Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ds. Poot: Israël zal altijd Gods eerstgeboren zoon blijven

• Eliyahu

Frans Schreef:

——————————————————-

> Dat lijkt wel zo ja.

>

> Maar er is iets in de omgeving geplaatst (de

> beeldsensoren) dus de invloed zou te verklaren

> kunnen zijn.

Bs'd

Nee. Het signaal van de sensoren wordt elektronisch opgeslagen. En de grap is, als voordat de elektronen het scherm raken waar ze zichtbaar gemaakt worden, het geheugen van de sensor gewist wordt, zodat er dus niet nagegaan kan worden welk pad de elektron genomen heeft, dan gedraagt hij zich weer als een golf.

Dus het zit ‘m niet in de sensoren. Het zit ’m puur in de (mogelijkheid tot) observeren.

• Frans

Daar heb je gelijk in, ik had onlangs hetzelfde gelezen, ik had niet goed opgelet.

• bart.klinton

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> bart.klinton Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Eliyahu Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > Laten christenen als

> > > een beschermende muur rondom het volk Israël

> > > staan.”

> >

> > Met alle respect voor je uitlating maar het

> totaal

> > naast de kwestie.

> > Het uitverkoren volk Gods…heeft de messias

> > destijds niet herkend (in Jezus), en zoekt nog

> > steeds…!!!!!! in een richting die niet zal

> > baten.

>

> Bs'd

>

> Lees hier waarom JC niet God, niet goddelijk, niet

> de zoon van God, en niet de messias was:

> http://bergzion.notlong.com

I'am not impressed ….tjonge wat een levendige forum bijdrage.

Ik kan maar zeggen dat jou god NIET mijn God is in ieder geval.

Toch is er maar een, zou het ook anders kunnen zitten….. dan in die link staat vermeld?

Onderzoek en limiteer je niet tot voorgekouwde kost ….dat geeft een heel ander beeld hoor.

Ook de lezer hier kan maar beter aangespoord worden zelf te onderzoeken voel ik.

Als het hier gaat over fundamentele zaken beginnen ze al snel met een link naar een (geestdoder) of met stukjes bijbelteksten te zwaaien.

Dat kan een bijdrage leveren soms, zeker, maar het gehalte eigen beleving is zeer minimaal hier.

Het is niet omdat het op een andere server met mooi opgemaakte tekst staat, dat mens niet gestimuleerd moet worden om eens zelf na te gaan onderzoeken.

Wat de geestdoder is …is te komen met argumenten, ben ik nu wel achtergekomen.

Feitelijk moet de mens zelf op zoek.

Het heeft geen zin te proberen een ander mens te overtuigen, het woord getuigen in de bijbel ligt naar mijn beleving op een level dieper dan dat wat hier gebeurd. Ja het had zin om een tijdje deel te nemen.

Op scholen is alles ook voorgevormd..het dood de creativiteit van de mens.

De creativiteit waaruit de mens op zoek gaat naar het ware.

Alles wordt in hokje gestopt, en zo is het…..ik hoor het nog zeggen van vroeger op school.

Maar was het wel zo?????

Om die reden voelt het niet zo best meer om hier te argumenteren voor me.

Ik maakte mij er ook schuldig aan door hierin mee te gaan, daar stop ik dan ook mee.

Mensen moeten het zelf uitzoeken, en al het beargumenteren werkt toch niet in een niet ontvankelijk hart.

Ieder is in potentie hetzelfde…dus zitten we te strijden (met argumenten) tegen een ander aspect van hetzelfde…..

- Helder is voor me als Nooit is een probleem op te lossen in het zelfde bewustzijn als waarin het ontstaat.

Het heeft dus meer zin om aan het bewustzijn te werken, dan door hier te tetteren.

Ik heb hier nog niets zien ontstaan dat de moeite was, en dat was de lering die ik hier heb opgedaan.

Niet dat een klein draadstukje niet de moeite kon zijn, maar mensen nemen standpunten in en menen die te moeten verdedigen.

Wat valt er te verdedigen vraag ik mij steeds meer af.

Jezus hoeft niet verdedigd te worden met woorden hier….. of denken we…(hoor je het goed…“denken” we van wel?)

Zou je Hem er een plezier mee doen?

Zou het ook niet een veel groter plezier zijn..als we de boodschap navolgen? Het tot een Levend geloof konden omzetten wat we allemaal bestuderen?

Misschien dat ik toch nog een enkel draadje start binnenkort, helemaal uitsluiten doe ik het niet .

