Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Om over na te denken

• Douce.

Leg jij me nu eens uit wat dat met de “draad” heeft te maken.

Dit Schriftgedeelte ken ik uiteraard heel goed, maar ik leg het wellicht te Calvinistisch uit, het doe me geenszins denken aan de stof die hier de revue passeert.

Natuurlijk kun je altijd bij alles wat gezegd wordt Bijbelteksten opvoeren, maar het moet wel aansluiten.

Vermoedelijk hebben jij en ik toch een andere visie, al begrijpen we elkaar meestal wel.

Ik houd ervan om dingen die geestelijk zijn, ook in de praktijk toepasbaar te maken en toepasbaar te houden, anders heeft het geestelijke voor mij geen nut.

Douce

• LeSage

Geloven okay …. maar verder is er toch verd…..weinig waaraan het te zien is.

• Douce.

Helaas heb je volkomen gelijk, het is meestal een farce, meer niet.

Douce

• ­­¥ Lotje ­­¥

De natuur dat is er al . dat kan iedereen zien als ze het willen zien .

Het voelbaar is : de steun van God . en ga niet vragen om een flauwe kulletje . en wees ook niet boos op God als je denkt nou heb ik gevraagd en niks nope . vertrouwen moet je hebben en jawel je kan tegenval hebben . maar moest zo zijn dan Le Sage . en kijk dat is nou dat de mensen kwaad voor/op worden . ze bidden en smeken aan God wordt er niet ala minuut iets gedaan zijn ze kwaad op God . heb geduld en laat je gevoel spreken voor God. nogmaals je kan dat niet goed zeggen je moet dat aanvoelen .

• Stefan

11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;

12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing van het lichaam van Christus;

Dat is het verkrijgen door een leven vanuit en door het geloof;

dat gij wandelt waardig de roeping, met welke gij geroepen zijt;

2 Met alle ootmoedigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, verdragende elkander in liefde;

3 U benaarstigende te behouden de enigheid des Geestes door de band des vredes.

En dat is m.i. ten hoogste het Johannes leven; de hoogste in de wereld, de gevangenis, maar nog niets, niet waardig bevonden om maar Zijn veters te strikken, omdat de Poort nog niet is genomen naar het Koninkrijk.

Dat komt nu;

13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van de Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de maat van de grootte der volheid van Christus; 14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met alle wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listig tot dwaling te brengen;

En daarmee de eerste, de kleinste of laagste in het Koninkrijk, door de eersteling Christus; en vervolgens die van Christus zijn. 1 Kor.15

Pas dan zal het één en ander volgens het topic kunnen. Maar dus niet zolang de mens ‘'nog alle kanten op kan door de vloed bewogen’' en door het willen bezitten van Zijn gaven misbruikt om daarmee de wereld te bespelen.

• Sietse 45

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> De natuur dat is er al . dat kan iedereen zien als

> ze het willen zien .

>

> Het voelbaar is : de steun van God . en ga niet

> vragen om een flauwe kulletje . en wees ook niet

> boos op God als je denkt nou heb ik gevraagd en

> niks nope . vertrouwen moet je hebben en jawel je

> kan tegenval hebben . maar moest zo zijn dan Le

> Sage . en kijk dat is nou dat de mensen kwaad

> voor/op worden . ze bidden en smeken aan God wordt

> er niet ala minuut iets gedaan zijn ze kwaad op

> God . heb geduld en laat je gevoel spreken voor

> God. nogmaals je kan dat niet goed zeggen je moet

> dat aanvoelen .

Hou toch eens op met dit onnozel geneuzel mens.

• Stefan

En daarbij is het gegeven sprekend, dat Johannes de doper en Jezus ‘'parallel’' opgroeien. Beiden ontmoeten elkaar weer bij de Jordaan.

Daar vindt de gebeurtenis plaats ‘'tussen hen’'; de doper met water, ontmoet Hem, die door de indaling van de Geest gedoopt wordt met Geest.

Waar blijft de water-doper? Hij wordt ‘'onthoofd’'.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> En daarbij is het gegeven sprekend, dat Johannes

> de doper en Jezus ‘'parallel’' opgroeien. Beiden

> ontmoeten elkaar weer bij de Jordaan.

>

> Daar vindt de gebeurtenis plaats ‘'tussen hen’';

> de doper met water, ontmoet Hem, die door de

> indaling van de Geest gedoopt wordt met Geest.

>

> Waar blijft de water-doper? Hij wordt

> ‘'onthoofd’'.

Bouwen dit soort overpeinzingen je geloof op?

• Stefan

Absoluut.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Absoluut.

Hoe?