Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> bart.klinton Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Eliyahu Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > Laten christenen als
> > > een beschermende muur rondom het volk Israël
> > > staan.”
> >
> > Met alle respect voor je uitlating maar het
> totaal
> > naast de kwestie.
> > Het uitverkoren volk Gods…heeft de messias
> > destijds niet herkend (in Jezus), en zoekt nog
> > steeds…!!!!!! in een richting die niet zal
> > baten.
>
> Bs'd
>
> Lees hier waarom JC niet God, niet goddelijk, niet
> de zoon van God, en niet de messias was:
> http://bergzion.notlong.com
I'am not impressed ….tjonge wat een levendige forum bijdrage.
Ik kan maar zeggen dat jou god NIET mijn God is in ieder geval.
Toch is er maar een, zou het ook anders kunnen zitten….. dan in die link staat vermeld?
Onderzoek en limiteer je niet tot voorgekouwde kost ….dat geeft een heel ander beeld hoor.
Ook de lezer hier kan maar beter aangespoord worden zelf te onderzoeken voel ik.
Als het hier gaat over fundamentele zaken beginnen ze al snel met een link naar een (geestdoder) of met stukjes bijbelteksten te zwaaien.
Dat kan een bijdrage leveren soms, zeker, maar het gehalte eigen beleving is zeer minimaal hier.
Het is niet omdat het op een andere server met mooi opgemaakte tekst staat, dat mens niet gestimuleerd moet worden om eens zelf na te gaan onderzoeken.
Wat de geestdoder is …is te komen met argumenten, ben ik nu wel achtergekomen.
Feitelijk moet de mens zelf op zoek.
Het heeft geen zin te proberen een ander mens te overtuigen, het woord getuigen in de bijbel ligt naar mijn beleving op een level dieper dan dat wat hier gebeurd. Ja het had zin om een tijdje deel te nemen.
Op scholen is alles ook voorgevormd..het dood de creativiteit van de mens.
De creativiteit waaruit de mens op zoek gaat naar het ware.
Alles wordt in hokje gestopt, en zo is het…..ik hoor het nog zeggen van vroeger op school.
Maar was het wel zo?????
Om die reden voelt het niet zo best meer om hier te argumenteren voor me.
Ik maakte mij er ook schuldig aan door hierin mee te gaan, daar stop ik dan ook mee.
Mensen moeten het zelf uitzoeken, en al het beargumenteren werkt toch niet in een niet ontvankelijk hart.
Ieder is in potentie hetzelfde…dus zitten we te strijden (met argumenten) tegen een ander aspect van hetzelfde…..
- Helder is voor me als Nooit is een probleem op te lossen in het zelfde bewustzijn als waarin het ontstaat.
Het heeft dus meer zin om aan het bewustzijn te werken, dan door hier te tetteren.
Ik heb hier nog niets zien ontstaan dat de moeite was, en dat was de lering die ik hier heb opgedaan.
Niet dat een klein draadstukje niet de moeite kon zijn, maar mensen nemen standpunten in en menen die te moeten verdedigen.
Wat valt er te verdedigen vraag ik mij steeds meer af.
Jezus hoeft niet verdedigd te worden met woorden hier….. of denken we…(hoor je het goed…“denken” we van wel?)
Zou je Hem er een plezier mee doen?
Zou het ook niet een veel groter plezier zijn..als we de boodschap navolgen? Het tot een Levend geloof konden omzetten wat we allemaal bestuderen?
Misschien dat ik toch nog een enkel draadje start binnenkort, helemaal uitsluiten doe ik het niet .