaatsen, blijven waarschuwen, maar zolang men wat Jezus heeft gezegd, blijft negeren, heeft het voor hen ook totaal geen zin.

Ik ben het met Marith en Thomas eens. Ook de versen die Thomas plaatste worden genegeerd.

Jezus zei: “ Zalig de reinen van hart, want zij zullen God zien ”

Veel christenen hebben het liever over de “vuilligheid” die uit het hart komt en negeren het goede hart. Terwijl Jezus toch echt zegt dat men zuiver (zonder vuiligheid) van hart kan worden/zijn. Maar dat is te moeilijk, dus focust men zich maar op de ander die zooo'n verkeerd geloof heeft.

Je kan wachten tot je een ons weegt. Niet rein van hart, geen vrucht van de Geest -> geen spoedige terugkeer van Jezus. (niet letterlijk)

En de wereld vergaat niet in 2012 tenzij de zon ontploft of een giga grote komeet inslaat en dan nog is dat niet het werk van God maar een natuurlijke ramp.

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Je reageeert wel maar geeft geen antwoorden.

>

> Is ook niet verplicht natuurlijk.

Goed, antwoord 1: ik waarschuw niet, maar geef mijn mening. Er ook onderlinge verschillen tussen Boaz, Florin, Meelezer, Keessie en mezelf in gradatie en radicaliteit van waarschuwen en overwegen van gevolgen van een anders geloofsinzichten.

Antwoord 2, hoe lang het duurt weet ik ook niet (had ik al eerder opgemerkt) en als je dat dan toch wilt weten, dan heb ik daar een bijbeltekst over gegeven. Trouwens, niemand weet het.

Antwoord 3, ik kijk niet alleen naar dit prikbord, maar naar de Bijbel. Dat ze hier allemaal verschillend zijn, weet ik. Maar waarom zou dat dan mijn mening moeten beinvloeden? Ik vind dit prikbord een samenraapseltje van mensen die dominant hun inzichten aan de man proberen te brengen en dat geldt absoluut niet alleen voor de orthodox gelovigen.

• Ellen-Josee

Marith Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ja en? Ik heb mijn leven al in de handen van de

> > Here Jezus Christus gegeven, dus ik vrees niet.

>

>

> En je hart?

> Bezit Hij je hart?

>

> Marith

Leven is inclusief mijn hart. Waarom is dat zo belangrijk voor je?

• Ellen-Josee

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ja en? Ik heb mijn leven al in de handen van de

> > Here Jezus Christus gegeven, dus ik vrees niet.

>

> Je meent het ook nog echt zeker moest er even om

> glimlachen Josee:)

Tja ik denk dat iedereen die wedergeboren christen is dat heeft gedaan en het meent, dus dan valt er best nog een paar keer te glimlachen hier op dit prikbord Sietse :)