Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ds. Poot: Israël zal altijd Gods eerstgeboren zoon blijven

• Frederik D

Wat ik mis, zijn de “accenten”, de tekentjes op de letters.

Nu ontbraken ze wellicht in de eerste geschriften, net als de interpunctie.

Maar een bepaald “accent” op een beginnende klinker staat voor de H.

• bart.klinton

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

Laten christenen als

> een beschermende muur rondom het volk Israël

> staan.”

Met alle respect voor je uitlating maar het totaal naast de kwestie.

Het uitverkoren volk Gods…heeft de messias destijds niet herkend (in Jezus), en zoekt nog steeds…!!!!!! in een richting die niet zal baten.

Het is hun leerproces, en dat mag je ze niet ontnemen door bemoeienis.

Indien ze begrijpen dat ze dat in de leer van Jezus verlossing kunnen vinden….door het te ervaren ook dus vooral..(!) dus geen volk met Nicodemusjes dan zal het allemaal een heel andere wending nemen.

Een muur van Christenen die jij als zodanig rekent tot een Christen.. het zal nogal een verschil maken.

Wat zou er beschermd moeten worden?

Iedere ziel komt opnieuw terug zolang het ware proces naar Hem niet voltooid is. Het aardse stoffelijke lichaam is maar een tijdelijk voertuig.

Er bestaat dus geen dood in die zin.

• Eliyahu

bart.klinton Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu Schreef:

> ————————————————–

> —–

> Laten christenen als

> > een beschermende muur rondom het volk Israël

> > staan.”

>

> Met alle respect voor je uitlating maar het totaal

> naast de kwestie.

> Het uitverkoren volk Gods…heeft de messias

> destijds niet herkend (in Jezus), en zoekt nog

> steeds…!!!!!! in een richting die niet zal

> baten.

Bs'd

Lees hier waarom JC niet God, niet goddelijk, niet de zoon van God, en niet de messias was: http://bergzion.notlong.com

• Johanan

Ze kloppen juist wel,maar het past niet in je staatje juist om het feit dat je de Messias verwerpt.

Maar hoe je,of welke kronkelingen je ook maakt Jezus Gods zoon in het enige middel tot redding.

Voor hen die de zoon van God verlochend;. en lees dit maar eens goed;…Hebreeën 10:29-31 Hoeveel zwaarder straf, dunkt U, zal dan niet hij waardig gerekend worden die de Zoon van God met voeten heeft getreden en die het bloed van het verbond, waardoor hij geheiligd werd, als van gewone waarde heeft geacht en die de geest der onverdiende goedheid met verachting heeft gekrenkt? 30 Want wij kennen hem die gezegd heeft: „Aan mij is de wraak; ik wil vergelden”; en wederom: „Jehovah zal zijn volk oordelen.” 31 Het is iets vreselijks in de handen van levende God te vallen.

Johanan.

• Eliyahu

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ze kloppen juist wel,maar het past niet in je

> staatje juist om het feit dat je de Messias

> verwerpt.

> Maar hoe je,of welke kronkelingen je ook maakt

> Jezus Gods zoon in het enige middel tot redding.

>

> Voor hen die de zoon van God verlochend;. en lees

> dit maar eens goed;…Hebreeën 10:29-31 Hoeveel

> zwaarder straf, dunkt U, zal dan niet hij waardig

> gerekend worden die de Zoon van God met voeten

> heeft getreden en die het bloed van het verbond,

> waardoor hij geheiligd werd, als van gewone waarde

> heeft geacht en die de geest der onverdiende

> goedheid met verachting heeft gekrenkt? 30 Want

> wij kennen hem die gezegd heeft: „Aan mij is de

> wraak; ik wil vergelden”; en wederom: „Jehovah

> zal zijn volk oordelen.” 31 Het is iets

> vreselijks in de handen van levende God te

> vallen.

Bs'd

Dat hele NT is leugen en bedrog. Waarom zou wie dan ook dat serieus moeten nemen?

Lees die genealogiën nou gewoon eens zelf door, en dan zie je dat er 2 verschillende genealogiën van Jozef zijn, en nul van Maria.

Het is werkelijk zo simpel.

En als je dan nog even in Lukas 1 kijkt, dan zie je dat Maria niet van de stam van Judah is, maar van Levi.

En dan zie je gelijk dat je opgelicht wordt.

• Frederik D

Toch mooi dat gelovigen het onderling zeer, zeer oneens zijn.

Als we de geestelijke wereld aanvaarden, dan is het probleem niet opgelost, integendeel, de problemen vermeerderen zich. Hoe zou dat toch komen?

• Frans

Omdat er meerdere geesten zijn en het velen niet lukt onderscheid te maken.

Bewijzen kan ik deze uitspraak niet, ervaren wel.

• Frederik D

Of omdat de metafysische wereld vol lucht en leegte is en men daarom maar zijn eigen metafysische entiteiten verzint?

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Of omdat de metafysische wereld vol lucht en leegte is en men daarom maar zijn eigen metafysische entiteiten verzint?

Het kan voor jou en anderen verzinnen lijken. Maar mensen die het bovennatuurlijke verzinnen bedenken dingen om hun eigen inzichten te kunnen verklaren. Dat is niet het geval tenminste bij mij niet.

Ik ga soms bewust tegen mezelf in, wetende dat de uitkomst daarna positiever zal zijn, zowel voor andere partijen als voor mezelf. Op het moment zelf echter zie ik dat niet, dan moet ik vertrouwen. Ik werd nog nooit teleurgesteld.

• Frederik D

Ik denk dat jij heel oprecht bent. En dat bewonder ik.

Maar hoe zeer ik je oprechtheid ook bewonder, ik moet ook eerlijk zijn jegens mijn streven naar waarheid. Ik in mijn oprechtheid denk toch dat je aan inbeeldingen lijdt. Niet aardig gezegd. Sorry. Maar er is geen geestelijke bovenwereld. In wezen ben je in gesprek met jezelf, met vele aspecten van jezelf. Vandaar de strijd waaraan je refereerde.

Onze binnenwereld is even boeiend als de buitenwereld. Dat wel.

Nee, ik wil je niet in de grond in stampen. Ik ben wel degelijk door jouw binnenwereld geboeid. Een binnenwereld met rijkdom en diepte.