• Marjorie

Elia Schreef:

——————————————————-

> Grote delen van het nieuwe Testament zijn

> oorspronkelijk in het Aramees of Hebreeuws

> geschreven.

>

> Heli was de uitvinder van de heliumlamp niet de

> vader van Maria (of Mirjam), ze hadden indertijd

> klassieke Joodse namen.

>

>

> Ellen

Grapje? Was Heli ook de vader van de helicopter?

• Eliyahu

bart.klinton Schreef:

——————————————————-

> > Lees hier waarom JC niet God, niet goddelijk,

> niet

> > de zoon van God, en niet de messias was:

> > http://bergzion.notlong.com

>

> I'am not impressed ….tjonge wat een levendige

> forum bijdrage.

> Ik kan maar zeggen dat jou god NIET mijn God is in

> ieder geval.

Bs'd

Dan kunnen we in ieder geval vaststellen dat jij een afgodendienaar bent. Want mijn God is de God van Abraham, Izak, en Jacob; de enige ware God van de bijbel die één is, namelijk J-H-W-H.

En als dat niet jouw God is, maar als jij iets of iemand anders aanbidt, dan ben jij dus per definitie een AFGODENDIENAAR!!!

Bekeer je van je boosaardige wegen en wend je tot de enig ware God J-H-W-H die één is, en dan zal het je wel gaan. Voorspoed en zegeningen zullen dan je deel zijn. God beloont hen die Zijn wetten onderhouden.

Maar Hij straft hen die tegen Hem in gaan.

Maak je keus.

“Ik neem heden de hemel en de aarde tegen u tot getuigen; het leven en de dood stel ik u voor, de zegen en de vloek; KIES DAN HET LEVEN, opdat gij leeft, gij en uw nageslacht, door J-H-W-H, uw G.d, lief te hebben, naar zijn stem te luisteren en Hem aan te hangen, want dat is uw leven en waarborg voor een langdurig wonen in het land waarvan J-H-W-H uw vaderen, Abraham, Isaak en Jakob, gezworen heeft, dat Hij het hun geven zou.” Deut. 30:19-20

Prediker, door Koning Salomo, de wijste mens die ooit geleefd heeft, hoofdstuk 12 vers 13:

“Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees G.d en onderhoud zijn geboden, want dit geldt voor alle mensen. Want G.d zal elke daad doen komen in het gericht over al het verborgene, hetzij goed, hetzij kwaad.”

• Frederik D

Het ging mij niet zozeer om bevrijd te zijn van mensen maar het ging vooral om bevrijd te zijn van rare ideeën. Bijvoorbeeld van het idee dat er een God was, terwijl ik wist dat ik geen enkel bewijs had. Ik voelde me een oplichter. En dat was een rotgevoel.

• Stefan

Mooie inhoudelijke reactie Bart.

Je ziet het goed; er is weinig tot geen mede-leven in -het geloof-.

Het is vaak elkaar afvangen met bijbelteksten, en daarmee elkaar om de oren slaan.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Het ging mij niet zozeer om bevrijd te zijn van mensen maar het ging vooral om bevrijd te zijn van rare ideeën.

> Bijvoorbeeld van het idee dat er een God was, terwijl ik wist dat ik geen enkel bewijs had. Ik voelde me een oplichter. En dat was een rotgevoel.

Ik denk dat er twee soorten gelovige mensen zijn. De meest voorkomende is denk ik zij die geloven=aannemen dat er wel een God zal zijn, dat zijn diegene als hun leven een zware klap te verwerken krijgt, God de rug toekeren of gaan haten.

De andere soort zijn zij die God in alle omstandigheden, misschien wel meer als de dingen misgaan , heel dichtbij ervaren.

Geloof en bewijs zijn natuurlijk moeilijk te verenigen, maar wat ik als persoon beleef geeft mij in elk geval voldoende vertrouwen om mij nooit als oplichter te beschouwen als ik dat geloof wil delen.

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Mooie inhoudelijke reactie Bart.

>

> Je ziet het goed; er is weinig tot geen mede-leven

> in -het geloof-.

>

> Het is vaak elkaar afvangen met bijbelteksten, en

> daarmee elkaar om de oren slaan.

Bs'd

Elkaar een beetje naar de mond praten en quasi-diepzinnig in de ruimte zwammen, dan noemt men “New Age”.

Als je gelooft in de God van Israel, en in de bijbel, dan zullen er bijbelteksten aan te pas moeten komen.

• Ellen-Josee

Zijn die niet in dezelfde tijd ontstaan, zelfde vader?

Ellen ;)