Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoezo atheîsten geen moraal?

• Frederik D

Wat is het primaire, eenheid of verscheidenheid? Kun je de verscheidenheid uit de eenheid afleiden? Of is het verstandiger, rationeler, om de (relatie) eenheid uit de verscheidenheid af te leiden?

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Niets verwarring, hoor. Gewoon een nuchtere blik.

Leg dan eens jouw tegenspraak uit, wil je ? Want je schrijft dat er geen Bron is en geen ‘niet-bron’ en tezelfdertijd schrijf je dat de niet-bron de Bron beperkt (wat dicht bij de waarheid komt) !?

Als er geen bron is, is er geen schepper en dus ook geen schepping.

Wil je dan eens vertellen met je nuchtere blik wie je dan bent?

>

>

> Maar waar is die eenheid?

Tja, in verdeeldheid en verwarring zal je haar nooit vinden, helaas!

Marith

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Laat die Eenheid eens weg en accepteer de

> verscheidenheid als verscheidenheid.

Verdeel en Heers dus !

Marith

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Misschien omdat ik hoop dat anderen mí'j redden

> als ik in nood ben.

Maw word je gedreven door eigenbelang of egocentriciteit, het kenmerk van deze wereld of de niet-bron waar jij het over hebt !

Marith

• Frederik D

Je draait er om heen. En je speelt op de man in plaats van op de bal.

Waar is die eenheid en hoe ziet die eenheid eruit?

• Frederik D

Je verwart moraal en beschrijving.

• Frederik D

Ik word dan gedreven door wat je ethiek noemt. En die ethiek stamt uit mezelf.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je verwart moraal en beschrijving.

Wat je schrijft “Laat die Eenheid eens weg en accepteer de verscheidenheid als verscheidenheid.” is de leuze van de heerser van deze wereld.

De vraag om de Eenheid weg te laten is de Bron ontkennen of willen uitschakelen,wat je dus steeds doet.

Vraag je jezelf eens af ‘wie’ je dient? En wat jou ertoe beweegt om anderen hiermee aan te steken en vooral waarom?

Ik zie ‘jou’ en dat is helder genoeg.

Marith

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je draait er om heen. En je speelt op de man in

> plaats van op de bal.

>

> Waar is die eenheid en hoe ziet die eenheid eruit?

Hoezo op de man?

Ik wijs je op iets, nml op jouw tegenspraken die je blijkbaar niet wil zien en die tegenspraken zijn steeds schijnbewegingen om de confrontatie met jezelf te kunnen ontlopen. Het gevolg is niets anders dan projectie.

Bijgevolg stel je ook geen vragen uit werkelijke interesse, want de antwoorden en bijkomende vragen interesseren jou in geen geval, zo blijkt steeds.

Eenheid is niet van deze wereld en zal hier ook nooit gevonden kunnen worden. Eenheid is een Bewust-Zijn, niet beperkt door deze dimensie.

Jezus,als Ware Christus Mens,Levend in Eenheid of Verbondenheid met Zijn Vader getuigde hiervan.

Niemand zal jou kunnen vertellen hoe het Licht eruit ziet of hoe Liefde is tenzij je dit Licht zelf zal ervaren en Liefde ‘worden’ zal, en daarin ligt de Eenheid.

Eenheid is te vinden in jezelf, binnen jou eigen hart. Het Koninkrijk …

Maar daar is een Goddelijke Kracht voor nodig om jou dit opnieuw te laten ‘herinneren’, wat men Genade noemt uit gebrek aan een woord die weergeeft wat met een mens gebeurt op dat moment.

Bijgevolg kan Eenheid nooit ervaren worden als je ‘kop’ gevuld is met eigen weten, als er geen wilsbesluit is, geen verlangen, geen heimwee…

Zolang de mens zich goed voelt in de wereld waarin hij leeft en er zich tegoed aan doet, is er nog geen enkel besef aanwezig dat hij een ‘verloren’ zoon is. Hoe wil je dan de Eenheid kennen die je ooit Kende terwijl je in de modderpoel verblijft en denkt in het paradijs te zijn, het paradijs van de afgescheiden staat, de egomens en daaruit leeft?

Je kent toch wel het verhaal van de professor en de theekop?

Marith

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik word dan gedreven door wat je ethiek noemt. En

> die ethiek stamt uit mezelf.

Is dit zo? Denk je dat werkelijk?

Marith