Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoezo atheîsten geen moraal?

• Frederik D

Laat die Eenheid eens weg en accepteer de verscheidenheid als verscheidenheid.

• Frederik D

Maar waar is die Eenheid? Waar o waar?

• Frederik D

Inderdaad. Bij een mens in nood volg je je hart, je altruïstische ethiek. En wetjes zijn dan van geen belang. Nood breekt wetten.

Liever gnostici die mij helpen, dan ongelovigen die mij laten stikken.

• Frederik D

Ik snap het wel. Binnen de sociale psychologie, het vakgebied van fraudeur Diederik Stapel, zijn zulke onderzoekjes gemakkelijk.

Opvallend dat E. niet ingaat op mijn kritiek op zijn presentatie van dat onderzoekje.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar waar is die Eenheid? Waar o waar?

Tja, vraag misschien eens om het licht aan te steken?

Geen Bron, geen niet-bron (jouw woorden 23/11 om 17:53 )

De Bron wordt beperkt door de niet-bron.( jouw woorden 23/11 om 7:42)

Maar in de beperking toont zich de meester en toont zich ook het meesterwerk. (jouw woorden 22/11 om 21:52)

Laat die Eenheid eens weg en accepteer de verscheidenheid als verscheidenheid.(jouw woorden 23/11 17:54)

Inderdaad. Bij een mens in nood volg je je hart, je altruïstische ethiek. En wetjes zijn dan van geen belang. Nood breekt wetten. (ook jouw woorden 23/11 17:57)

een en al tegenspraak, een en al verwarring…

Marith

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Inderdaad. Bij een mens in nood volg je je hart,

> je altruïstische ethiek. En wetjes zijn dan van

> geen belang. Nood breekt wetten.

>

> Liever gnostici die mij helpen, dan ongelovigen

> die mij laten stikken.

Wat doet jou je hart volgen en niet je hoofd op dat moment?

Wat doet jou die wetten breken?

Van waar komt dan die onbaatzuchtigheid?

Marith

• Douce.

Je ziet dus zelf ook, dat dit soort onderzoeken zeer fraudegevoelig zijn en vaak streven naar geldelijk gewin of belangrijkheid.

En E., ach, wat moet ik daar nu over zeggen? Hij geeft regelmatig zijn bezoedelde visitekaartje af.

Douce

• Douce.

Nee, dat doe ik niet. Je weet (al jaaaaaaaaaaren) dat ik altijd, ondanks de verscheidenheid, zal streven om de synthese bloot te leggen. Die IS er, alleen bij de meesten dringt deze niet tot het bewustzijn door.

Douce

• Frederik D

Niets verwarring, hoor. Gewoon een nuchtere blik.

Maar waar is die eenheid?

• Frederik D

Misschien omdat ik hoop dat anderen mí'j redden als ik in nood ben.